Dakar 2020 a programat a doua etapa, Al Wajh-Neom. Concurentii au avut de parcurs 401 kilometri, din care 367 kilometri de proba speciala.

A doua etapa din Raliul Dakar 2020 a dus caravana din Al Wajh in Neom, ambele orase aflate pe Malul Marii Rosii. O proba speciala in care depasirile au fost extrem de dificile din cauza prafului si a zonei foarte pietroase. Inca o zi in care multi concurenti au incercat sa gaseasca similitudini cu traseele din Africa sau America de Sud. Insa a fost evident ca in Arabia Saudita trebuie doar sa te adaptezi si sa fii extrem de atent la navigatie.

Intrucat sunt foarte multe trasee in aceasta parte vestica a peninsulei, organizatorii au decis ca este imposibil ca in anumite zone sa treaca repere in roadbook. Prin urmare se ruleaza mult mai mult dupa cap compas, comparativ cu cei 10 ani din America de Sud.

Mani Gyenes ramane lider la Malle Moto-Original 

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team, spune ca „a fost foarte multa piatra si praf in etapa a doua”. Pentru a continua: „Nu era vizibilitate aproape deloc in multe zone, asa ca era extrem de riscant sa depasesti. La punctul de alimentare m-au oprit organizatorii pentru ca nu imi functiona Iritrackul. Desi timpul pierdut acolo il voi primi inapoi, din pacate atunci m-au depasit un quad si un alt motociclist. Si, din pricina prafului, nu am reusit sa ii depasesc, am stat foarte mult timp in spatele lor”.

In a doua parte a traseului a fost foarte dificil cu navigatia si Mani s-a pierdut de vreo doua trei ori. Insa in pofida acestor inconveniente, a terminat etapa si a ramas pe prima pozitie la Malle Moto-Original.

Malle Moto – Original, Clasament general dupa 2 dintre cele 12 etape
1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 9h 05min 07sec
2. Giordano Pacheco, Calidoso Racing Team + 39min 18sec
3. Arnold Brucy, Brucy Racing Team + 40min 50sec

Ce inseamna clasa Malle Moto – Original

Se spune ca este o nebunie sa participi la cea mai dura competitie de anduranta din motorsport pe motocicleta. Dar sa te aventurezi la clasa „cu valiza“ este un curaj deosebit pentru ca duritatea Dakarului creste exponential. Practic, la aceasta clasa nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistenta tehnica. Astfel ca trebuie sa iti repari zilnic motocicleta, dupa ce ai petrecut sute de kilometri in sa, parcurgand unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra.

Toate uneltele pe care le ai la dispozitie incap intr-o valiza metalica transportata de la un bivuac la altul de catre organizatori. Pe langa aceasta, tot ei iti mai transporta un cort de 2 persoane, un covoras pe care sa lucrezi la motocicleta, o geanta cu echipament, un rucsac si un set de roti. Practic, cu cat iti menajezi mai mult motocicleta si eviti cazaturile, cu atat ai mai putin de lucru cand ajungi in bivuac.

Te poti odihni, in plus, ai si mai mult timp sa citesti roadbookul pentru ziua urmatoare. Acesta trebuie colorat cu atentie pentru a-ti marca pericolele, limitele de viteza, schimbarile de directie, punctele de gps mascate etc. Aceasta operatiune dureaza in medie 1 h-1h si jumatate, in functie de lungimea traseului din ziua urmatoare.

Schimbari in fruntea ierarhiilor

Ross Branch s-a impus la categoria moto in aceasta etapa din Dakar 2020, astfel ca Botswana si-a trecut in cont primul succes din istorie. Branch l-a devansat pe Sam Sunderland, cel care a devenit noul lider al intrecerii. Si aceasta pentru ca Toby Price a plecat primul si, ca deschizator de drum, a pierdut 12 minute. Pablo Quintanilla si Kevin Benavides completeaza podiumul dupa doua etape.

In replica, desi a plecat si el primul, Ignacio Casale si-a trecut in cont al doilea succes la categoria quad. Si, evident, este liderul sectiunii. In schimb, la categoria auto am avut parte de multe probleme de navigatie intampinate de pilotii cu nume. Nasser Al-Attiyah, Carlos Sainz si Stéphane Peterhansel au pierdut timp pretios, astfel ca sud-africanul Giiel de Villiers a profitat. El si-a trecut in cont a 15-a victorie de etapa. In plus, este primul pilot care se impune in Dakar pe trei continente.

Clasat al doilea, Orlando Terranova a ajuns lider la general. Schimbari in fruntea ierarhiei am consemnat si la SSV, acolo unde lider este castigatorul de anul trecut, Chaleco López. La fel, in competitia camioanelor, avem parte de un nou echipaj pe prima pozitie, cel condus de Siarhei Viazovich.

Ce propune ziua a treia

In ziua a treia, Dakar 2020 isi are punctul central tot in Neom, si este programata o proba speciala de 427 kilometri. Vor fi canioane, trasee prin munti si se va ajunge la 1.400 de metri altitudine. Pare nimica toata comparativ cu cei aproape 5.000 de metri la care s-a concurat in Bolivia, insa concurentii vom intalni cele mai scazute temperaturi din acest raliu, undeva sub 5 grade C.

Bucla Neom – Neom duce traseul Dakarului foarte aproape de granita Arabiei Saudite cu Egiptul si Iordania. Cu cateva sute de ani in urma pe aici trecea si Drumul Matasii. Proba speciala este considerata de catre organizatori cea mai frumoasa din aceasta a 42-a editie a raliului. Si aceasta pentru ca ofera un peisaj desertic unic, comparativ cu tot ce s-a intalnit pana acum.

Detalii despre etapa 1, aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.