23YM XL750 Transalp

Model nou: În oraș sau în întreaga lume, noul XL750 Transalp de la Honda duce mai departe aventura. Pregătit pentru o nouă generație de motocicliști care doresc să călătorească oriunde duce drumul. Motorul său cu cilindri dubli, paralel cu opt supape oferă 67,5 kW și 75 Nm; Throttle By Wire (TBW) oferă până la 4 moduri de rulare implicite plus opțiunea de utilizator, controlul selectabil al cuplului Honda pe 5 niveluri (HSTC) cu control integrat pentru rulare și 3 niveluri de frânare și putere a motorului.

Cadrul din oțel poartă suspensie Showa completă: furcă SFF-CATM USD de 43 mm și amortizor spate care funcționează prin Pro-Link. Etrierii, cu două pistoane acționează puternic în față, iar jantele au 21/18 inchi. Specificația premium include afișaj de instrumente TFT color de 5 inchi, cu control vocal Honda Smartphone, iluminare completă cu LED, anulare auto-indicator și tehnologia Semnale de oprire de urgență (ESS). De asemenea, va fi disponibilă o opțiune de licență A2.

Honda XL750 Transalp model 2023 421229_23YM_XL750_Transalp
23YM XL750 Transalp

Continut:

  1. Introducere
  2. Prezentare generală a modelului
  3. Caracteristici cheie
  4. Accesorii
  5. Specificații tehnice

1. Introducere

Transalp, introdus în 1986 cu un motor V-Twin de 583 cmc, este o legendă. Și, ca dovadă a calității absolute a construcției și a designului său atemporal, multe pot fi văzute și astăzi pe drumurile Europei.

Pe atunci, concentrarea sa era ca un crossover neted și confortabil, care putea face față unui teren mai accidentat, datorită suspensiei cu cursă lungă și dinamicii off-road ușoare. Până în 2000, motorul a crescut la 647 cmc și, pentru ultima versiune din 2008, a aterizat cu 680 cmc, injecție de combustibil și o greutate proprie de 214 kg.

Segmentul Adventure s-a extins masiv de când Transalp a întors prima roată. CB500X compatibil A2 plus nava amiral de aventură CRF1100L Africa Twin, super-atletică, iar fratele său, care traversează continentele cu rază lungă, Africa Twin Adventure Sports. Ceea ce înseamnă că există loc în sectorul de capacitate medie al gamei Honda pentru un model care să atragă clienți cu un set diferit de aspirații aventuroase.

Tocmai pentru asta este construit noul XL750 Transalp, o legendă a turismului de aventură.

XL750 Transalp se inspiră din original și este perfect pentru o călătorie prelungită de turism, precum și pentru taria și forța urbană – și toate punctele intermediare. Te duce acasă indiferent dacă ridica praful pe piste accidentate. Un motor de înaltă performanță, un design complet nou și tipul de echipament de top pe care îl cer pilotii moderni.

Mai simplu spus, XL750 Transalp este un polivalent genial și lasă o singură întrebare fără răspuns. Cât de departe vrei să mergi?

Domnul Masatoshi Sato, lider de proiect mare Transalp, Honda R&D, Japonia:

„Cu noul nostru Transalp, ne-am uitat cu atenție la ceea ce a făcut primul model atât de bun și am dorit să găsim echilibrul potrivit între agilitatea urbană, confortul pe distanțe lungi, pe drum și capacitatea off-road. Când ajungem acolo unde ne aflăm, am luat în considerare toate aceste aspecte într-un mod „360 de grade” și am creat o motocicleta care oferă soferilor de toate nivelurile de experiență o nouă opțiune în gama Honda. Aspectul reînvie prezența clasică Transalp într-o cheie modernă, noul motor este puternic iar motocicleta  are o listă de specificații atrăgător lungă și bogată. În oraș sau în întreaga lume – Transalp-ul nostru este gata!”

2. Prezentare generală a modelului

Honda XL750 Transalp model 2023 421181_23YM_XL750_Transalp
23YM XL750 Transalp

Designul lui Transalp proiectează un sentiment inconfundabil de aventură într-un pachet care funcționează superb pe șosea. Poziția cu picioare lungi reprezintă o declarație puternică de intenție aventuroasă, în timp ce carenul și ecranul funcționează împreună pentru a oferi protecție împotriva vântului fără volum. Aspectul general este elegant, simplu și curat.

Motorul reunește o mare parte din priceperea inginerească a Honda într-un spațiu mic și oferă un răspuns puternic pe toată gama de turații – exact ceea ce este necesar fie pentru un turneu individual, fie în două. Noua unitate bicilindrică paralelă de 755 cmc (împărtășită cu noul CB750 Hornet) produce o putere maximă de 67,5 kW și o contribuție puternică de cuplu chiar în intervalul de turații, ajungând la 75 Nm. Setările rafinate ale sistemului Throttle By Wire (TBW) orientează caracterul motorului către turism și confort.

Chiulele cilindrice Unicam cu opt supape, compacte, derivate din CRF, utilizează prizele de aer cu aspirație descendentă și conducta de curgere Vortex pentru a asigura arderea optimă. Manivela de 270° oferă senzație și caracter. Sistemele electronice de asistență la condus funcționează prin Throttle By Wire (TBW) și includ 5 moduri de rulare, dintre care 4 conțin combinații prestabilite de Putere a motorului, Frână de motor, ABS și Control selectabil al cuplului Honda (HSTC) cu control Wheelie integrat. Al 5-lea mod „Utilizator” permite călărețului să își stabilească propria combinație preferată.

Manipularea este ușoară, agilă și inspiră încredere. Cadrul din oțel diamant este ușor datorită optimizării grosimii și rigidității țevii. Pentru performanțe suple pe șosea și pentru absorbția denivelărilor în teren, suspensia este de cea mai bună calitate: furca Showa 43mm SFF-CA USD și șocul spate funcționează prin Pro-Link. Etri cu două pistoane oferă o putere de oprire eficientă, în timp ce anvelopele – 90/90-21/150/70-18 față și spate – oferă versatilitate în off-road.

Lista bogată de specificații este înscrisă de un afișaj color TFT de 5 inchi care furnizează informații vii și gestionează toate sistemele, precum și conectivitatea sistemului Honda Smartphone Voice Control (HSVC) pentru dispozitivele Android și IOS. Toată iluminarea este LED; indicatoarele se anulează automat și includ, de asemenea, tehnologia semnalului de oprire de urgență (ESS) pentru a avertiza ceilalți utilizatori ai drumului cu privire la frânările bruște.

O gamă de accesorii, inclusiv schimbător rapid, bagaje moi și tare, echipamente de raliu/turing și îmbunătățiri cosmetice sunt gata de folosire după preferințele unui proprietar (vezi lista completă de mai jos: 4. Accesorii).

Modelul 2023 XL750 Transalp va fi disponibil în trei opțiuni de culoare izbitoare, inclusiv, desigur, frumosul Tricolor care aduce un omagiu originalului XL600V, marcând revenirea unui icon.

  • Gri iridiu mat metalic
  • Mat Balistic Black Metallic
  • Ross White Tricolor

3.Caracteristici cheie

Honda XL750 Transalp model 2023 421179_23YM_XL750_Transalp
23YM XL750 Transalp

3.1 Styling și echipamente

  • Caroseria  echilibrează protecția aerodinamică împotriva vântului, confortul pe drum și capacitatea off-road
  • Practica de la înălțimea scaunului de 850 mm, priză USB și suport din spate
  • Senzație premium de un ecran TFT color de 5 inchi cu sistem de control vocal pentru smartphone (HSVC) Honda
  • Iluminare complet cu LED și tehnologie de semnal de oprire de urgență (ESS) pentru semnalizatoarele din spate
  • În imaginarea liniilor perfecte pentru caroseria Transalp, scopul designerilor de cercetare și dezvoltare de la Roma a fost să atingă un echilibru între performanța aerodinamică și protecția împotriva vântului la viteză potrivită cu un sentiment de ușurință și libertate la viteze mici. Sloganul conceptului folosit pe tot parcursul a fost „Friendly Toughness”.

Rezultatul este o caroserie elegantă, simplă și curată. Are un aspect și o senzație unica, fără exces și este construit dur. Pentru o vizibilitate deschisă înainte – și o deviere excelentă a vântului – înălțimea ecranului a fost atent optimizată. Lățimea sa compactă minimizează, de asemenea, turbulențele de la aerul „prins”. Un ecran înalt și superior/inferior în jurul părții frontale și laterale ale deflectoarelor de ecran vor fi disponibile ca accesorii.

Această motocicleta este construită pentru a merge în distanțe lungi, așa că confortul autentic – și pentru doi – contează. Înălțimea scaunului este mică pentru clasă, la 850 mm (un scaun joas de 820 mm este, de asemenea, disponibil ca opțiune), iar poziția de condus este verticală pentru control natural și efect de pârghie. Geometria de călărie funcționează bine și atunci când stai în picioare. Un suport spate este standard și există o priză USB sub scaun.

Instrumentele cuprind un ecran TFT color de înaltă vizibilitate de 5 inchi, care oferă patru tipuri de afișare viteză/rpm – 3 stiluri analogice de contor de turații și 1 bar – în funcție de preferințele conducătorului – precum și indicatorul de combustibil și consum, de mers. selectarea modului și parametrii motorului, treapta de viteză selectată și punctul de schimbare a treptelor de viteză personalizabil pe turometru. Gestionarea se face prin intermediul ecranului și al comutatorului de pe ghidonul din stânga.

De asemenea, în interfață este încorporat sistemul Honda Smartphone Voice Control, care leagă pilotul la Android-ul său în timpul mișcării și permite gestionarea vocală a apelurilor telefonice, mesajelor, muzicii și navigației. Mai multe dintre funcțiile HSVC vor fi accesibile și pe smartphone-urile IOS. Este nevoie de o cască pe care se montează, iar smartphone-ul se conectează la bord prin Bluetooth; gestionarea Smartphone-ului Honda Controlul vocal este posibil și folosind butoanele de pe tabloul de comutare din stânga.

Pentru a simplifica și miniaturiza întregul sistem electric, Transalp folosește o rețea de control de zonă (CAN) alături de o unitate de control al caroseriei (BCU). BCU este amplasat pe șina din stânga a cadrului, sub rezervorul de combustibil și procesează în mod colectiv semnalele de control – de la modulatorul ABS, ecranul TFT și comutatorul de viteze.

Toată iluminarea este LED. Semnalizatoarele din spate au o funcție de semnal de oprire de urgență (ESS). La o viteză minimă de 56 km/h, cu frâna în funcțiune, dacă este detectată o accelerație negativă de minim 6,0 m/s2, luminile de avarie clipesc pentru a-i avertiza pe ceilalți utilizatori ai drumului că este în curs de oprire bruscă. La aceeași viteză pragul se reduce dacă ABS este activat, la o accelerație negativă de minim 2,5m/s2.

De asemenea, se anulează automat; în loc să folosească un cronometru simplu, sistemul compară diferența de viteză a roților din față și din spate și calculează când să anuleze indicația în funcție de situație.

3.2 Motor

 

Honda XL750 Transalp model 2023 421178_23YM_XL750_Transalp

  • Motor de 755 cmc, 8 supape cu manivelă de 270
  • 5 kW la 9.500 rpm, cuplu 75 Nm la 7.250 rpm și opțiune de licență A2 de 35 kW
  • Cartografiere TBW specifică Transalp pentru focalizarea în turneu
  • Conducte de admisie a fluxului Vortex patentate și notă de evacuare reglată
  • Ambreiaj de asistență

Pornind de la o bucată de hârtie curată, inginerii de dezvoltare ai Honda și-au propus să construiască un nou motor cu doi cilindri, care să alimenteze atât CB750 Hornet, cât și aventurosul XL750 Transalp.

Unitatea Unicam 755c, cu 8 valve rezultată, are alezajul și cursa setate la 87 x 63,5 mm, cu un raport de compresie de 11,0:1. Produce o putere puternică de top, cu o putere maximă de 67,5 kW la 9.500 rpm. Acest lucru este însoțit de munți de cuplu utilizabil în intervalul de turații mici și medii, ajungând la un vârf de 75 Nm la 7.250 rpm. Rezultatul este un motor care oferă performanțe utilizabile și plăcute pentru plimbări de toate tipurile și toate distanțele și pentru șoferii de toate nivelurile de experiență.

Noul motor este extrem de compact și ușor, datorită în mare măsură capului Unicam (așa cum este folosit de MX CRF450R pregătit pentru competiție) care operează supapele de admisie cu diametrul de 35,5 mm (cu ridicare de 9,3 mm) prin came și evacuare cu diametrul de 29 mm ( cu ridicare de 8,2 mm) cu culbutorul.

Dimensiunile compacte se datorează și ambalajului inteligent: nu există angrenaj de antrenare a echilibrului, deoarece angrenajul de antrenare primar dublează sarcinile și, de asemenea, rotește arborele de echilibrare; pompa de apă este ascunsă în interiorul capacului din stânga al motorului și nu este nevoie de un răcitor cu apă.

Pentru o preluare ascuțită și un răspuns la accelerație, conductele de curgere brevetate Vortex creează o distribuție mai uniformă de la cupele laterale în cutia de aer, care alimentează apoi prizele de aspirație descendentă și corpurile de accelerație cu diametrul de 46 mm. Cilindrii folosesc un strat de Ni-SiC (Nichel-Carbură de Siliciu), așa cum este utilizat pe CRF450R și CBR1000RR-R Fireblade, pentru a crește eficiența motorului.

Manivela folosește o ordine de aprindere de 270° pentru o senzație de puls caracterizată prin dublu cilindru. Nota de eșapament este reglată pentru un ritm plăcut și un urlet zgomotos de vârf.

Deși sunt identice din punct de vedere mecanic, setările TBW ale motorului Transalp sunt reglate diferit pentru a se concentra pe o „aromă” a motorului, în concordanță cu munca pe distanțe lungi, de turism pentru care Transalp va fi motocicleta ideală.

Un ambreiaj de asistență – cu discuri F.C.C Leaning Segment (FLS) – reduce cuplul de rezistență al ambreiajului cu 30%, pentru o sarcină mai ușoară a pârghiei și trepte mai ușoare. De asemenea, gestionează săritul roții din spate la frânare puternică și la schimbările rapide de coborâre.

Consumul de combustibil de 23 l/ km (mod WMTC) oferă o autonomie potențială de 390 km față de rezervorul de combustibil de 16,9 litri. Și la fel ca Hornet, o opțiune de licență de 35 kW, A2 va fi disponibilă și printr-o remapă rapidă a ECU la un dealer Honda.

3.3 Electronica motorului

 

Honda XL750 Transalp model 2023 421164_23YM_XL750_Transalp

  • Patru moduri implicite pentru motocicliști  SPORT, STANDARD, PLOAIE și PIETRIȘ
  • Opțiune de personalizare UTILIZATOR între toate nivelurile
  • Patru niveluri de putere a motorului și trei de frână de motor
  • Control selectabil al cuplului Honda în cinci trepte cu control Wheelie integrat
  • Setarea frânei ABS pentru terenuri offroad permite dezactivarea etrierului spate în modul UTILIZATOR

Controlul motorului Throttle By Wire (TBW) oferă patru moduri de rulare implicite: SPORT, STANDARD, RAIN și GRAVEL, ajustând performanța și senzația motorului pentru a se potrivi condițiilor și intenției pilotului; sunt ușor de comutat și gestionat între modul ghidon din stânga și ecranul TFT. Există, de asemenea, un mod specific UTILIZATOR care permite călărețului să își ajusteze fine propriile setări personale

Sunt disponibile 4 niveluri de putere a motorului (EP), 3 niveluri de frână de motor (EB), 2 niveluri de ABS și 5 niveluri de control selectabil al cuplului Honda (HSTC); HSTC și ABS-ul din spate pot fi, de asemenea, dezactivate. Modurile de conducere oferă diferite combinații ale fiecărui parametru. Wheelie Control este, de asemenea, standard și integrat în HSTC.

Modul SPORT oferă performanțe maxime și folosește nivelul 4 EP, nivelul 2 ABS și nivelul 1 EB și HSTC pentru a oferi o accelerație puternică cu o intervenție minimă.

Modul STANDARD este o setare intermediară pentru călărie urbană care utilizează setarea de nivelul 3 pentru EP și HSTC, cu nivelul 2 EB și ABS.

Modul RAIN este proiectat pentru condiții dificile de pe drum și folosește cea mai scăzută setare EP, nivelul 1, pentru o livrare de putere mai puțin agresivă, cu nivelul 2 EB și ABS și 5 HSTC.

Modul GRAVEL are nivelul 2 EP, nivelul 3 EB și nivelul 4 HSTC cu setare ABS de nivel 1 pentru călătorii sigure pe teren accidentat în afara drumului.

Modul UTILIZATOR îi permite ciclistului să aleagă între setările 1-4 EP, 1-5 HSTC și 1-3 EB plus oprirea ABS din spate și să le salveze pentru o utilizare viitoare.

3.4 Șasiu

 

Honda XL750 Transalp model 2023 421164_23YM_XL750_Transalp

  • Cadru diamant din oțel ușor de 18,3 kg cu cadru secundar integrat
  • Furcă Showa SFF-CA USD de 43 mm și amortizor spate Pro-link;
  • EtrierI față cu două pistoane/discuri ondulate de 310 mm; etrier cu un singur piston/disc spate 256 mm
  • Combinație de jante de 21/18 inchi cu anvelope față și spate 90/90-21/150/70-18

Cadrul principal din oțel diamant este ușor, cu doar 18,3 kg – cu 10% mai ușor decât cadrul lui CB500X. Un proces major de cercetare și dezvoltare de reducere a numărului de piese de ranforsare, subțierea tuburilor principale și oblice și optimizarea suportului superior de șoc și a formei pivotului brațului oscilant a produs o platformă extrem de puternică, cu rigiditate echilibrată pentru a oferi o senzație ciclistului în toate condițiile. și geometrie setată pentru a inspira agilitatea în manevrare încrezătoare. Cadrul auxiliar integrat pentru sarcini grele folosește țevi de oțel de înaltă tensiune pentru rezistență și duritate.

Grebla și traseul sunt setate la 27° și 111 mm, cu ampatament de 1560 mm și greutate proprie de 208 kg. Întoarcerile în U cu viteză mică sunt ușoare datorită unui unghi de virare de 42° și cercului de rotație minim de 2,6 m.

Specificațiile suspensiei au fost selectate ținând cont de conceptul universal, cu o cursă lungă și o absorbție superbă a denivelărilor pentru a oferi performanțe fluide și confort pe șosea și un control liniștitor în off-road. Furcile Showa 43 mm SFF-CATM (furcă-cartuș cu funcție separată) USD oferă o cursă de 200 mm cu reglare a preîncărcării arcului și se montează printr-un jug inferior din aluminiu forjat și un jug superior din aluminiu turnat, pentru un echilibru perfect de rezistență și rigiditate în situații de rulare variate. .

Cu o cursă de 190 mm, șocul Showa a rezervorului de la distanță (cu preîncărcare reglabilă) funcționează prin Pro-Link și brațul oscilant care, în timp ce utilizează aceleași piese turnate ca și modelul CRF1100L Africa Twin, utilizează material din aluminiu exclusiv Transalp. Garda la sol este de 210 mm.

Etrierele compacte, cu două pistoane, funcționează cu două discuri „undă” de 310 mm. Discul „wave” din spate de 256 mm este acționat de un etrier cu un singur piston. 21/18-inch față spate (oțel inoxidabil) uzură roți cu spițe (cu tub) anvelope 90/90-21 și 150/70-18; Metzeler Karoo Street sau Dunlop Mixtour.

Accesorii

O gamă completă de accesorii este disponibilă pentru XL750 Transalp, gata pentru personalizare după preferințele și utilizarea proprietarului, inclusiv o opțiune pentru scaun

Pentru a fi ușor, există 5 pachete care grupează bine accesoriile:

PACHET URBAN

(practicitate și depozitare)

Top box de 50 L, panou din aluminiu, bază de montare, suport pentru pasager și geantă interioară plus ecran înalt și suport principal.

PACHET TOURING

(confort și depozitare)

Maletine spate (R26L / L33L), panouri din aluminiu, suporturi, genti interioare si manere incalzite.

PACHET AVENTURĂ

(stil și funcționalitate)

Conducte laterale, faruri de ceata cu LED si grila radiatorului.

PACHET RALLY

(stil și funcționalitate)

Schimbător de viteze, apărătoare de motor, plăcuță de protecție, suporturi de picior de raliu off-road și apărătoare de articulație cu extensii.

PACHET CONFORT

(confort și practic)

Geantă de rezervor de 3 litri, deflectoare de vânt, suporturi pentru picioare confort și priză de încărcare AAC.

Accesoriile suplimentare includ tampoane laterale pentru rezervor și benzi de roți asortate în culori, iar toate accesoriile sunt, de asemenea, disponibile separat.

  • Technical specifications

 

Motor
Tip Motor OHC, răcit cu lichid, în 4 timpi, 8 supape, paralel cu manivelă de 270° și Unicam
Engine Displacement 755cc
Alezaj x Cursa (mm) 87mm x 63.5mm
Rata compresiei 11.0:1
Putrea maxima de iesire 67.5kW @ 9,500rpm
Cuplu maxim 75Nm @ 7,250rpm
Nivel de zgomot (dB) Lwot – 81,5; Lurban – 77,5
Capacitatea uleiului  3.9L
Incepator Electric

SISTEM DE ALIMENTARE

Carburare Injecție electronică PGM-FI
Capacitatea rezervorului de combustibil 16.9L
Emisii CO2 WMTC 103g/km
Consum de combustibil 23km/l
SISTEM ELECTRIC
Capacitatea bateriei 12v 8.6Ah
TRANSMISIUNEA
Tip ambreiaj Umed multiplu, ambreiaj de asistare
Tip transmisie Transmisie manuală cu 6 trepte
Unitatea finală Lanţ
CADRU
 Tip Cadru Diamant din oțel
ŞASIU
Dimensiuni (L´W´H) 2,325mm x 838mm x 1,450mm
Ampatament 1560mm
Caster Angle 27°
Traseu 111mm
Înălțimea scaunului 850mm
Garda la sol 210mm
Greutate redusă 208kg
Raza de intoarcere 2.6m
SUSPENSIE
Suspensie fata Showa 43mm SFF-CA – 200mm cursa
Suspensie Spate Amortizor monoshock, braț oscilant Pro-Link, cursă de 190 mm
Jante
Jante față Jante cu spițe de 21 inchi (oțel inoxidabil).
Jante Spate Jante cu spițe de 18 inchi (oțel inoxidabil).
Anvelope Fata 90/90-R21 M/C 54H
Anvelope Spate 150/70-R18 M/C 70H
FRÂNE
Tip ABS 2 canale
Frane fata Discuri „undă” duble de 310 mm x 4,5 mm cu montare axială

Etriere cu 2 piston

Frane Spate Un singur disc „undă” de 256 mm x 6,0 mm este acționat de un etrier cu un singur piston
INSTRUMENTE SI ELECTRICE
Instrumente TFT
Far LED
Stop LED
Conectivitate Control vocal Honda pentru smartphone
USB TYPE-C (sub scaunul pasajului)
Priză 12V Optional
Anulare automată Da
Quickshifter Optional
Sistem de securitate HISS

 

** Vă rugăm să rețineți că cifrele furnizate sunt rezultate obținute de Honda în condiții de testare standardizate prescrise de WMTC. Testele sunt efectuate pe un drum rulant folosind o versiune standard a vehiculului cu un singur pilot și fără echipamente opționale suplimentare. Consumul real de combustibil poate varia în funcție de modul în care conduceți, de modul în care vă întrețineți vehiculul, de vreme, de condițiile drumului, de presiunea în anvelope, de instalarea accesoriilor, de încărcătură, de greutatea șoferului și a pasagerului și de alți factori.

Comunicat remis Best Ride.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here