23YM CL500

Model nou: CL500 de la Honda atinge o rich retro vein, inspirându-se din modelele CL originale din anii 60 și 70. Folosind motorul cu doi cilindri compatibili cu licența A2 din seria CB500 de la Honda, acesta aplică un nou cadru tubular din oțel cu structură de diamant, suspensie cu cursă lungă și o combinație de roți față/spate de 19/17 inchi pentru un bun efect. S-a născut pregătită pentru rigorile călătoriilor urbane, la fel și pentru off-road. Stilul care întoarce capul, este bogat în detalii precum rezervorul de combustibil rotunjit, genunchiere, garnituri de cauciuc pentru furcă și toba de eșapament cu ieșire dublă în sus, cu scut termic perforat. Toată iluminarea este LED, un afișaj LCD negativ și patru opțiuni de  culori contemporane fac CL500 să iasă și mai mult în evidență.

Continut:

  1. Introducere
  2. Prezentare generală a modelului
  3. Caracteristici cheie
  4. Accesorii
  5. Specificații tehnice
Honda CL500 model 2023 421129_23YM_CL500
23YM CL500

1. Introducere

Honda are o istorie lungă de a obține motociclete de capacitate mai mică, potrivite pentru iubitorii din întreaga lume. O combinație de utilizare ușoară, performanță utilă a motorului, accesibilitate și individualitate distinctă echivalează cu motociclete care, în timp, ajung să însemne atât de mult pentru proprietarii lor.

CL din anii ’60 și ’70 au fost astfel de motociclete, ceea ce demonstrează că o motocicleta ușoară cu dinamică off-road era foarte utila în oraș. În ultimul timp, stilul cu bare înalte, cu țevi înalte a devenit o semnătură emblematică pentru mulți șoferi din secolul 21.

Cu cinci ani în urma, in 2018 CMX500 Rebel compatibil cu licența A2 a ajuns în gama Honda. Aspectul său de școală veche și noua școală personalizat cool, a fost un succes instantaneu și extrem de personalizabil. Și ca pachet – motor, șasiu și stil – s-a dovedit irezistibil pentru o mulțime de tineri cicliști care s-a descurcat în liniște cu afacerea de a fi cea mai vândută motocicleta personalizată din Europa în ultimii doi ani.

Cinci ani mai târziu, este timpul pentru ceva nou și pentru modelul 2023 Honda are, încă o dată, o motocicleta care poartă cu mândrie insigna CL – pentru piloții cărora le place să fie atât de diferiți. CL500 se bazează foarte mult pe formula CL-urilor originale. Are aspectul potrivit, motorul potrivit și durabilitatea pentru a se potrivi cu asfaltul urban. Și, în ceea ce privește personalizarea, imaginația unui proprietar este tot ceea ce este necesar. Cu această motocicleta nu are limită.

Domnul Hiroshi Furuse, lider de proiect mare (LPL), CL500 Honda R&D Japonia:

„Am dezvoltat CL500 ca o motocicleta care le permite cu adevărat proprietarilor săi să iasă în evidență din mulțime și ca o formă de auto-exprimare. Poate fi folosit și savurat în mod ocazional – fără ezitare – de către tânăra generație în viața lor de zi cu zi și este conceput pentru a deveni o parte vesele și integrantă a unui stil de viață. În formă standard, stilul stradal off-road are un farmec vizual spre deosebire de orice alt model din gama Honda și poate inspira cu adevărat proprietarii să-l ducă mai departe în orice direcție doresc.”

2.Prezentare generală a modelului

Honda CL500 model 2023 421122_23YM_CL500
23YM CL500

Conceptul de dezvoltare folosit de la începutul proiectului CL500 a fost „Express Yourself”. Vizând în mod deliberat un grup demografic tânăr, conștient de stil, este o motocicleta concepută pentru a se potrivi perfect în stilul de viață al proprietarului,

Honda CL500 model 2023 421157_23YM_CL500
CL500

Bineînțeles, și așa cum ar trebui să fie pentru pilotul mai tânăr, este, de asemenea, extrem de personalizabil și există o gamă de accesorii Honda originale gata de plecare care ridică personalitatea, caracterul practic și stilul.

Motorul bicilindru paralel de 471 cmc este motorul plin de viață și popular compatibil cu licența A2 de la Honda, care produce 34,3 kW de putere și un cuplu sănătos de 43,4 Nm. Are setări unice ECU pentru serviciul CL, iar transmisia finală scurtă oferă o accelerație inteligentă în oraș, atât de la pornire în picioare, cât și prin trepte de viteză. Cutia de viteze cu șase trepte este gestionată de un ambreiaj de asistență/alunecare.

Cadrul principal din oțel tubular în stil spalier este atât o declarație de stil, cât și o bază pentru manipulare ușoară. Suspensia cu cursă lungă cuprinde furci telescopice de 41 mm și amortizor spate reglabil, în timp ce roțile – față de 19 inchi și spate de 17 inchi – poartă anvelope cu model bloc. Frânele față și spate sunt dotate cu modulație ABS echilibrată special pentru performanțe excelente pe o varietate de suprafețe, inclusiv off-road ușor.

Toate luminile sunt LED, panoul de instrumente este un LCD negativ compact, iar tehnologia semnalului de oprire de urgență (ESS) acţionează semnalizatoarele din spate ca lumini de avarie în cazul frânării bruște și puternice.

 CL500 va fi disponibil în următoarele opțiuni de culoare:

  • Candy Energy Orange
  • Mat Laurel Green Metallic
  • Candy Caribbean Blue Sea
  • Mat Gunpowder Black Metallic

3. Caracteristici cheie

Honda CL500 model 2023 421121_23YM_CL500
23YM CL500

3.1 Styling și echipamente

  • Styling simplu și brut, la fel ca CL original
  • Înălțimea scaunului de 790 mm oferă acces ușor la sol și spațiu pentru picioare
  • Afișaj negativ LCD bord și suport pentru cască sub scaun
  • Iluminare complet cu LED și tehnologie de semnal de oprire de urgență (ESS) pentru semnalizatoarele din spate

„Simple, Raw and Tough” au fost cele trei cuvinte care au dat tonul și direcția pentru echipa de styling a CL500. Stilul street scrambler arată exact oriunde se rostogolește, cu avantajul suplimentar al ergonomiei, care face o motocicleta foarte ușor de condus într-o varietate de situații.

Combinația dintre forma curată și rotundă a rezervorului de combustibil și toba de eșapament în sus – cu scut termic din oțel inoxidabil – lovește puternic coardele nostalgiei. Iar toate detaliile lucrate cu dragoste – tampoanele rezervorului și ghetele de cauciuc ale furcii, pielea exterioară netedă a scaunului cu vată, cu logo Honda în relief, ghidonul la nivel înalt – se combină pentru a crea un aspect care emană farmec. Opțiunile de vopsea, toate stabilite împotriva motorului și șasiului înnegrite, fac ca fiecare culoare să „pare” vibrant.

Înălțimea scaunului de 790 mm – alături de o secțiune medie subțire – oferă acces ușor la sol și spațiu amplu pentru picioare. Este, de asemenea, proiectat cu părți laterale care acoperă șinele cadrului pentru a sta în picioare și secțiunea spate joasă pentru acces facil al pasagerului. De asemenea, se detașează ușor cu cheia de contact și, ascuns, un suport pentru cască.

Ghidonul înalt nu numai că arată bine, ci este înclinat tocmai pentru a oferi o pârghie atât atunci când stați în picioare, cât și atunci când vă așezați, cu mânere în stil off-road și greutăți interne pentru a reduce oboseala. Tampoanele rezervoarelor oferă un alt punct de contact pentru picioare când stați în picioare; picioarele din oțel sunt largi, cu inserții de cauciuc pentru confort.

Farul cu diametrul mic de 175 mm are o formă clasică, dar găzduiește patru becuri LED cu lentile interioare groase pentru o semnătură frontală distinctivă. Indicatoarele mici cu LED-uri circulare de 55 mm au un aspect clasic și se așează pe fiecare parte a unui stop LED subțire, ovalizat.

Un afișaj circular îngrijit, cu diametrul de 100 mm, găzduiește liniuța LCD negativă. Furnizarea de informații simplă și neaglomerată include indicatorul de poziție a treptelor de viteză, consumul de combustibil și săgeți indicatoare individuale.

Frânarea bruscă, puternică, acţionează semnalul de oprire de urgenţă (ESS) echipat standard, care aprinde intermitent indicatoarele din spate pentru a-i alerta pe utilizatorii de drum din spate, înainte de anularea automată.

Cu o economie de combustibil de 27,7 km/L, o capacitate de 12 L oferă o autonomie potențială de peste 300 km.

3.2 Șasiu

  • Cadru tubular din oțel cu structură diamantat
  • Furci telescopice de 41 mm și amortizoare spate duble, reglabile cu preîncărcare arc
  • Etrier de frână față cu două pistoane care lucrează cu un disc plutitor de 310 mm
  • ABS echilibrat pentru off-road
  • Combinație de 19 inchi față/17 inchi în spate

Cadrul tubular din oțel cu structură de diamant oferă capacitatea de manevrabilitate, confortul de rulare și fundamentul stilului pentru CL500. Este minunat de simplu, cu tuburi puternice și subcadru spate în formă de buclă. Inginerie asistată de computer (CAE) a fost folosită pentru a optimiza perfect rigiditatea și echilibrul greutății.

O motocicleta în stil scrambler trebuie să facă față tuturor – de la străzile accidentate ale orașului până la drumurile de pământ neuniforme, iar obiectivul șasiului a fost să creeze o manevrabilitate ușoară și receptivă cu suspensie care poate absorbi loviturile.

Garda la sol este de 155 mm; Grebla este setată la 27°, cu un traseu de 108 mm și un ampatament de 1.485 mm. Greutatea proprie este de 192 kg.

În față, furcile telescopice de 41 mm au o cursă de 150 mm și poartă garnituri clasice negre pentru furcă. În timp ce adaugă stil de epocă, ele protejează, de asemenea, picioarele și garniturile de praf și deteriorare. Jughetele de sus și de jos sunt specifice CL și îmbunătățesc precizia și senzația de direcție. În spate, un braț basculant simplu și elegant folosește tuburi rotunde de 45 mm pentru un efect muscular. Amortizoarele spate duble cu cursă lungă oferă o cursă de 145 mm și o reglare a preîncărcării arcului în 5 trepte (3 în sus față de standard, 1 în jos). Amortizarea la ambele capete este setata pentru a oferi o plimbare supla si confortabila, indiferent de suprafata drumului.

Un etrier frontal cu două pistoane lucrează un disc plutitor de 310 mm prin plăcuțe sinterizate. Presiunea hidraulică dintre etrierul cu un singur piston din față și din spate/discul de 240 mm este echilibrată pentru a oferi niveluri ridicate de control al frânării pe o gamă largă de suprafețe. ABS-ul este de asemenea optimizat pentru utilizarea pe piste de pământ, precum și pe asfalt.

Roțile sunt o combinație de 19 inchi față/17 inchi spate pentru aderență sigură și manevrabilitate ușoară pe diferite terenuri. Anvelopele sunt Dunlop Mixtours cu caneluri adânci, dimensiuni 110/80 R19 față și 150/70 R17 spate.

3.3 Motor

Honda CL500 model 2023 421157_23YM_CL500

  • Motor bicilindru paralel de 471 cmc răcit cu lichid, compatibil cu licența A2
  • Setări unice PGM-FI și transmisie finală mai scurtă
  • Ambreiaj de asistență pentru controlul roții din spate
  • Toba de eșapament emblematică „în sus” cu două ieșiri

Motorul bicilindru paralel cu 8 supape, răcit cu lichid, al CL500 este neted, ușor de utilizat și complet cuprinzător. Unitatea extrem de populară și durabilă și-a făcut reputația în seria Honda CB(R)500 și CMX500 Rebel. Pentru CL500, are maparea revizuită a injecției de combustibil PGM-FI și o nouă configurație de admisie și evacuare care oferă cuplul de cuplare de 43,4 Nm la 6.250 rpm și o putere de vârf de 34,3 kW la 8.500 rpm. Pentru o accelerare mai puternică prin fiecare treaptă de viteză, pinionul din spate folosește 41 de dinți, față de cei 40 folosiți de Rebel.

Este o unitate de putere care atinge un echilibru excelent între dimensiunea fizică și puterea flexibilă, cu o livrare voluntară atât a cuplului la intervale medii, cât și a puterii de vârf, ceea ce l-a făcut unul dintre cele mai iubite motoare Honda. Alezajul și cursa sunt setate la 67 mm x 66,8 mm cu un raport de compresie de 10,7:1. La interior, chiulasa foloseste culbutori cu role; Reglarea supapelor de tip shim le permite să fie ușoare, pentru o sarcină mai mică a supapei-arcuri și frecare redusă.

Un lanț cu came silențios (SV Chain) are suprafața știfturilor tratată cu vanadiu, reducând frecarea cu protecție sporită împotriva prafului. Frecarea este redusă și mai mult prin adăugarea de striații pe mantaua pistonului (un finisaj care mărește suprafața, introducând goluri în care uleiul poate curge pentru o lubrifiere mai bună).

Știfturile arborelui cotit sunt fazate la 180° și un cuplu primar de echilibrare se află în spatele cilindrilor, aproape de centrul de greutate al motocicletei. Angrenajele de echilibrare folosesc roți dințate foarfece, reducând zgomotul. Contragreutatea manivelei are o formă specială pentru echilibrarea cuplului, iar greutatea sa ușoară permite motorului să se rotească liber, cu o inerție redusă. Diametrul supapei de admisie este de 26,0 mm cu diametrul supapei de evacuare de 21,5 mm.

Carterurile folosesc manșoane turnate centrifug cu pereți subțiri. Designul lor intern reduce pierderile de „pompare” care pot apărea cu o ordine de tragere în faze de 180°. Baia de ulei adâncă conține 3,2 L.

Ușor de utilizat în sus sau în jos, cutia de viteze cu șase trepte este concepută pentru a oferi schimbări fără efort, în special în oraș. Un ambreiaj de asistență/salunec ajută la controlul roții din spate, ușurează sarcina de funcționare a pârghiei și reduce oboseala conducătorului.

În stilul emblematic CL, toba de eșapament cu două țevi de eșapament este ridicată și alimentată de 2-1 conducte de scurgere. Nota este reglată pentru un sunet mai greu de frecvență joasă în comparație cu Rebel, cu o senzație similară de pulsație.

4. Accesorii

O gamă completă de accesorii Honda originale sunt disponibile pentru CL500, gata pentru personalizare după preferințele proprietarului.

Cadrul secundar din spate este proiectat pentru montarea ușoară a pieselor cosmetice și a sacoanelor spate moi; un suport din spate montează și top box-ul de 38 L. Există și opțiunea unui scaun cu 30 mm mai înalt – finisat în maro cu cusături duble negre – pentru călăreții mai înalți.

Adăugările cosmetice pentru a adăuga stilul clasic off-road includ panouri laterale ușoare din polipropilenă cu numere, paravane, apărătoare pentru deget și apărător de noroi înalt față. Elementele practice includ mânere încălzite, priză de încărcare ACC și capace pentru șocuri din spate.

Pentru comoditate, trei pachete special concepute sunt gata de plecare:

PACHET AVENTURĂ

Apărătoare pentru articulații, apărător de noroi față înalt, capac pentru șocuri din spate și suporturi pentru picioare de raliu.

PACHET DE CĂLĂTORIE

Geantă moale, mânere încălzite, priză ACC, manetă de frână reglabilă și plăcuță pentru rezervor.

PACHET DE STIL

Capota luminii capului, dunga de capota, dungi de roata, capacul lateral spate, banda capacului lateral spate si scaunul inalt.

5. Specificații tehnice

Honda CL500 model 2023 421131_23YM_CL500
23YM CL500

Motor

Tip motor Răcit cu lichid DOHC, în 4 timpi, cu 4 supape, cu doi cilindri
Deplasarea motorului 471cc
Alezajul x cursa (mm) 67 x 66.8
Rata compresiei 10.7:1
Max. Putere de ieșire 34.3kW @ 8500rpm
Max. Cuplu 43.4Nm @ 6250rpm
Nivel de zgomot (dB) TBC
Capacitatea uleiului 3.2L
Start Electric
SISTEM DE ALIMENTARE
Carburare Injecție electronică de combustibil PGM-FI
Capacitatea rezervorului de combustibil 12L
Emisii CO2 WMTC 84 g/km
Consum de combustibil 27.7 km/l
SISTEM ELECTRIC
Capacitatea bateriei 12V 7Ah
DRIVETRAIN
Tip ambreiaj Ambreiaj multiplacă umed, asistat
Tip transmisie transmisie manuala cu 6 trepte
Unitatea finală Lanţ
FRAME
Tip cadru Diamant din oțel
ŞASIU
Dimensiuni (L´W´H) 2175mm x 831mm x 1135mm
Wheelbase 1485mm
Caster Angle 27°
Traseu 108mm
Înălțimea scaunului 790mm
garda la sol 155mm
Greutate redusă 192kg
Raza de intoarcere 2.6 m
SUSPENSIE
Suspensiea din fata Furci verticale telescopice de 41 mm, cursa de 150 mm
Suspensia din spate Amort dublu cu braț oscilant cu țeavă rotundă de 45 mm, reglare a preîncărcării în 5 trepte
Jante
Jante fata Cast Aluminium
Jante spate Cast Aluminium
Anvelope fata 110/80R19M/C 59H
Anvelope spate 150/70R17M/C 69H
FRÂNE
Tip ABS 2 channel
Frâne fata Un singur disc de 310 mm, etriere cu 2 pistoane
Frâne spate Un singur disc de 240 mm, etrier cu 1 piston
INSTRUMENTE & ELECTRICE
Instrumente Contor LCD cu vitezometru, contoare duble de parcurs, indicator al nivelului de combustibil și al consumului, ceas, poziția treptei de viteză, indicator de treaptă superioară
Far LED
Stop LED
12V Socket Optional
Sistem de securitate HISS
Caracteristici suplimentare ESS

 

Vă rugăm să rețineți că toate specificațiile sunt provizorii și pot fi modificate fără notificare. Cifrele de consum de combustibil furnizate sunt rezultate obținute de Honda în condiții de testare standardizate prescrise de WMTC. Testele sunt efectuate pe un drum rulant folosind o versiune standard a vehiculului cu un singur pilot și fără echipamente opționale suplimentare. Consumul real de combustibil poate varia în funcție de modul în care conduceți, de modul în care vă întrețineți vehiculul, de vreme, de condițiile drumului, de presiunea în anvelope, de instalarea accesoriilor, de încărcătură, de greutatea șoferului și a pasagerului și de alți factori.

Comunicat remis Best Ride.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here