Siguranța este o parte esențială a ADN-ului Mercedes-Benz și una dintre responsabilitățile centrale pe care și le-a asumat compania – față de toți utilizatorii. Prioritatea mărcii este prevenirea accidentelor și îmbunătățirea rezultatelor accidentelor. Compania folosește două aniversări în siguranță activă și pasivă ca o oportunitate pentru a-și prezenta cele mai recente caracteristici de siguranță. Totul a fost pus în funcțiune prin testul mașinii în octombrie cu exact 25 de ani în urmă.

În Suedia, în 1997, Clasa A a rulat în timpul așa-numitului „test de elan”. Acest lucru a determinat introducerea rapidă și pe scară largă a Programului electronic de stabilitate ESP în toate seriile de modele Mercedes-Benz. Compania a continuat imediat cu dezvoltarea extinsă a sistemelor de asistență la conducere[1]; astăzi, șoferii modelelor actuale Mercedes-Benz se bucură de suportul a peste 40 de astfel de sisteme. A doua aniversare: În urmă cu douăzeci de ani, a fost introdus sistemul de protecție anticipată PRE‑SAFE®, care a suferit o dezvoltare continuă de atunci. Sistemul a marcat pentru prima dată când elementele active au ajutat la sprijinirea măsurilor de protecție pasive pentru a îmbunătăți rezultatele în cazul unui accident.

Mercedes-Benz vrea să transforme condusul fără accidente Captură-de-ecran-din-2022-10-21-la-10.22.01

Obținerea unei condus fără accidente până în 2050

Compania urmărește un obiectiv clar: obținerea unei condus fără accidente până în 2050. Filosofia „siguranței în viața reală” care ghidează obiectivul ambițios al companiei se bazează pe accidente din lumea reală, cu propria unitate de cercetare a accidentelor a grupului, pe care Mercedes-Benz. conduce de mai bine de 50 de ani, formând o componentă esențială. În ultimii ani, cercetarea a fost extinsă pentru a include locații din China și India.

În urmă cu douăzeci și cinci de ani, lumea automobilelor era într-un tumult când, la 21 octombrie 1997, noul Mercedes-Benz A-Class (seria W 168) s-a derulat spectaculos într-un test realizat de revista suedeză „Teknikens Värld”. În acest fel, mașina compactă și așa-numitul „test de elan”, cunoscut doar publicului scandinav la acea vreme, au ajutat Electronic Stability Program ESP® să realizeze o descoperire, desigur involuntar. Au trecut doar doi ani de când Mercedes-Benz a introdus pentru prima dată sistemul ca standard la nivel mondial în Clasa S Coupé (seria C 140).

Compania a reacționat imediat la incidentul A-Class, upgradând toate cele 18.000 de vehicule deja livrate fără costuri clienților. Și din februarie 1998, sistemul a fost o caracteristică standard în Clasa A. Acest lucru a făcut din Mercedes-Benz un pionier în industrie, dotând succesiv toate seriile de modele cu ESP® ca caracteristică standard, începând cu anul 1999.

Peste noapte, ESP® a devenit un simbol pentru un sistem inovator și activ de siguranță în mașină – indiferent de clasa vehiculului. Astăzi, 25 de ani mai târziu, ESP® este echipament standard în toate mașinile Mercedes-Benz. Și în noiembrie 2011, a devenit chiar o cerință legală pentru toate înmatriculările de mașini noi din Europa. De asemenea, se consideră că ESP® a deschis calea pentru celelalte sisteme active de asistență a șoferului disponibile astăzi.

Sisteme de control al frânelor implicate în peste 100 de funcții ale vehiculului

ESP stabilizează vehiculul printr-o intervenție de frânare direcționată și fulgerătoare pe roțile individuale. Ignorate în mare parte de către public până acum, sistemele de control al frânelor au continuat să facă pași repezi în dezvoltare de la incidentul testului cu elan. Astăzi, aceste sisteme funcționează în tandem cu peste 100 de funcții ale vehiculului pentru a îmbunătăți în mod activ siguranța, eficiența și confortul în multe situații de condus, de la controlerul de frânare integrat și direcția activă a axei spate până la funcții off-road, recuperare pentru deplasări electrice, pornire în pantă. asistență și stabilizarea remorcii în sprijinul conducerii automate și a numeroaselor sisteme de asistență.

Etapele de dezvoltare de-a lungul drumului includ sistemul de frânare regenerativă pentru vehiculele hibride și electrice, pe care Mercedes-Benz l-a introdus încă din 2010. La frânare, motorul electric trece în modul generator. Roțile transferă energia cinetică către generator prin intermediul trenului de transmisie. Generatorul se rotește, transformând o parte din energia cinetică în energie electrică. Cuplul de frânare pe care îl generează motorul electric atunci când produce energie electrică încetinește vehiculul. Dacă este nevoie de mai multă putere de frânare, decelerația suplimentară este asigurată de frânele roților. Distribuția dintre generator și sistemul de frânare, precum și stabilitatea vehiculului, chiar și în fazele de recuperare ridicată, este întotdeauna gestionată de sistemul de control al frânelor.

Sistem TwoBox pentru vehicule electrice

Una dintre cele mai semnificative inovații recente este sistemul TwoBox, care a intrat în producție de serie în 2020. Sistemul, care este o combinație de ESP® și un servofrânare electromecanic, o componentă crucială pentru mașinile electrice în special, renunță la presiunea negativă generată. de un motor cu ardere care este apoi alimentat la un servofrân convențional. Creșterea rapidă a presiunii de frânare a sistemului permite, printre altele, distanțe scurte de frânare în timpul frânării automate de urgență.

În hibridele plug-in ale noului GLC, precum și ale Clasei S, Mercedes-Benz utilizează următoarea generație de sisteme de frânare regenerativă cu un servofrânare electromecanic, independent de vid. Aceste sisteme comută automat și flexibil între frânarea hidraulică și recuperarea, în funcție de situație, pentru o recuperare optimă a energiei în orice moment. Rezultatul: mașina atinge puterea maximă de recuperare mai frecvent decât cu un sistem de frânare convențional, pur hidraulic.

O altă inovație este combinația dintre sistemul de control al frânelor și direcția pe puntea spate, care a intrat și în producție de serie în 2020. Această tehnologie nouă de control poate adapta în mod activ manevrarea la profilul dorit în intervalul normal, precum și poate stabiliza mașina în intervalul de prag, în timp ce diverse actuatoare modulare pot prezice cu exactitate dinamica viitoare.

Mercedes-Benz și Mercedes-AMG au la dispoziție de ceva vreme sistemul integrat de control al dinamicii de conducere și sistemele integrate de control al tracțiunii. Ele măresc siguranța la conducere în intervalul de prag, fără a diminua plăcerea de a conduce. Numeroși senzori și parametri, cum ar fi presiunea de frânare, cuplul de rotire, alunecarea roții și poziția pedalei de accelerație funcționează în tandem pentru a permite diferite experiențe de condus. Utilizatorii se pot bucura, în funcție de programul de conducere selectat sau de setările individuale, de o experiență de condus diferită și complet unică, fără a pierde controlul asupra vehiculului.

Mercedes-Benz vrea să transforme condusul fără accidente Captură-de-ecran-din-2022-10-21-la-10.21.27

Peste 40 de sisteme active de asistență a șoferului asigură siguranța tuturor participanților la drum în prezent

Astăzi, multe componente funcționează deja în tandem în mod fiabil pentru a oferi un nivel ridicat de siguranță prin mai mult de 40 de sisteme active de asistență a șoferului:

  • Active Distance Assist DISTRONIC este un sistem adaptiv de control al vitezei de croazieră care menține automat o distanță preselectată față de vehiculele din față pe toate tipurile de drum.
  • Active Steering Assist îl ajută pe șofer să rămână pe banda. Poate fi activat doar împreună cu DISTRONIC.
  • Active Lane Keeping Assist folosește o cameră pentru a detecta când marcajele rutiere sau marginile drumului sunt depășite, ajutând șoferul să evite părăsirea neintenționată a benzii de rulare.
  • Active Blind Spot Assist monitorizează zonele slab vizibile și poate ajuta la evitarea accidentelor prin intervenția la frânare și avertismente. În plus, când mașina stă nemișcată, funcția de avertizare la ieșire avertizează ocupanții cu privire la prezența utilizatorilor drumului, cum ar fi bicicliștii care trec. Iluminarea ambientală din ușă semnalează pericol și poate ajuta la evitarea unei coliziuni.
  • Asistența activă pentru schimbarea benzii asistă în mod cooperant șoferul atunci când trece pe o bandă adiacentă. Schimbarea benzii la dreapta sau la stânga este asistată numai dacă senzorii detectează că banda adiacentă este separată de banda actuală prin marcaje întrerupte ale benzii și niciun alt vehicul nu este recunoscut în zona de pericol relevantă.
  • Asistența activă pentru oprirea de urgență frânează vehiculul până la oprire pe propria bandă dacă recunoaște că șoferul nu mai răspunde la situația din trafic pentru o perioadă mai lungă.
  • Asistența activă la frânare folosește senzorii de la bord pentru a înregistra dacă există riscul de coliziune cu vehiculele care circulă înainte, traversează sau se apropie. Sistemul poate da șoferului o avertizare vizuală și sonoră dacă o coliziune pare iminentă. Dacă răspunsul șoferului la frânare este prea slab, sistemul poate ajuta, de asemenea, prin creșterea presiunii de frânare după cum o cere situația și, de asemenea, poate iniția frânarea de urgență autonomă dacă șoferul nu răspunde.

Îmbunătățirea rezultatelor accidentelor cu PRE-SAFE® timp de 20 de ani

Introducerea PRE-SAFE în urmă cu 20 de ani a atras o atenție similară incidentului de testare a elanului care a avut loc acum 25 de ani. Când Mercedes-Benz a introdus sistemul în 2002, a fost o inovație perturbatoare: sistemul a marcat pentru prima dată când elementele active au ajutat la sprijinirea măsurilor de protecție pasive pentru a îmbunătăți rezultatele în cazul unui accident.

Exemplele includ închiderea automată a geamurilor și a trapei în situații critice de conducere înainte de o coliziune iminentă, tensionarea preventivă a centurilor de siguranță din față cu primele dispozitive de pretensionare a centurii reversibile sau reglarea scaunului pasagerului față într-o poziție mai verticală (dacă scaunul are memorie funcţie).

  • În 2005, PRE-SAFE® a fost combinat cu Brake Assist PLUS (predecesorul Active Brake Assist de astăzi) pentru a permite închiderea automată a geamurilor laterale și umflarea suporturilor laterale pe scaunele din față multicontur.
  • Aceasta a fost urmată în 2006 de activarea altor funcții folosind tehnologia radar. Odată cu introducerea celui de-al treilea pachet de asistență la conducere – cu tehnologie extinsă de senzori în față și în spate – pot fi detectate și coliziunile iminente din spate.
  • În cazul unei coliziuni din spate iminente, PRE-SAFE® PLUS avertizează traficul care urmează prin intermediul luminilor de avertizare care clipesc rapid.
    Introdus în 2016, PRE-SAFE® Impulse Side ridică șoferul sau pasagerul din față în interior din zona de pericol chiar înainte de un impact lateral.
  • PRE-SAFE® Sound a marcat un alt plus în 2016: protecția împotriva pierderii auzului. În cazuri rare, zgomotul puternic al unui accident de mașină poate duce la afectarea auzului în timp. Sunetul PRE-SAFE® poate declanșa un reflex în urechea internă care acționează ca o protecție biomecanică a auzului.
  • În anumite situații periculoase, chiar înainte de o posibilă coliziune, sistemul face ca difuzoarele vehiculului să emită un sunet de repeziciune (zgomot roz). Scopul este de a provoca contractarea unui mușchi minuscul din urechea internă (reflex acustic), care afectează cuplarea timpanului, pregătind auzul pentru presiuni sonore ridicate.

Concentrați-vă pe protecția pasagerilor de pe bancheta din spate

În ultimii ani, Mercedes-Benz a reușit să mărească și mai mult siguranța pasagerilor de pe scaunele din spate. Printre alte îmbunătățiri care merită menționate se numără dispozitivele de pretensionare a centurilor pentru locurile din spate, airbag-urile laterale și geamurile. Introdus de Mercedes-Benz în Clasa S în 2020, primul airbag frontal pentru pasagerii din spate reflectă utilizarea frecventă a mașinii ca vehicul cu șofer: caracteristica crește siguranța pentru pasagerii adulți, ținând cont și de preocupările legate de siguranța copiilor.

Geanta cu centură, care mărește suprafața centurii de siguranță și poate reduce astfel impactul asupra corpului superior al pasagerilor, contribuie, de asemenea, la o mai mare siguranță în spate. Există și airbag-ul pentru perna scaunului, care este conceput pentru a preveni alunecarea pasagerilor sub centura inferioară, chiar dacă pasagerul și-a lăsat scaunul pe spătar.

Siguranță integrală: o filosofie holistică de la Mercedes-Benz

Când vine vorba de dezvoltarea vehiculelor, Mercedes-Benz s-a angajat de mulți ani în filozofia sa holistică de „Siguranță integrală”. Încă de la sfârșitul anilor 1990, compania a clasificat pentru prima dată sprijinul oferit de sistemele sale de siguranță în patru faze. Această abordare combină elemente de siguranță activă și pasivă pentru a atinge cel mai înalt nivel posibil de siguranță.

  • Faza 1: Asistență în timpul conducerii. Această fază include elemente precum manevrabilitate, sisteme bune de frânare, direcție precisă, vizibilitate bună chiar și pe timp de noapte, precum și toate sistemele necesare pentru menținerea siguranței șoferului, cum ar fi aerul condiționat sau scaunele confortabile. În plus, există sistemele extinse de asistență pentru șofer, DRIVE PILOT și echipamente de iluminat inteligent.
  • Faza 2: Pregătirea pentru potențiale accidente. Sistemele implicate în această fază sunt capabile să recunoască tot mai multe situații critice și să inițieze acțiuni direcționate care pot preveni accidentele sau pot reduce gravitatea acestora. Exemple de sisteme implicate includ sistemele de asistență pentru șofer, sistemele de frânare de urgență și echipamentele PRE-SAFE®.
  • Etapa 3: Protecție în caz de accident. Această fază cuprinde toate elementele care îmbunătățesc rezultatul accidentelor, de la caroseria mașinii cu celulele sale rigide pentru pasageri și zonele mototolite până la centurile de siguranță, dispozitivele de pretensionare a centurilor și airbag-urile multiple.
  • Etapa 4: Asistență după un accident. Această fază se referă la măsurile luate după producerea unui accident, care variază de la apeluri automate de urgență, aprinderea luminilor de avarie și deblocarea ușilor până la ventilarea rapidă a interiorului după declanșarea airbagului.

Software-ul central ca un nou obiectiv de dezvoltare

Mercedes-Benz se uită în prezent la o inovație interesantă: un software central bazat pe viitoarea platformă MB.OS va înlocui arhitectura actuală cu numeroasele sale unități de control și linii. Acest lucru va minimiza posibilele surse de eroare și va oferi baza pentru ca sistemele de control să răspundă la semnalele senzorilor și mai rapid. Atunci când diferitele dispozitive de acționare coordonează în mod central dinamica de conducere a mașinii, aceasta aduce noi posibilități de reglare fină a experienței de condus – de la extrem de confortabil la sportiv și dinamic.

Obiectiv clar pentru viitor: Conducerea fără accidente până în 2050

Evoluția tehnologiei auto este departe de a fi încheiată. De aceea, Mercedes-Benz Group AG își asumă responsabilitatea îmbunătățirii în continuare a siguranței rutiere. La urma urmei, conform estimărilor Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) în Raportul său privind siguranța rutieră din 2018, aproximativ 1,3 milioane de oameni din întreaga lume încă mor în accidente rutiere în fiecare an. În același timp, OMS raportează că între 20 și 50 de milioane de oameni suferă răni grave. Mercedes-Benz lucrează neobosit spre obiectivul său de „Vision Zero” prin sistemele sale de siguranță și asistență.

Mercedes-Benz vrea să transforme condusul fără accidente Captură-de-ecran-din-2022-10-21-la-10.21.45Scopul este viziunea clară a zero decese în trafic până în 2050

Scopul este viziunea clară a zero decese în trafic până în 2050 și reducerea la jumătate a numărului de decese din trafic și răniri grave până în 2030, comparativ cu 2020. Guvernul Federal German a încorporat această viziune în acordul său de coaliție, în timp ce OMS, împreună cu Comisiile Regionale ale Națiunilor Unite, sunt la fel de angajate. Pentru a realiza „Viziunea Zero”, multe discipline și instituții diferite vor trebui să lucreze mână în mână, de la transporturi și planificatori urbani la autorități rutiere și legiuitori. O infrastructură sigură face parte din abordare la fel de mult ca și regulile universale. Dar Mercedes-Benz depășește acest obiectiv ambițios, angajându-se pentru o „viziune a conducerii fără accidente” până în 2050.

„La Mercedes-Benz, ne urmăm viziunea de a conduce fără accidente. Cu alte cuvinte: nu mai există accidente cu un vehicul Mercedes. Continuăm să lucrăm la acest obiectiv cu viteză maximă. Conducerea extrem de automatizată și autonomă va contribui decisiv la succesul său. La urma urmei, siguranța vehiculelor a fost întotdeauna în centrul mărcii Mercedes-Benz – și dorim să continuăm să extindem această afirmație în viitor”, spune Paul Dick, șeful Securității Vehiculelor la Mercedes-Benz Group AG.

Siguranță maximă și pentru mașinile electrice

Când vine vorba de standardele sale înalte de siguranță, Mercedes-Benz nu face diferența între diferitele sisteme de propulsie. Fie că este vorba despre combustie, hibrid sau electric – în toate cazurile, echipa de dezvoltare se asigură că tehnologia adecvată asigură un grad comparabil de protecție. Acest lucru a fost dovedit de testele efectuate de organizații independente.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) a distins Mercedes EQS de două ori, premiând mașina „Best in Class” în 2021 la categoriile „Premium Class” și „Pure Electric”. Și Mercedes EQE a primit, de asemenea, evaluări de top de două ori: ratingul maxim de cinci stele în ratingul de siguranță Euro NCAP și ratingul general de „foarte bine” cu pachetul de asistență opțional în ratingul special pentru sistemele de asistență. Pe lângă protecția în caz de accident, Euro NCAP evaluează și siguranța copiilor, protecția pietonilor și sistemele de asistență.

Un concept de siguranță de înaltă tensiune în mai multe etape

Este de la sine înțeles că acordăm o atenție deosebită componentelor sub tensiune din mașinile electrice. Pentru a preveni riscul de șoc electric și scurtcircuite de înaltă energie, am dezvoltat un concept de siguranță de înaltă tensiune (HV) în mai multe etape, care cuprinde șapte elemente esențiale. Pe lângă baterie, componentele HV cuprind toate componentele cu o tensiune mai mare de 60 de volți. Dacă senzorii unui vehicul detectează o coliziune periculoasă, sistemul de siguranță pirofuzibil oprește automat sistemul HV.

Acest concept de protecție oferă un nivel ridicat de siguranță în timpul conducerii și încărcării, precum și în timpul și după un accident. Carcasa bateriei și structura vehiculului sunt potrivite pentru a se asigura că toate standardele interne de siguranță și cerințele legale ale Mercedes-Benz sunt îndeplinite. Designerii s-au asigurat, de asemenea, că toate elementele HV sunt, pe cât posibil, amplasate în zonele vehiculului protejate împotriva accidentelor. În acest scop, ei au putut să se bazeze pe 50 de ani de descoperiri și date din mii de accidente din lumea reală colectate prin cercetarea accidentelor.

Salvarea de vieți cu date și identificarea locațiilor potențiale cu risc ridicat

O nouă abordare ajută Mercedes-Benz să-și atingă obiectivele: analiza datelor despre vehicule care pot salva vieți. Fiind unul dintre primele orașe europene, Londra se asociază cu Mercedes-Benz pentru a cerceta modul în care datele anonimizate de la vehiculele cu steaua pot contribui la creșterea siguranță a drumurilor orașului pentru toată lumea.

„Tabloul de bord pentru siguranța rutieră Mercedes-Benz” a fost dezvoltat în acest scop. Instrumentul digital are potențialul de a identifica locații urbane cu risc mai mare înainte de producerea unui incident. Alertele individuale la locația GPS exactă sunt utilizate pentru a identifica automat punctele potențiale de coliziune, care sunt imediat analizate folosind un algoritm inteligent. Acest lucru se întâmplă numai dacă șoferul și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor anonime ale vehiculului.

Mercedes-Benz vrea să transforme condusul fără accidente 22C0360_0146Tabloul de bord pentru siguranța rutieră Mercedes-Benz

„Tabloul de bord pentru siguranța rutieră Mercedes-Benz” arată părților locale responsabile posibile locuri de pericol pentru coliziuni pe o hartă rutieră: ușor de utilizat, ușor de utilizat și cu multe informații pentru acțiuni orientate către țintă. Accentul se pune în primul rând pe cei mai vulnerabili și neprotejați utilizatori ai drumului: pietonii și bicicliștii. Prin urmare, situațiile riscante din zonele din jurul școlilor, creșelor și universităților sunt prioritare la Londra.

Un proiect comparabil a fost lansat și în Țările de Jos, care analizează toate autostrăzile și drumurile rurale de țară. Scopul este de a identifica porțiuni de drum periculoase și de a le face mai sigure prin măsurile de construcție recomandate. Iar un proiect pilot din regiunea Limburg detectează chiar și gheața neagră bruscă în timpul iernii, avertizând alte vehicule și centrul de control al traficului.

O privire asupra istoriei Mercedes-Benz – Partea 1: Evoluția frânelor și a sistemelor de control al frânelor

De la mijlocul secolului al XX-lea, dezvoltarea frânelor și-a câștigat viteză: sistemele de frânare hidraulice cu dublu circuit au fost echipate în toate mașinile de pasageri Mercedes-Benz începând cu 1963. În 1978, sistemul de frânare antiblocare ABS a marcat o piatră de hotar în siguranța activă. Acesta a permis vehiculelor să rămână virabile chiar și în timpul frânării de urgență. Un ABS dezvoltat special pentru curse a urmat în 1990 într-o mașină de curse de curse Mercedes‑Benz 190 E 2.5 16 Evolution II.

Programul electronic de stabilitate ESP®, introdus ca standard în 1995, reduce mișcările de derapare prin intervenția de frânare direcționată pe roțile individuale, printre altele. Prima generație a BAS Brake Assist a fost introdusă în 1996. Sistemul detectează situațiile în care este aplicată frânarea de urgență și acumulează automat puterea maximă de frânare. Primul DISTRONIC și-a făcut debutul în 1998; scutește șoferul de sarcinile de frânare și accelerare în traficul în mișcare.

În noul mileniu, sistemele de asistență Mercedes-Benz devin din ce în ce mai strâns interconectate, conectate în rețea și integrate – iar frânele joacă adesea un rol aici, cu exemple de la BAS PLUS (2005) la frânarea PRE-SAFE® cu frânare parțială autonomă (2006) și frânarea de urgență autonomă (2009) la Asistența la frânare activă, care astăzi poate detecta alte autovehicule, biciclete, pietoni și multe altele. Tehnologia de frânare de la Mercedes-Benz este o parte integrantă a sistemelor de asistență legate de siguranță – dezvoltate cu aceeași dorință clară de a inova care i-a determinat pe ingineri cu mai bine de 100 de ani în urmă.

O privire asupra istoriei Mercedes-Benz – Partea 2: Invenția siguranței pasive

Căutarea pentru soluții de siguranță pasivă din ce în ce mai bune face parte din ADN-ul Mercedes-Benz. Dacă se întâmplă un accident, aceste sisteme îmbunătățesc rezultatele pentru pasageri pe cât posibil. Premiera caroseriei moderne de siguranță în limuzinele de lux „tailfin” Mercedes-Benz din seria W111 în 1959 a marcat o piatră de hotar în istoria tehnologiei.

Celulele rigide pentru pasageri, cu zone deformabile definite în față și în spate („zone șifonate”) au fost dezvoltate de Béla Barényi și brevetate în 1951. Începând cu 1959, Mercedes-Benz a început cercetarea sistematică a accidentelor prin teste de impact. În același timp, soluțiile inovatoare au continuat să fie dezvoltate într-un ritm rapid. Acestea includ, de exemplu, sistemul de direcție de siguranță cu coloană de direcție telescopică și un volan cu amortizor de impact în anii 1960.

În 1981, airbag-ul șoferului a pășit pentru prima dată pe scena mondială.

În 1981, airbag-ul șoferului a pășit pentru prima dată pe scena mondială. Acest sistem de reținere extrem de eficient, care funcționează în tandem cu centura de siguranță, este declanșat atunci când unitatea de control detectează un accident grav. Airbagul pasagerului a urmat șase ani mai târziu.

Căutarea soluțiilor de siguranță pasivă cu performanțe și mai mari, care au adunat și mai mult abur în noul mileniu, a dat naștere unor sisteme care folosesc din ce în ce mai mult electronica inteligentă. Aceste sisteme fac parte din conceptul de siguranță integrală a vehiculului. Repere includ sistemul de protecție anticipată a ocupanților PRE-SAFE® introdus în 2002 și conceptul Intelligent Drive cu tehnologiile sale intuitive și inteligente în 2013.

[1] Sistemele noastre de asistență și siguranță pentru șofer sunt ajutoare și nu vă scutesc de responsabilitatea dumneavoastră ca șofer. Vă rugăm să respectați instrucțiunile din manualul de utilizare și limitele sistemului descrise acolo.

Comunicat remis Best Ride.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.