Coronavirus, virusul care a cauzat deja peste 100 de decese (mii de alte persoane sunt infectate), face ravagii si-n industrie. Si nu doar in turism, ci si pe piata auto si cea de lux.

Dupa cum se stie, 17 orase si circa 50 de milioane de persoane din districtul Hubei se confrunta cu restrictii privind calatoriile. Iar in Beijing si Shanghai s-a instaurat un regim de alerta maxima in ceea ce priveste securitatea medicala.

Wuhan, un pol auto

Pentru industria auto, care ne intereseaza, lucrurile sunt critice dupa aparitia Coronavirus. Pentru ca intre cele 17 orase la care am facut referire se regaseste si Wuhan. Care este chiar capitala districtului Hubei. Or localitatea cu 11 milioane de locuitori este unul dintre principalele centre auto ale Chinei. General Motors, Nissan, Renault, Honda si Peugeot sunt intre companiile care au mari facilitati de productie aici.

  • General Motors si parteneri sai, SAIC si Dongfeng Motor Corporation, unele dintre cele mai mari grupuri auto chineze, au o fabrica in care lucreaza 6.000 de angajati. Ceea ce inseamna 10% dintre muncitorii GM de-aici.
  • Renault a vandut 180.000 de vehicule in China anul trecut, ceea ce inseamna 5% din volumul global. La Wuhan produce Kadjar si Koleos, modelele din cel mai important segment al pietei, SUV. Fabrica are 2.000 de angajati si o capacitate de productie de 300.000 de unitati pe an.
  • PSA a vandut 117.000 de unitati, cu 55% mai putine decat in anul precedent. Iar acum lucrurile se anunta si mai grave.
  • Honda are un joint-venture care a adus 11% din veniturile pentru exercitiul financiar precedent (rezultatele celui actual se vor anunta in primavara). Iar in aprilie a inaugurat la Wuhan cea de-a treia facilitate de productie.
Care sunt efectele

Deocamdata, efectele nu se simt pe deplin. Fabricile erau oricum inchise pentru vacanta de Anul Nou. Din 2 februarie insa, lucrurile se vor complica. Exista deja companii care au decis sa-si evacueze angajatii din pricina Coronavirus. Este vorba despre Nissan, Honda si PSA Group. Iar cei de la GM si-au anuntat oamenii ca in cazul in care nu se vor simti bine, sa nu vina la munca dupa ce activitatea o sa fie reluata.

Pe de alta parte, problemele vor continua. Deja o multime de parteneri au anuntat ca, pentru moment, intrerup vizitele in China. Mai dificile o sa fie lucrurile din punct de vedere logistic. Portile feroviare si aeriene ale orasului sunt inchise. Iar intarzierile din punct de vedere logistic vor afecta productia si, implicit, vanzarile.

Criza vine intr-un moment cat se poate de nepotrivit. Piata chineza, cea mai mare a lumii, a scazut cu 2,3 milioane de unitati in 2019. Si se anunta oricum contnuarea declinului. Acum, acesta se va accentua. In plus, pe langa pierderile inregistrate la acest capitol, se contabilizeaza si cele de pe piata de capital. Acolo unde actiunile companiilor care au afaceri serioase in China au inregistrat deja deficit. Iar acesta va creste daca perioada de criza se va prelungi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.