Maserati implineste 105 ani. Si, prin inceperea lucrarilor de modernizare la fabrica din Modena, intra intr-o noua era.

Acum 105 ani, Alfieri Maserati si-a unit fortele cu fratii sai Ettore si Ernesto, pentru a deschide „Alfieri Maserati”. La numarul 1A pe “ via de’ Pepoli”, in inima Bolognei. Oficial, activitatile la atelierul mecanic au inceput la data de 14 decembrie.

Fratii Maserati erau pasionati de inginerie mecanica si iubeau viteza, se urcau cu bucurie la volanul unei masini de curse. Si aceasta in ciuda faptului ca aveau multe angajamente tehnice si comerciale. Un alt frate, Mario, a contribuit prin crearea faimosului logo Trident (inspirat de Fântâna lui Neptun din centrul Bolognei) si ultimul frate, Bindo, s-a alaturat Officine Maserati in 1932, dupa moartea lui Alfieri.

Prima masina, in 1926

Prima masina care a purtat simbolul Tridentului a fost construita in 1926. A fost Tipo 26, o masina de curse care a debutat la Targa Florio in acelasi an. Si a castigat locul intai la clasa de pana la 1.5L, avandu-l pe Alfieri Maserati la volan.

Maserati a implinit 105 ani si intra intr-o noua era Maserati_Tipo_26-1Aceasta a fost prima dintr-un lung sir de victorii, inclusiv doua editii consecutive ale Indianapolis 500 (1939 si 1940). Sau cele patru victorii consecutive la Targa Florio (1937, 1938, 1939 si 1940), noua succese in F1 si Campionatul Mondial F1 din 1957 cu Juan Manuel Fangio. Ulterior, Maserati a revenit la strategiile sale castigatoare cu MC12, masina care, intre 2005 si 2010, a castigat sase campionate internationale FIA GT.

Din 1939, la Modena

Maserati a ramas in Bologna pana in 1939. La finalul lui septembrie 1939, dupa achizitia marcii de catre familia Orsi, au inceput operatiunile pentru transferul sediului Maserati din Bologna (Pontevecchio, unde s-a mutat intre timp) in Modena. Oras in care se afla baza afacerilor familiei Orsi. Tot pentru a produce masini, pentru a investi in cercetare si inovatie si pentru a deveni cea mai faimoasa marca la nivel global a Modenei.

Maserati a implinit 105 ani si intra intr-o noua era Maserati_Modena_plant_production_line_1958Fabrica din Viale Ciro Menotti, unde se afla si astazi sediul Maserati, s-a deschis oficial la data de 1 ianuarie 1940. 1947 a marcat finalul unei ere si inceputul uneia noi. Colaborarea fratilor Maserati cu compania s-a incheiat, in timp ce marca si-a lansat prima masina de serie, A6 1500.

  • In 1963, Maserati a inceput intra intr-o noua faza a istoriei sale: cu lansarea Quattroporte, s-a creat un segment de piata complet nou, al masinilor sedan de lux de inalta performanta.
  • In scurta perioada sub patronatul Citroën (1967-1975), in timpul caruia proprietarii francezi au introdus primele procese industriale moderne, in urmatoarea perioada De Tomaso (1976-1993), fabrica Modena a creat si a vandut un model destinat a fi unul din cele mai cunoscute ale marcii, cea mai bine vânduta masina: Biturbo.
Achizitionarea de catre Fiat

Achizitionarea companiei de catre Fiat a reprezentat inceputul unui nou capitol major, care a dus la preluarea controlului Maserati de catre Ferrari, in septembrie 1997. Acestia au fost anii transformarilor majore, in care am vazut nasterea lui 3200 GT (1998), urmata de Spyder (2001), o masina care a marcat intoarcerea importanta pe piata din SUA. In 2005, Maserati a fost separat de Ferrari si s-a reintors sub controlul Grupului Fiat.

2007 a fost un an plin de succes, cu debutul Quattroporte la Salonul Auto Detroit (a cincea generatie), permitând un important pas inainte, in special pe piete precum Statele Unite, Japonia si Orientul Mijlociu. In acelasi an a avut loc prezentarea GranTurismo la Salonul International Auto de la Geneva, un eveniment important in istoria Marcii.

In 2009, a fost randul lui GranCabrio, urmat de alte produse noi care au improspatat semnificativ gama: noul Quattroporte (acum a sasea generatie si prezentat la Salonul Auto Detroit din 2013) si Ghibli (Salonul Auto Shanghai din 2013). Apoi Levante (Salonul Auto International Geneva din 2016), primul SUV al marcii.

Prezenta pe 70 de piete

Dupa mai bine de un secol de istorie, fabrica Modena inca mai produce masini extraordinare, vandute in mai mult de 70 de piete. Automobile care se fac remarcate prin lux, eleganta, stil, performanta si calitate. Aceste caracteristici au facut din Maserati o adevarata emblema italiana la nivel global.

Productia noii super masini sport, cu foarte multe caracteristici de inalta tehnologie, este programata sa inceapa la fabrica istorica Viale Ciro Menotti in 2020. Lucrari majore de modernizare la liniile de productie sunt deja in desfasurare, in principal pentru realizarea versiunii electrice. In acelasi timp, au inceput deja lucrarile la atelierul de vopsitorie, o aditie complet noua a facilitatii.

Cu puterea data de istoria sa de peste 100 de ani, Maserati este acum gata sa inceapa o noua Era: trecutul si viitorul se vor intâlni in mai 2020, când Maserati va ocupa scena mondiala pentru prezentarea mobilitatii de mâine.

ISTORIA MASERATI IN CIFRE

• 105 ani de istorie
• 80 de ani de activitati la Fabrica Modena
• 1914: “Alfieri Maserati” fondata la data de 1 decembrie
• 1926: producerea lui Tipo 26, prima masina ce poarta emblema Trident
• 1939: Maserati se muta in Modena
• 2001: intoarcerea Maserati pe piata cheie din SUA
• 2013: Pe 30 ianuarie s-a deschis Fabrica Avv. Giovanni Agnelli (AGAP) in Grugliasco (TO)
• 2016: masina cu numarul 100,000 este construita de fabrica Avv. Giovanni Agnelli (AGAP) la Grugliasco (TO)
• 2016: inceperea productiei pentru Maserati Levante la Mirafiori (TO)
• 2019: Ghibli numarul 100,000 este produs la fabrica Avv. Giovanni Agnelli (AGAP) la Grugliasco (TO)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.