sasiu

Sasiul scara pare sa fie contemporan cu Vechiul Testament. Ramane insa la fel de actual. Si exista motive pentru ca modelele off-road serioase si pick-up-urile sa-l foloseasca.

Producatorii de masini nu sunt prosti. Sigur ca noul vinde. Iar departamentele de marketing se intrec in a promova acest aspect. Insa sunt si multe cazuri in care ai nevoie de mai mult de-atat. In off-road, conteaza, spre exemplu, fiabilitatea. Si orice CEO care activeaza in domeniu o sa stie ca poate avea succes si daca masinile vor rezista decenii. Asa se face spre exemplu ca noul Suzuki Jimny a mers pe traditie. Pe ideea care l-a consacrat.

De ce este sasiul scara potrivit pentru off-road sasiu-scaraDestule diferente intre monococa si scara

In prezent, sunt la mare pret sasiurile monococa. Acestea sunt mai usoare decat constructiile cu sasiu separat si asigura o deplasare mai confortabila. In plus, ofera protectie sporita in cazul accidentelor. Insa in off-road, sunt alte lucruri mai importante decat greutatea redusa sau agilitatea. Iar rigiditatea nu se transpune intotdeauna in realitate in astfel de conditii.

Este adevarat, sasiurile tip scara, realizate de regula din otel, sunt mai grele. Insa, in egala masura, sunt exceptional de puternice. Iar otelul absoarbe mai bine socurile, astfel ca iti va oferi sansa de a te descurca pe sleauri si bolovani. In plus, acest tip de sasiu este mai usor de reparat in cazul in care se deterioreaza. Lucru esential pentru cei care pun la lucru, in conditii grele, masina.

De ce este sasiul scara potrivit pentru off-road sasiu-scara-2Un alt factor important este balansul. Cand ai una sau mai multe roti in aer, sasiul tinde sa se rasuceasca si sa ”traga” caroseria dupa el. Sunt de notorietate povestile cu masini care folosesc tipul monococa si in care masina era atat de inclinata incat nu puteai deschide usile. Nu si in cazul unui sasiu-scara bine-facut. Spre exemplu, la un Land Rover Discovery 4 chiar si cu doua roti in aer acest fenomen este aproape de zero.

Longevitatea, un alt atu

Longevitatea este un alt atu pentru sasiurile tip scara. In aceste cazuri, elemente sau chiar sectiuni intregi se pot inlocui usor in cazul in care au fost avariate. Ba chiar poti sa schimbi integral caroseria fara sa afectezi functionalitatea masinii. Ai distrus partial sasiul? Este suficient sa ancorezi bine zona avariata si sa mergi mai departe.

Lipsa de complexitate este un alt atu. Care permite un design mai putin costisitor si o productie de masa facile. Indiferent daca, precum Suzuki, vrei sa tii preturile jos. Ori, in cazul lui Land Rover, preferi sa investesti in robustetea elementelor mecanice sau suspensii de calitate.

Concluzia este ca pentru turisme sasiul monococa este mai bun. Pentru masinile in cazul carora greutatea nu este o problema, mai bine mergi pe varianta scara. Lucru valabil si cand iti doresti robustete. Ori atunci cand iti doresti reparatii usoare. Sau cand simplitatea face diferenta intre a ajunge acasa sau a ramane pe coclauri.

 

 



        

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.