Mercedes-Benz Clasa G a implinit 40 de ani. Pe 4 februarie, daca este sa luam drept etalon data de start a evenimentului din 1979, de la Toulon. Atunci cand se poate spune ca lumea pasionatilor de off-road a capatat valente noi.

Mercedes-Benz Clasa G. Stronger than Time Noul-Mercedes-Benz-Clasa-G-6Am rememorat atunci, cu o suita de mici filme video, momentele esentiale ale acestui model emblematic. O serie pe care o regasiti la finalul articolului si pe care va recomand sa o urmariti. Si, la fiece reper temporal, priveam in urma. In trecutul meu. Poate si pentru ca nu mai aveam de rupt decat zece file din calendar inainte de propria aniversare.

Istoriile care se ascundeau in spatele imaginilor care-mi veneau in minte erau diferite. Caci nici drumul meu nu a fost lipsit de obstacole. Dar la final m-am surprins zambind. Si plin de energie. Am depasit acele incercari, am trecut de zeci de raspantii, si iata-ma, astazi, privind increzator spre viitor. Mai puternic.

Stronger than Time

Mercedes-Benz Clasa G. Stronger than Time Noul-Mercedes-Benz-Clasa-G-17-200x300Spuneam mai puternic? Asa este si noul G. Stronger than Time. A dovedit mereu acest lucru, astfel ca nu este doar o sintagma reusita pentru campania de marketing. Este purul adevar. O definitie pentru emblematicul SUV care a marcat lumea pasionatilor de off-road prin capacitatea dovedita in off-road. Ca si prin inovatiile tehnice.

Argumente suficiente pentru a-l transforma in cel mai longeviv automobil produs de Mercedes-Benz. Sau pentru a transforma litera G in simbol pentru toate modelele marcii cu capabilitati off-road. Si, mai mult, atribute care au devenit un reper in segment.

Clasa G, diamant slefuit

Au trecut cateva saptamani de la acel inceput de februarie. Natura a inceput sa se trezeasca la viata. Si, in consecinta, noi, cei de la Best Ride, am inceput sa simtim tot mai pregnant dorul de aventura. Cu furnicaturile acelea pe care sigur le stiti. Si, intamplare sau nu, habar nu am. Si nici nu stau sa cuget prea mult asupra acestui aspect. Cert este ca, iata, incepem seria noastra de teste si povesti chiar cu Mercedes-Benz Clasa G. Da, in noua versiune.

Mai intai, Mihai, prietenul de la The Gentleman’s, l-a dus la o cafea. La Diplomat. Suficient pentru a-l radiografia din perspectiva clientilor produselor Premium si de lux. Am convenit, ulterior, intr-o scurta sueta, ca a facut pasul decisiv spre lux. Pasul strengarului, insa acordandu-i termenului conotatia aceea legata de amplitudine pe care o foloseam la orele de sport.

Mercedes-Benz Clasa G. Stronger than Time Noul-Mercedes-Benz-Clasa-G-2-169x300Grila noua. Muchii atent cizelate. Interior cu finisari, echipamente (inclusiv de asistenta) la nivelul limuzinelor. Atentie la detalii. Exprimata de roata de rezerva in usa portbagajului. De semnalizatoarele de pe capota. De faptul ca a pastrat acea semnatura acustica inconfundabila care marcheaza inchiderea portierelor. Sau modul in care au fost integrate in ansamblu manerul folosit de pasager in off-road si butoanele care actioneaza diferentialele. Toate amintind de traditie.

Noi l-am plimbat. Inclusiv in natura. Si avem ce va povesti. Despre sasiul dezvoltat de Mercedes-Benz si Mercedes-AMG, cu un ax spate rigid si un ax fata double-wishbone cu suspensie independenta. Ca si despre abilitatile in off-road, care respecta ADN-ul G-Class.

Marturie sunt indiciile foto din aceasta galerie. Care va ofera un scurt preview. Pentru ca acum vom incheia povestind, pe scurt, despre cei 40 de ani de Mercedes-Benz Clasa G.

Ideea dateaza din 1969

Daca modelul a aparut in 1979, ideea care a stat la baza sa este cu un deceniu mai veche. In vara lui 1969 Daimler-Benz AG si Steyr-Daimler-Puch AG au initiat discutiile cu privire la o posibila colaborare. Doi ani mai tarziu se conturase ideea: autovehicul care sa imbine capacitati extreme de off-road cu o manevrare optima pe carosabil.

In aprilie 1973 a aparut primul model din lemn, iar un an mai tarziu era testat primul prototip. Realizat in cadrul uzinei Puch din Graz-Thondorf. Care realizeaza din mai anul trecut G-Class 463.

Chiar de-atunci Clasa G a fost un autoturism unic. Era impresionant din punct de vedere al capabilitatilor off-road, dar si un magnet pentru cei care doreau un vehicul sigur si complet echipat pentru aventura. Beneficia de tractiune integrala si diferentiale 100% blocabile.

A scris istorie

Primul model de serie, G-Class 460 nu frapa gratie interiorului. Acesta era relativ simplu. In schimb, in teren accidentat, era rege. Si nu numai gratie sistemului de tractiune integrala, ci si a design-ul caroseriei. Sau gratie axelor rigide cu arcuri elicoidale, care asigurau flexibilitatea si rezistenta pe teren.

Era oferit cu 4 motorizari diferite, ce produceau intre 72 CP (53 kW) si 156 CP (115 kW). Clientii aveau, totodata, optiunea unei variante de caroserie decapotabila cu ampatament scurt, cat si modele cu caroseria tip break, cu ampatament scurt sau lung.

De-atunci a evoluat continuu. Peste nivelul industriei. Numarul de clienti a crescut. Iar faima sa a fost consolidata de succesul din Dakar sau statutul de Papamobil. Ori, daca vreti, de acel G 55 AMG Kompressor menit sa marcheze aniversarea a 25 de ani. Care a conferit modelului un nivel de performanta fara precedent.

Povestea (noastra) continua

Iata si seria de filme despre care povesteam. Bucurati-va de ea, dar nu uitati ca, asa cum v-am spus, povestea noastra nu s-a sfarsit. Pe unde l-am plimbat pe noul G500? Cu ce vine nou? Cum se comporta on-road? Dar off-road? O sa aveti toate aceste raspunsuri. Insotite de imagini.

Foto: BaoFoto, BestRide

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.