BMW i3 a fost deschizator de drum pentru mobilitatea durabila si alergator de anduranta. Sunt sase ani de cand a fost lansat pe piata, el devenind un simbol al mobilitatii electrice.

De la lansarea sa pe piata este cel mai vandut automobile electric din lume in segmentul compact premium. Peste 165.000 de unitati au fost vandute la nivel mondial pana in prezent. In Romania, BMW i3 este cel mai de succes si des intalnit model electric. Si a contabilizat peste 530 de unitati livrate de la lansarea din 2015. De la lansarea automobilului, datele de vanzari au crescut constant an de la un an la altul. Si in Romania cel mai de succes an a fost 2019, cu un record de 229 livrari.

Convinge in utilizarea cotidiana

BMW i3 convinge in utilizarea cotidiana oferind ce ajung mult dincolo de condusul pe distante scurte in regiunile metropolitane majore. Acestea sunt subliniate de experienta acumulata de pionieri ai automobilului electric. Cei care se bucura de BMW i3 constant si pe distante lungi au acoperit peste 200.000 de kilometri cu automobilul propriu.

Clienti apreciaza fiabilitatea, durabilitatea si autonomia reala ale BMW i3. Si aceasta indiferent ca este vorba de caldura Africii de Sud sau nordul rece al Suediei. De ani buni, primul automobil electric al BMW Group a dovedit pretutindeni ca este un mijloc de transport eficient. Ei folosesc mobilitatea durabila nu doar pentru naveta zilnica intre casa si locul de munca, ci si pentru a parcurge constant distante mai lungi. Ba chiar si calatorii de vacanta.

BMW-i3-4 BMW i3, povestile pionierilor masinilor electriceUn concept unic

„Conceptul de vehicul al BMW i3 este unic”, comenteaza Helmut Neumann, rezident din Titz, in Renania de Nord-Westfalia. „Arata atat de modern la exterior incat oamenii inca intorc privirile pentru a-l privi”. Neumann conduce fara emisii locale din 2014. Si chiar a fost cu modelul sau BMW i3 (60 Ah) pana la Berlin si in Alpi.

„Pe langa imensa placere a condusului, BMW i3 este pur si simplu o masina economica”, spune el. „Acest lucru se aplica atat pentru consumul de energie, cat si pentru costurile de intretinere”. Cu un consum mediu de 13 kWh/100 km pe toata perioada de utilizare, costul cu energia este la un minim absolut. Si vorbim despre o comparatie nu doar cu un automobil cu motor termic, ci si cu alte automobile electrice. Neumann plateste doar 3,9 euro pentru energia consumata pentru 100 de kilometri.

O analiza facuta de Automobil Clubul German (ADAC) a demonstrat deja ca, pe langa aspectele ecologice, cele economice sunt in favoarea unui automobil electric. BMW i3 a fost cu aproximativ 20% mai eficient fata de un model BMW comparabil cu motor termic.

BMW-i3-5 BMW i3, povestile pionierilor masinilor electricePeste 277.000 de kilometri cu setul original de placute de frana

Pe langa costurile reduse cu energia electrica si valoarea de revanzare mare, cheltuielile mici pentru intretinere contribuie si ele la aceste rezultate. Pentru conducatorul unui BMW i3, schimburile de ulei sau defectiunile sistemului de evacuare sunt probleme din trecut. De obicei, decelerarea este realizata prin intermediul generarii de energiei. Astfel, dupa mai bine de 277.000 de kilometri, Neumann nu a trebuit sa schimbe discurile si placutele de frana.

Ca toate modelele BMW si MINI, BMW i3 foloseste sistemul „Condition Based Service”. Acesta monitorizeaza uzura componentelor consumabile si recomanda dinamic operatiunile in service. Neumann este unul dintre clientii care au participat la programul retrofit. El a inlocuit bateria de 60 Ah (22 kWh) cu acumulatorul de inalta tensiune de 94 Ah (33 kWh). Noua baterie ofera rezerve de energie considerabil mai mari. „Pur si simplu, aceasta face lucrurile mai convenabile in calatoriile lungi”, spune el.

Calitatea bateriilor BMW i3, extinderea garantiei

Experienta clientilor arata ca, si cu bateria originala, autonomia scade doar marginal dupa un kilometraj mare. Acest lucru valideaza asteptarile BMW Group cu privire la calitatea bateriei de inalta tensiune.

Pana in prezent, nici o baterie de inalta tensiune a BMW i3 nu a trebuit inlocuita din cauza imbatranirii premature. Iar BMW Group a extins garantia europeana pentru bateria de noile BMW i3. Kilometrajul maxim pe o perioada de garantie de opt ani a fost extins la 160.000 de kilometri.

De asemenea, BMW Group a dezvoltat solutii pentru reutilizarea bateriilor care nu mai sunt potrivite pentru pretentiile folosirii in automobile. Bateriile de inalta tensiune de la masinile din programul retrofit pentru BMW i3 sunt folosite in cadrul uzinei BMW din Leipzig. Acolo unde sunt utilizate ca unitati de stocare pentru energia verde produsa prin intermediul turbinelor eoliene.

Indeplineste cerintele unei utilizari regulate pe termen lung

Gabriele Forster (Austria) a gasit imediat ritmul ideal de condus si incarcare. Ea a luat o decizie constienta in favoarea unui automobil ecologic cu care acum face naveta zilnica dintre domiciliu si locul de munca. La miezul zilei si al noptii, ea conecteaza modelul BMW i3 (60 Ah) la un panou (wall box). Ceea ce este suficient pentru a parcurge zilnic o distanta de aproximativ 200 de kilometri cu o bateriei care are o capacitate de 22,6 kWh.

Robert Cleary (SUA) conduce zilnic aproape 150 de kilometri fara emisii locale. O singura data a ramas fara energie – la circa 50 de metri de aleea casei. Problema a fost rezolvata cu ajutorul unui cablu prelungitor. Robert a participat deja la testele cu BMW Active E, iar in 2014 a primit un BMW i3 (60 Ah) in versiune „Electronaut” pentru pionierii automobilelor electrice.

Teama de autonomie a fost eliminata

Pentru Shaun Maidment (Africa de Sud), „teama de autonomie” este complet necunoscuta. „O data am condus BMW i3 de la Johannesburg la Cape Town. A durat ceva mai mult, dar a fost in regula”, spune el. In zilele de lucru normale, el conduce pana la 300 de kilometri, folosind vizitele la clienti pentru incarcarea bateriei. In 2014, Maidment a optat pentru un BMW i3 (60 Ah) cu Range Extender. Cu toate acestea, el considera acum ca „generatorul de energie de urgenta”, alimentat cu benzina, nu mai este esential. „Range Extender este in esenta doar un fel de asigurare”. Pentru a promova mai mult mobilitatea electrica in tara sa natala, Maidment a lansat o platforma de crowdfunding pentru a sustine instalarea altor statii publice de incarcare in Africa de Sud.

Cu o baterie de generatie noua instalata in BMW i3 (120 Ah), a carei capacitate energetica bruta a fost extinsa acum la 42,2 kWh, a fost posibila marirea autonomiei masinii la valori cuprinse intre 285 si 310 km conform ciclului de testare WLTP si la 260 de kilometri in utilizare cotidiana. Aceasta reprezinta o crestere de aproape 50% in comparatie cu BMW i3 echipat cu baterie de inalta tensiune de prima generatie.

BMW-i3-2 BMW i3, povestile pionierilor masinilor electricePlacere a condusului durabil – o trasatura caracteristica a BMW i3

Chiar si dupa multi ani de condus electric, clientii sunt fascinati in continuare de puterea si cuplul spontane ale motorului electric si de asa-numitul control cu o pedala (one-pedal feeling) care le decelereaza automobilele prin intermediul generarii de energie. „In trecut, am testat si alte automobile electrice, mai mari si mai rapide”, spune Rob van Roon (Olanda), „dar nici unul nu a fost atat de agil si usor de manevrat precum BMW i3”.

De la finalul anului 2013, Roon a parcurs 276.000 de kilometri cu primul automobil electric de serie de la BMW Group. Pentru ca alti 25.000 km sa fie completati din martie 2019 intr-un nou BMW i3 (120 Ah).

Noul model trebuie incarcat o data pe zi, iar Van Roon stie de obicei cum sa foloseasca acest lucru in mod practic. „Incarcarea nu inseamna neaparat asteptare”, spune el. „Petrec timpul facand activitati administrative sau dand telefoane, care necesita atentia mea deplina.” In calatoriile lungi, el a descoperit avantajele statiilor de incarcare rapida de la Ionity, care pot fi gasite in aproape 200 de zone de service de-a lungul autostrazilor europene. „Daca poti manca acolo, poti sa si incarci masina acolo”, a observat el. In consecinta, Rob van Roon si familia lui au condus BMW i3 in calatorii care i-au purtat pana la Capul Nord, Algarve si Sicilia.

Povestea lui Leif Carlsson

In octombrie 2013, Leif Carlsson (Suedia) profitase deja de sansa unui prim drive test in Stockholm. „Dupa un singur tur, eram convins – aceasta este masina mea. A fost cea mai tare experienta de condus.” Astazi, el continua sa conduca zilnic un BMW i3 (60 Ah) cu Range Extender si, dupa ce a calatorit peste 216.000 de kilometri, se bucura de echilibrul ideal intre placerea condusului si dezvoltare durabila.

La inceput, este suficient sa incarci masina de la o priza conventionala de acasa sau de la munca. In Suedia, acestea nu lipsesc nici macar in parcarile supraetajate. Totodata, statii de incarcare rapida au fost instalate la locurile de munca. Iar reteaua de statii de incarcare publice devine tot mai densa. Prin urmare, Carlsson mai foloseste rareori Range Extender. Pe de alta parte, el inca apreciaza incalzirea auxiliara a BMW i3 pe timpul iernii. „Functia de temporizator functioneaza perfect. Cand ma urc in masina, interiorul este incalzit, iar geamurile sunt degivrate.”

Dragoste la prima vedere

Pentru João Gonçalves (Portugalia), un drive test cu BMW i3 (60 Ah) in iarna anului 2013 a fost suficient. A fost „dragoste la prima vedere – combinata cu multe avantaje economice si ecologice”. De atunci, el s-a bucurat de fiecare calatorie „la munca, in timpul liber si in vacante. Pur si simplu, BMW i3 ma duce oriunde”.

El a condus pana la 250 de kilometri pe zi, iar sansa de a reincarca bateria este gasita mereu in timpul orelor de lucru, la birou sau cand viziteaza clientii. Pentru pregatirea calatoriilor lungi, Gonçalves foloseste sistemul de navigatie al BMW i3. „Imi planifica traseul si imi indica statiile de incarcare rapida de pe parcurs, astfel ca pot fi sigur ca ajung la destinatie fara nici o problema.”

BMW-i3-3 BMW i3, povestile pionierilor masinilor electriceSi in Romania, BMW i este un pionier al electrificarii

Prima statie publica de incarcare de putere mare (50 kW), cu acces gratuit, a fost deschisa la Baneasa Business and Technology Park, la sediul BMW Group Romania. BMW i3 a fost primul automobil electric comercializat cu succes pe piata locala si este acum, cu peste 530 de unitati livrate, cel mai popular model electric de pe strazile din Romania. BMW i3 a marcat mai multe premiere locale, fiind primul automobil electric utilizat intr-o flota de car-sharing si primul automobil electric utilizat in servicii de shuttle.

Adrian Mitrea, jurnalist auto, detine un BMW i3 (94 Ah) de aproape doi ani. Nu a atins borna de 100.000 km parcursi, dar, in aceasta perioada, BMW i3 a devenit automobilul folosit inclusiv in vacante si calatorii de mii de km: „BMW i3 m-a cucerit din prima. Era 2016, iar pana atunci condusesem sute de masini, inclusiv electrice. Niciuna nu m-a convins atat de tare precum i3. In zilele in care l-am avut la test drive am stat numai in masina. La propriu. Doi ani mai tarziu, in 2018, am cumparat un i3 (94 Ah). In scurt timp i-am inteles asii din maneca: eficienta remarcabila, placerea de a conduce, productia sustenabila, costurile infime de operare.

Dupa sase luni a devenit masina principala a familiei, ceea ce inseamna ca am calatorit impreuna inclusiv in concedii si city break-uri. Din Bucuresti am plecat la Budapesta (total 1.800 km) si in Venetia (total 4.500 km), precum si in orase din tara mai indepartate (Iasi, Sibiu, Alba-Iulia). Cat timp va exista acest model, noi sigur vom avea unul in familie!”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here