2023 HONDA X-ADV

Actualizări de model: X-ADV a deschis un nou teren cu combinația sa unică de abilități de aventură pentru motociclete și utilitate și caracter practic pentru scutere mari. Specificațiile sale bogate includ managementul Throttle By Wire, 4 moduri de rulare implicite, controlul cuplului selectabil Honda pe 3 niveluri. Compartimentul de depozitare a scaunului de 22 L include un încărcător USB, în timp ce torpedoul oferă un plus de confort. Farurile cu două LED-uri sunt dotate cu lumini de zi și un afișaj TFT de 5 inchi permite conectarea smartphone-ului prin sistemul de control vocal al smartphone-ului Honda.

Continut:

  • 1. Introducere
  • 2 Prezentare generală a modelului
  • 3 Caracteristici cheie
  • 4 Specificații tehnice

Introducere

Nu se întâmplă adesea în lumea motociclismului în care apare o nouă linie de gândire pentru a crea o nouă generație de mașini. Dar Honda este specializată în inovație și în 16YM a dezvăluit un concept complet nou, direct din câmpul stâng – X-ADV.

Procesele de gândire care au dus la nașterea ei? Luați în considerare atributele unei motociclete de tip aventură obișnuit – atractie dură pentru a merge oriunde, o poziție verticală de condus care oferă o vizibilitate superbă și o utilitate remarcabilă, la muncă sau la distracție. Apoi aruncați o privire asupra navetiștilor tipici; ar putea fi un scuter sau o motocicletă, dar în ambele cazuri va fi ușor de gestionat, agil și încărcat cu confort, eficiență și spațiu de depozitare util. Inginerii cu gândire de viitor ai Honda le-au combinat pe cele două și s-a întâmplat ceva special.

Mașina creată de ei avea o imagine SUV robustă și elegantă, complet acasă, navigând în expansiunea urbană. Și, deși era încărcat cu toate caracteristicile premium care permit o viață ușoară în orașul mare, avea și aspectul, puterea motorului și capacitatea șasiului de a injecta în fiecare cursă promisiunea aventurii.

X-ADV a captat esența libertății pe două roți într-o nouă formă interesantă și a atras atenția unei armate de cicliști din întreaga Europă, dornici de ceva nou, și s-a dovedit un adevărat succes în vânzări. Și, dovedindu-și acreditările off-road, în mâinile experimentatului pilot italian Renato Zocchi, o versiune ușor modificată a câștigat clasa a 2-a în epuizantul Raliu Gibraltar 2019 de 7.000 km.

Și nu a stat pe loc. În 21YM, Honda a crescut performanța motorului X-ADV, a redus greutatea, a îmbunătățit stilul și a adăugat și mai multă utilitate.

În 2021, X-ADV a fost a doua cea mai vândută motocicletă Honda de peste 350 cmc, fiind doar depășită de CB650R, la fel de dinamic.

Odată cu introducerea unei noi opțiuni sportive de culoare pentru 23YM, X-ADV continuă să-și consolideze poziția ca unul dintre cele mai tari și mai dezirabile vehicule cu două roți disponibile în Europa astăzi.

Prezentare generală a modelului

Motorul cu doi cilindri paralel combină performanța puternică de la intervale joase și medii cu maniere ușoare și eficiență excelentă a consumului de combustibil. Puterea maximă este stabilită la 43,1 kW cu un cuplu impresionant de 69 Nm. Throttle By Wire (TBW) servește 4 moduri implicite de pilot plus o alegere personalizată a UTILIZATORULUI, în timp ce Honda Selectable Torque Control (HSTC) oferă o intrare rafinată pe 3 niveluri. Transmisia cu dublu ambreiaj (DCT) are programe de schimbare automată care se integrează cu modurile de rulare, precum și cu intrarea UTILIZATORULUI.

Un șasiu dur este compus dintr-un cadru tubular din oțel, furci față USD de 41 mm, monoamortizor spate (cu Pro-Link) și braț oscilant din aluminiu. O roată față de 17 inchi este asortată cu o roată spate de 15 inchi, cu etriere duble, cu patru pistoane, cu montare radială, care frânează în față.

Caroseria are o margine ascuțită, agresivă; farurile cu două LED-uri au și lumini de zi (DRL), așa cum sunt utilizate de CRF1100L Africa Twin, îmbunătățind vizibilitatea pentru alți utilizatori ai drumului. Pentru a ajunge ușor la sol, scaunul este atent conturat la umeri. Spațiul de stocare de sub scaun are un volum de 22 L și găzduiește și un punct de încărcare USB; există și o torpedou utilă. Afișajul instrumentului TFT dispune de sistemul Honda Smartphone Voice Control.

23YM X-ADV va fi disponibil în următoarele opțiuni de culoare:

  • **NOU** Shasta White cu ornamente negru grafit
  • Negru balistic mat metalic cu noul ornament negru grafit
  • Gri iridiu mat metalic cu noul ornament negru grafit
  • Pearl Deep Mud Grey cu noul ornament Graphite Black

Caracteristici cheie

3.1 Motor

  • Controlul Throttle By Wire; puterea de vârf de 43,1 kW cu un cuplu de 69 Nm
  • Conform EURO5, cu o eficiență de combustibil de 3,6 l/100 km
  • Versiune de licență A2 de 35 kW disponibilă

Designul motorului bicilindru paralel cu 8 supape SOHC al lui X-ADV, răcit cu lichid, asigură performanțe puternice în intervalul joasă până la medie. Arhitectura sa cu cursă relativ lungă și camerele de ardere cu formă specială se combină cu arborele cotit cu masă inerțială mare pentru a produce cantități mari de cuplu fără efort de la turații foarte mici. O inclinație înainte coboară centrul de greutate pentru o stabilitate optimă.

Puterea maximă este setată la 43,1 kW la 6.750 rpm, cu un cuplu maxim de 69 Nm la 4.750 rpm. De la 30 km/h, X-ADV va parcurge 20 m în 1,7 s, 50 m în 3,2 s, în timp ce la 60 km/h motorul cu cuplu se rotește la doar 2.500 rpm.

Pentru deținătorii de licență A2 este disponibilă o versiune de 35 kW, care poate fi convertită cu ușurință în versiunea cu putere maximă de către un dealer Honda la momentul potrivit. De asemenea, este posibil să se limiteze versiunea cu putere maximă la 35 kW de către un dealer Honda care remapează ECU.

Echilibratoarele duble contracarează vibrațiile cauzate de inerția de turație mai mare, fără a afecta „pulmoarea” distinctă furnizată de ordinea neregulată de aprindere a motorului și arborele cotit cu faza de 270°. Alezajul și cursa sunt setate la 77 x 80 mm. Acolo unde este posibil, componentele sunt realizate pentru a face mai multe lucrări: arborele cu came antrenează pompa de apă, în timp ce unul dintre arborii de echilibrare antrenează pompa de ulei.

Menținând în acest fel numărul de piese la minim, motorul este menținut ușor, eficient și fiabil.

Motorul X-ADV consumă și combustibil – cu un consum măsurat de 27,8 km/l (mod WMTC), oferind o autonomie potențială de 366 km față de rezervorul de combustibil de 13,2 litri.

3.2 Electronica motorului

Throttle By Wire oferă 4 moduri de rulare implicite, plus personalizarea UTILIZATOR
Honda Selectable Torque Control are 3 niveluri de intervenție

Cu TBW care gestionează performanța și caracterul motorului, există 4 moduri din care pilotul poate alege, acoperind toate condițiile de rulare. Selectarea modului este gestionată de aparatul de comutare din stânga.

  • STANDARD oferă un punct de mijloc echilibrat între livrarea puterii motorului, frânarea motorului și intervenția HSTC, cu cel mai puternic nivel de intervenție ABS.
  • SPORT oferă o livrare mai agresivă a puterii motorului și frânarea motorului, cu intervenție HSTC scăzută, ABS ridicat.
  • RAIN transmite puterea redusă a motorului și frânarea motorului, aport ridicat de HSTC și ABS.
  • GRAVEL folosește putere mare și frânare de motor cu HSTC și ABS scăzut.
  • UTILIZATORUL oferă opțiuni personalizate de scăzut/mediu/ridicat între furnizarea puterii motorului și frânarea motorului și scăzut/mediu/ridicat/oprit pentru HSTC.
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC) oferă un control rafinat, deoarece utilizează TBW pentru a gestiona cuplul furnizat roții din spate, cu 3 niveluri de intrare:
  • Nivelul 1 permite intervenția minimă pentru o patinare a roților din spate – pe pietriș sau pământ, de exemplu, iar nivelul său de intervenție este redus față de designul anterior.
  • Nivelul 2 este setarea implicită și oferă o tracțiune care inspiră încredere pentru condiții generale de mers.
  • Nivelul 3 oferă control maxim pentru drumurile alunecoase.
  • HSTC poate fi, de asemenea, dezactivat.

3.3 Transmisie cu dublu ambreiaj (DCT)

  • Programele diferite de schimbare a treptelor se leagă de modurile de mers
  • Modul UTILIZATOR permite alegerea a 4 setări, de la neted la agresiv

Tehnologia DCT de la Honda se află acum la al 13-lea an de producție și peste 200.000 de unități de mașini Honda cu două roți echipate cu DCT au fost vândute în Europa. Oferă schimbări consistente, fără întreruperi de viteză în sus sau în jos și devine foarte rapid a doua natură în utilizare. Folosește două ambreiaje: unul pentru pornire și al 1-lea, al 3-lea și al 5-lea, celălalt pentru al 2-lea, al 4-lea și al 6-lea, cu arborele principal pentru fiecare ambreiaj situat în interiorul celuilalt pentru ambalaj compact.

Fiecare ambreiaj este controlat independent de propriul circuit electro-hidraulic. Când are loc o schimbare a vitezei, sistemul preselectează treapta țintă folosind ambreiajul care nu este utilizat în prezent. Primul ambreiaj este apoi decuplat electronic pe măsură ce, simultan, se cuplează al doilea ambreiaj.

Rezultatul este o schimbare constantă, rapidă și fără probleme. În plus, deoarece ambreiajele duble transferă transmisia de la o treaptă de viteză la alta cu întrerupere minimă a transmisiei către roata din spate, orice șoc de schimbare a treptelor de viteză și inclinarea mașinii sunt minimizate, făcând schimbarea directă și lină. Beneficiile suplimentare includ durabilitatea (deoarece angrenajele nu pot fi deteriorate prin lipsa unei trepte de viteză), imposibilitatea de blocare, stresul redus de mers în oraș și oboseala redusă a pilotului.

Sistemul DCT oferă două abordări distincte de mers – setările automate, cu modele preprogramate de schimbare a vitezelor care citesc în mod constant viteza vehiculului, treapta selectată și turația motorului pentru a decide când ar trebui să aibă loc o schimbare, și setarea transmisiei manuale pentru schimbarea treptelor folosind paleta. declanșează stilul de schimbare pe ghidonul din stânga.

Prin controlul TBW sunt disponibile 5 programe de schimbare automată. Nivelul 1 este cel mai relaxat, cu trepte de treaptă superioare și inferioare care funcționează la turații relativ mai mici; este legat de modul de conducere RAIN. Nivelul 4, pe de cealaltă extremă, trece la trepte mai mari la turații pe minut și, de asemenea, coboară mai devreme pentru un efect mai mare de frânare a motorului; este legat de modul SPORT. Nivelul 2 este legat de modul de rulare STANDARD, cu Nivelul 3 situat între STANDARD și SPORT.

Pentru modul de rulare GRAVEL, X-ADV folosește modelul de schimbare relativ sportiv „G”; aceasta are funcționalitatea suplimentară a unui nivel scăzut de „alunecare”, deoarece ambreiajele funcționează de la accelerația complet deschisă sau închisă – pentru a oferi pilotului o senzație mai directă pentru tracțiune la roata din spate și capacitatea de a efectua alunecare controlată în afara drumului. În timp ce această funcționalitate a fost activată anterior de comutatorul G separat, acum este integrată în noul model de schimbare „G” al DCT.

Funcționalitatea modului UTILIZATOR permite călărețului să selecteze oricare dintre modelele de schimbare a treptelor DCT cu permutările preferate ale celorlalți parametri – livrarea puterii, frânarea de motor, ABS și HSTC.

3.4 Styling și echipamente

  • SUV ascuțit, subțire și agresiv
  • Sistemul de control vocal al smartphone-ului Honda oferă conexiune cu smartphone-ul prin afișaj TFT de 5 inchi
  • Farurile cu LED-uri duble includ lumini de zi
  • Spațiul mare de depozitare de 22 de litri include o torpedo și găzduiește un încărcător USB

Stilul unic al lui X-ADV (conceput și dezvoltat inițial de echipa de cercetare și dezvoltare a Honda din Italia) a evoluat pentru a deveni mai subțire și mai ascuțit; silueta în mod deliberat verticală, cu fiecare panou al corpului șlefuit cu intenție puternică.

Farurile cu două LED-uri au lumini de zi (DRL) care se adaptează automat la intensitatea luminii ambientale și oferă o lumină strălucitoare, foarte vizibilă, îmbunătățind siguranța. Toată iluminarea este LED.

În ceea ce privește ergonomia, înălțimea scaunului de 820 mm (formă pentru a ajunge ușor la sol) și ghidonul larg setat la 910 mm asigură un punct de vedere înalt, oferind o vizibilitate excelentă. Pentru navetă sau tur, ecranul lui X-ADV se ajustează fără instrumente prin 5 poziții de la jos la înalt pentru a maximiza sau a minimiza fluxul de aer. Diferența totală de înălțime este de 139 mm, cu o rată de 11° între punctul cel mai înalt și cel mai jos.

Încorporat în interfața pilotului X-ADV și vizualizat prin afișajul TFT de 5 inchi este Honda Smartphone Voice Control System (HSVC), care leagă pilotul de smartphone-ul său în timpul mișcării și permite gestionarea vocală a apelurilor telefonice, e-mailului, muzicii. si navigatie. Este nevoie de o cască montată pe cască, iar smartphone-ul se conectează la bord prin Bluetooth; gestionarea sistemului este posibilă și prin butoanele de pe tabloul din stânga.

Apărătoarele rezistente de mână din plastic deviază vântul și ploaia, adăugând în același timp protecție pentru mâini și pârghii împotriva pietrelor în afara drumului. O placă de tăiere din aluminiu cu grosime de 2,5 mm protejează partea inferioară.

Spațiul pentru bagaje de 22 L de sub scaun găzduiește o cască integrală și este iluminat cu un LED integrat, a cărui suprafață texturată oferă o iluminare uniformă, fără strălucire. O priză de încărcare USB se află în partea din spate a compartimentului. Un suport central – cu senzor de înclinare – este echipat standard și permite parcării X-ADV pe o pantă fără teama de răsturnare.

Pentru un plus de confort, X-ADV folosește o cheie inteligentă, care se află în buzunarul șoferului și elimină nevoia de a folosi o cheie pentru aprindere, capac de combustibil și scaun. Cu cheia inteligentă este prezentă, o singură apăsare a comutatorului principal de tip buton îl pornește și face posibilă rotirea, oferind pilotului controlul blocării aprinderii/direcției și, prin două comutatoare basculante, a capacului de combustibil și a scaunului. De asemenea, are o funcție de „răspuns înapoi”, care face ca indicatoarele să clipească pentru o identificare ușoară de la distanță și blochează și deblochează Smart Top Box opțional. Un mecanism de ambreiaj din comutatorul principal oprește deblocarea forțată a ghidonului.

Indicatoarele din spate ale lui X-ADV au, de asemenea, o funcție de auto-anulare a semnalului de oprire de urgență (ESS). Dacă este detectată o accelerație negativă de 6,0 m/s2 la o viteză minimă de 53 km/h cu oricare dintre frâne în funcțiune, luminile de avarie clipesc pentru a-i avertiza pe ceilalți utilizatori ai drumului că este în curs de oprire grea. La aceeași viteză, pragul este redus dacă ABS este activat la o accelerație negativă de minim 2,5 m/s2.

De asemenea, indicatorii se anulează automat. În loc să folosească un cronometru simplu, sistemul compară diferența de viteză a roților din față și din spate și calculează când să anuleze indicația în funcție de situație.

3.5 Șasiu

  • Cadru diamant din oțel tubular ușor
  • Furcă USD în stil cartuș de 41 mm și braț oscilant Pro-Link
  • Etriere de frână față cu patru pistoane cu montare radială, discuri de 296 mm și ABS
  • Cauciucuri fata si spate 120/70 R17 si 160/60 R15

Cadrul tubular din oțel diamant al lui X-ADV este ușor și puternic și oferă spațiu amplu pentru compartimentul de sub scaun.

Grebla și traseul sunt setate la 27°/104 mm cu ampatamentul de 1590 mm. Un unghi de virare de 39° (și o rază de viraj de 2,8 m) face ca X-ADV să fie manevrabil în trafic îngust. Suspensia cu cursă lungă – 153,5 mm în față și 150 mm în spate – este potrivită cu garda la sol de 165 mm. Greutatea totală umedă este de 236 kg.

Pentru manipularea terenurilor accidentate, furca USD de tip cartuş de 41 mm se ajustează pentru preîncărcarea arcului şi amortizarea la declin. Amortizorul spate reglabil cu preîncărcare a arcului este un design cu presiune divizată cu un singur tub și operează brațul oscilant din aluminiu – construit dintr-o traversă tubulară prelucrată și brațe în formă de U (în secțiune transversală) – prin Pro-Link.

Roata față de 17 inchi și spate de 15 inchi folosesc spițe din oțel inoxidabil rezistente la rugină și contribuie la capacitatea lui X-ADV de a absorbi confortabil terenurile accidentate. Anvelopele cu model de bloc sporesc calitatea rulării, iar tijele supapelor în formă de L facilitează verificarea presiunii aerului. Anvelopele au dimensiunile 120/70 R17 și 160/60 R15 față și spate.

Etrierele opuse cu patru pistoane cu montare radială dublă prind discuri de 296 mm și funcționează prin ABS.

Accesorii

O gamă completă de accesorii originale Honda este disponibilă pentru X-ADV fie individual, fie în pachete pentru confort. Acestea includ:

Pachetul Adventure conține toate accesoriile care îmbunătățesc capacitățile off-road ale X-ADV și include:

  • Faruri de ceață față
  • Țevi laterale față
  • Extensii negre pentru protecția degetelor
  • Set deflectoare pentru picioare
  • Pașii călăreților stabiliți

Pachetul de stil adaugă protecție suplimentară și o notă de stil. Acest pachet include:

  • Panouri de podea
  • Maneta de parcare
  • Suport ghidon
  • Capac pârghie de parcare
  • Acoperiri laterale

Pachetul de călătorie mărește capacitatea de transport și caracterul practic pe distanțe lungi a X-ADV și include următoarele accesorii:

  • Top box inteligent de 50 L plus panou din aluminiu
  • Maletine dreapta 26L, stânga 33L
  • Geanta interioara top box
  • Genți interioare pentru sacoș
  • Suport spate din aluminiu
  • Geanta pentru consola
  • Panou din aluminiu pentru Top Box 50L
  • Mânere încălzite
  • Spătar pentru Top Box 50L

Sunt disponibile și accesorii suplimentare care includ:

  • Top box manual 50L
  • Top box 38L

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here