Ford Ranger Raptor

Cu Ranger, Ford Raptor vine in sfarsit si in Europa. Magia sa nu mai este de-acum apanajul exclusiv al Americii. A fost nevoie de un deceniu, dar dorinta clientilor de a simti si pe alte meridiane spiritul sau a devenit realitate.

Cum este posibil, va intrebati? Caci, da, in esenta, Raptor inseamna un pick-up de mari dimensiuni, cu un monstru V8 sub capota. Un model revelatie, care a schimbat lucrurile in 2010. Caci, da, F-150 Raptor este pentru segentul pick-up ceea ce reprezinta Porsche 911 GT3 RS pentru masinile sport. Un model care iti aduce magia competitiei intr-un format street legal. Avea insa si o problema. Chiar daca din 2017 a mai pierdut din greutate si a castigat un 3.5 V6 twin-turbo, ramanea mult prea mare pentru marea majoritate a pietelor. Iar Ford nu a oferit pana acum o versiune echivalenta si pentru Ranger, modelul sau global. Lucrurile insa, iata, se schimba. Ford Ranger Raptor va oferi si pe alte meridiane esenta unui F-150 Raptor. Spiritul unui Baja racer street-legal, dar cu o silueta adaptata.

O imagine tipica Raptor

Ford Ranger Raptor a sedus in Maroc! Ford-Ranger-Raptor-prova-su-strada-43-682x1024

Cu o lungime de 5.398 mm, aceasta versiune este cu 44 mm mai lunga decat una clasica. Dimensiunile sunt sporite si in ceea ce priveste latimea- 2.028 (plus de 168 mm)- sau inaltimea- 1.873 (plus de 52 mm). In fine, ecartamentul este extins pana la 1.710 mm (cu 150 mm), iar garda la sol a crescut cu 60 mm, pana la 283 mm.

Stilistic vorbind modelul aminteste, ca agresivitate a designului, de F-150 Raptor. O noua grila domina spatiul dintre farurile xenon de inalta intensitate si bara de protectie. Aceasta din urma include si noi lampi de ceata cu LED-uri si canale functionale care imbunatatesc fluxul de aer in jurul corpului masinii.

Materialele si finisarile de la interior au un aer cu un grad Premium superior lui F-150. Nimic surprinzator de vreme ce Ranger Raptor vizeaza clientii tipici pentru SUV-uri si crossovere. In cazul carora calitatea si caracterul user-friendly conteaza.

Ranger Raptor este si inteligent. Cand te asezi in scaunele speciale si pui mana pe volanul unic, imbracat in piele, preiei instantaneu comanda unei game largi de sisteme avansate. De altfel, acestia au la dispozitie tehnologia cu SYNC3,  cea mai avansata versiune de pana acum. Este mai rapida si mai usor de utilizat, cu comenzi vocale imbunatatite si mai multe functii. Noua interfata are butoane mai mari pentru o utilizare mai facila, iar ecranul tactil colorat de 8 inch recunoaste acum gesturi de strangere si glisare specifice smartphoneurilor si tabletelor pentru o navigare si mai intuitiva. SYNC 3 include, de asemenea, aplicatiile AppLink, CarPlay si Android Auto*, pentru a afisa informatiile smartphoneului tau pe ecranul tactil.

Decent on-road, spectaculos in teren accidentat

Daca te astepti la un V6 sub capota, te dezamagim. EuroRaptor beneficiaza de un 2.0 diesel biturbo. Ofera 210 CP la 3.750 rpm si un cuplu maxim de 500 Nm. Acesta este cuplat la o transmisie automata cu 10 rapoarte, aceeasi care echipeaza si F-150 Raptor, iar schimbarile de trepte se pot ace si cu ajutorul padelelor. Performantele nu sunt spectaculoase- acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 10 secunde si jumatate, iar ruliul este destul de pronuntat. Normal pentru o astfel de masina.

Daca on-road este decent, in off-road, masina este spectaculoasa. Asa cum au relevat toti cei care au supus masina la teste in Maroc. Acolo unde, stiti deja, drumurile sunt speciale. Un mix de suprafete, cu drumuri de macadam, pline de praf, dar si altele cu nisip sau pline de roci.

Ford Ranger Raptor a sedus in Maroc! Ford-Ranger-Raptor-prova-su-strada-100-682x1024

De altfel, asa a si fost conceput Ranger Raptor. Pentru pasionatii de aventura. Modificarile au vizat si aripile si bosajele, proiectate pentru utilizarea in off-road. Ele permit si o deplasare mai lunga a suspensiilor, ca si montarea de anvelope supradimensionate. Mai precis, BF Goodrich K02 de 33 de inch, special desenate pentru acest model. Pragurile laterale sunt proiectate special pentru a impiedica aruncarea pietrelor de sub rotile fata pe caroserie si au puncte de scurgere pentru nisip, noroi si zapada.

Unghiurile de intrare si iesire ating 32.5 și 24 de grade. Rama a fost intarita, iar cu ajutorul carligelor de remorcare fata poate tracta pana la 4.5 tone, cu cele din spate pana la 3.8 tone, iar cu un dispozitiv de remorcare – inca 2.5 tone.

Special conceput pentru incercari extreme

Sasiul a fost conceput pentru a rezista, iar cadrul tip scara utilizeaza materiale care suporta incercarile din cursele off-road. Ford Ranger Raptor are, de asemenea, protectie a sasiului. O placa de otel de inalta rezistenta cu o grosime de 2,3 mm se alatura celor standard, care protejeaza motorul, respectiv cutia de transfer.

Totodata, pick-up-ul beneficiaza de suspensie Fox Pro, inspirata de performanta, care a fost reglata cu precizie pentru a face fata celor mai dificile tipuri de terenuri. Aceasta ofera forte mai mari in cazul terenurilor extreme, si mai mici atunci cand se ruleaza on-road. Amortizoarele cu pistoane de 46.6 mm sunt sustinute de brate de control din aluminiu, cu turnuri de socuri proeminente in fata. In spate, avem un nou sistem de suspensie coilover, dotat cu linkuri integrate Watt.

Sistemul de franare include discuri ventilate de 332×32 mm pe fata si de 332×24 mm pe spate, alaturi de etriere cu doua pistoane pe mecanismele frontale.

Sistemul de tractiune integrala are functie de conectare/deconectare a puntii fata. Pe volan exista un buton care schimba unul dintre cele sase regimuri Terrain Management: Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock si Baja. Cel din urma este destinat celor care isi doresc experiente extreme. In plus, la dispozitia soferului exista o versiune imbunatatita a sistemului de control al stabilitatiiFord, sistem de control al balansului remorcii tractate, asistent la pornirea si deplasarea in rampa si un sistem de ajustare adaptiva a incarcaturii in bena.

Care sunt concluziile?

Sincer, abia asteptam sa-l punem si noi la incercare. Pana atunci insa, iata cateva dintre concluziile celor care l-au testat.

„Unele dintre cele mai fun momente pe care le puteti avea intr-o masina – cu conditia sa aveti un loc de joaca potrivit”, este opinia lui Antony Ingram, de la Evo. In timp ce colegii de la Autoblog au titrat: „Engage Baja mode”. Cred ca nu mai este nevoie de comentarii.

Cei de la TopGear au fost dezamagiti doar de motorizare. Si spun ca un propulsor pe masura poate face diferenta dintre bun si excelent. Cam pe aceeasi linie se situeaza si Autocar. Care vorbeste despre un off-road-er cu calitati unice, dar care, din pacate, ofera putina emotie la capitolul motorizare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.