Honda are ganduri mari cu Africa Twin. A anuntat deja ca va lansa, chiar anul acesta, o noua generatie, cu cilindree mai mare. Iar acum, scrie presa nipona, vizeaza si o versiune de 850 cmc, anul viitor.

Povestea actualei generatii Africa Twin a inceput in 2014, cu prototipul True Adventure. Iar modelul de serie, pus in vanzare in 2015 (start de 2016 in America), sub numele pe care-l cunoastem, pastra toate detaliile din teaser. Acum, Africa Twin a ajuns la momentul la care este nevoie de o schimbare. Iar compania trebuie sa tina cont de schimbarile intervenite intre timp. Pe piata din acest segment, dar si in ceea ce priveste regulile privind emisiile.

Africa Twin urca in cilindree

Astfel, anuntul official a facut precizarea ca motorul va suferi un upgrade, capacitatea sa urmand sa creasca de la 998 la 1080 cmc. Si un plus de cinci cai. Un spor de capacitate care sa permita compensarea pierderilor induse de noile reguli Euro 5, care vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2020. Dar care tine cont si de schimbarile intervenite pe piata din 2016 incoace. La acel moment, cu 95 CP ocupa un loc intre modelele BMW R1200GS, care ofera 125 CP, respectiv F800GS, cu 85. Doar KTM 1050 Adventure era competitorul sau in termini de putere, greutate si dimensiuni.

Acum lucrurile s-au schimbat. R1250GS ofera 134 CP si beneficiaza de un boost substantial de cuplu gratie motorului ShiftCam. Pe de alta parte, noul F850GS a scazut in greutate si a ajuns la cei 95 CP pe care-i propune si Africa Twin. Mai mult, in lupta au intrat si KTM 790 Adventure (tot 95 CP si mai usoara decat modelul Honda) sau versiunea update a lui Tiger 800 a lui Triumph. Astfel ca, ajungand la 1100 si cu un nou nume, CRF1100L, Africa Twin ar urma sa-si reocupe pozitia pe care o detinea.

Altfel, noul Africa Twin va beneficia de faptul ca transmisia DCT, pe care o ofera doar Honda, va avea o versiune revizuita. In plus, rezervorul de combustibil creste de la 18,8 la 20 litri. Ramane in gama si versiunea Adventure Sport, cu rezervorul de 24,2, dar si ea cu noul motor. Noutatile mai includ panoul de instrumente, cu display color TFT, ca si pornirea fara cheie.

…dar anul viitor primeste si o versiune de 850 cmc

Japonezii, sustine publicatia AutoBy din Tara Soarelui Rasare, nu se opresc insa aici. Si cum jurnalistii de aici au dat mereu vesti confirmate despre planurile Honda, nu putem sa nu le dam crezare. Ei bine, dupa cum vedeti in imaginea de mai jos, se gandesc si la un Africa Twin de 850 cmc.

Honda revolutioneaza Africa Twin Honda-Africa-Twin

Ideea este simpla. Gama de modele de aventura din portofoliul marcii include 10 modele, de la CRF250L la VFR1200X . Insa cand vine vorba despre vanzari, CRF1000L Africa Twin isi taie cea mai consistenta felie. Probabil ca atat pe seama numelui evocativ, dar si a spiritului sau off-road hard-core. Or Honda vrea sa profite de acest lucru. Cu atat mai mult cu cat piata arata ca si in alte segmente modelele “adventure” serioase au priza.

Cele mai populare versiuni BMW GS sunt cele cu specificatii ‘Rallye’ si ‘Adventure Rallye’, iar motocicletele medii, precum noile Yamaha Tenere 700, KTM 790 Adventure si BMW F850 GS Adventure au inregistrat volume masive de precomenzi. Iar oficialii Honda stiu ca ceea ce ofera VFR800X Crossrunner, NC750X si CB500X nu este suficient. Si-atunci s-au gandit la un CFR850L Africa Twin.

Honda ar putea scoate si un motor nou

Este de asteptat ca din punct de vedere al layout-ului sa fie o versiune downsize a motocicletei mari, dar motorul o sa fie unul nou. Caci versiunea CB500 nu este o solutie si nici o varianta derivate din actuala unitate care echipeaza Africa Twin. Mai mult, la acel moment toate unitatile ar trebui sa respecte normele Euro 5, astfel ca ideea de a avea un propulsor nou are si mai mare greutate.

Cu atat mai mult cu cat de acesta ar putea sa profite si alte modele. VRF800X Crossrunner, dezvoltat pe baza lui VRF800, spre exemplu. Acesta are un motor dezvoltat initial inca inainte de introducerea normei Euro 1 in 1999. Si care are nevoie de un nou capitol in aceasta poveste.

Constructiv se anticipeaza ca noul motor va avea un layout “parallel twin”, precum cel folosit de BMW, Yamaha si KTM. Puterea ar trebui sa fie in jurul valorii de 90 CP. Insa pentru un astfel de proiect este nevoie de timp. De aici si cele 18 luni anuntate inainte de lansare. O perioada care insa poate sa ofere o imagine asupra segmentului prin intermediul rezultatelor rivalilor, Yamaha Tenere 700, KTM 790 Adventure, BMW F850 GS Adventure sau Triumph Tiger 800.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.