Bosch lansează o nouă propulsie electrică pentru vehiculele utilitare ușoare.

  • Modulul de acționare compact include motor electric și invertor
  • Gamă mai mare și eficiență îmbunătățită datorită noilor semiconductori de putere
  • Modulul Drive a fost lansat acum la client

E-mobilitate pentru ultima mila edm_1

Stuttgart, Germania – Furgonetele și camioanele de dimensiuni medii sunt inima care bate a traficului urban de mărfuri. Alimentate electric, ele sunt fără emisii la nivel local, contribuie la o calitate mai bună a aerului și la reducerea poluării fonice pentru rezidenți. Bosch începe acum producția în volum a unei noi unități de propulsie pentru astfel de vehicule utilitare ușoare, constând dintr-un motor electric și un invertor integrat. Invertorul controlează motorul electric și asigură conexiunea la bateria de înaltă tensiune.

Bosch a redus pierderile electrice cu peste 20%

Bosch promovează mobilitatea electrică și în vehiculele comerciale. În comparație cu predecesorii săi, noua unitate oferă o putere și o densitate de cuplu și mai mari și este și mai ușoară și mai compactă”, spune dr. Markus Heyn, membru al consiliului de conducere Bosch și președinte al sectorului de afaceri Mobility Solutions. Împreună, greutatea motorului și a invertorului este de aproximativ 80 de kilograme. Bosch a redus pierderile electrice cu peste 20% folosind noi semiconductori de putere, ceea ce permite un nivel de eficiență a invertorului de 97%, crescând astfel autonomia vehiculelor. Datorită construcției flexibile, acum este și mai ușor să integrați modulul de acționare în modelele de vehicule existente și noi.

Acționarea electrică își va face debutul la clientul Daimler Truck, completată de un convertor DC/DC și unitatea de control al vehiculului de la Bosch pentru trenul de rulare. Puterea maximă a unității este de 129 kW, în timp ce puterea continuă este de 100 kW. Pentru o perioadă scurtă de timp, mașina sincronă cu magnet permanent poate genera un cuplu maxim de 430 Nm. Chiar și la o greutate a vehiculului de 8,5 tone, acest lucru asigură performanțe superioare de condus în orice situație – inclusiv în orașe deluroase precum Tokyo, Roma sau San Francisco.

O bază bună făcută și mai bună

Inginerii Bosch au bazat designul motorului electric și al invertorului pe tehnologia utilizată în segmentul autoturismelor. Acest lucru nu numai că a accelerat considerabil faza de dezvoltare, dar a ajutat și la reducerea costurilor. Prin încorporarea modulului de acționare electrică în circuitul de răcire cu apă existent al vehiculelor, nu mai este necesar un circuit de răcire pe bază de ulei.

În plus, viteza mare de rotație a motorului electric asigură o transmisie cu o singură viteză pentru a fi suficientă pentru a îndeplini toate cerințele. Dimensiunile mai mici ale noului motor electric înseamnă că acum poate fi utilizată o baterie formată dintr-o singură piesă. Noile microcontrolere oferă mult mai multă putere de calcul pentru a procesa algoritmii complexi de control ai unității electrice în câteva milisecunde. În acest context, software-ul este în mare măsură responsabil pentru comportamentul motorului electric și poate fi adaptat cerințelor specifice ale clienților. Modulul de acționare va ieși de pe linia de producție din Hildesheim, Germania, uzina principală Bosch pentru acționări electrice.

Gamă largă de produse și nivel ridicat de investiții

„Bosch a investit deja peste cinci miliarde de euro în mobilitate electrică”, spune Heyn. Din 2018, compania a achiziționat 170 de proiecte de producție. Venitul din vânzări este de așteptat să depășească pragul de cinci miliarde de euro în 2025. Bosch are un portofoliu larg de produse la dispoziția clienților, de la senzori individuali, motoare electrice, electronice de putere și unități de control electronice până la soluții integrate, cum ar fi eAxle, până la la modulele pre-integrate.

Modulul avansat de conducere, de exemplu, care integrează transmisia, direcția și frânele, oferă interfețe simplificate și îmbunătățește astfel comunicarea între componente. Acest lucru asigură o interacțiune optimă între sistemele și subansamblurile vehiculului electric – de exemplu, în ceea ce privește stabilizarea vehiculului sau recuperarea energiei, precum și un timp de comercializare semnificativ mai scurt. Drept urmare, atât producătorii consacrați, cât și noii furnizori își pot scoate vehiculele electrice pe drumuri mai repede decât oricând.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.