Baby Alfa si Ghibli PHEV sunt noutatile anuntate de Fiat Chrysler Automobiles in start de 2020. Si sunt noutati pentru viitorul imediat.

Ghibli, in aprilie, apoi si un SUV

Da, in aprilie ar trebui sa apara Ghibli. Insa nu, nu este vrba despre o pacaleala, pentru ca nu este o stire de 1. Modelul, scrie Automotive News, ar urma sa fie prezentat la Beijing, pe 21. Si va reprezenta startul programului de electrificare al marcii, anuntat inca de anul trecut. Unul menit sa ajute brandul sa respecte draconicele norme legate de emisii.

De ce China? Pentru ca acolo autoritatile se implica serios in promovarea electrificarii. Si, in plus, vorbim despre una dintre cele mai importante piete pentru modelele Premium si de lux. Or, cumparatorii vor primi un bonus din partea autoritatilor. Nu unul de anvergura – 10.000 yuan – dar unul care pare atractiv pentru clienti. In plus, Maserati vrea sa isi potenteze vanzarile pe aceasta piata, dupa ce anul trecut, se spune, au scazut cu 27%.

Baby Alfa si Maserati PHEV: noi modele SUV FCA Baby-Alfa-si-Maserati-PHEV-1Ce stim pana acum? Ca o sa fie vorba despre un tren de rulare plug-in hybrid. Detalii suplimentare urmeaza sa aflam la momentul lansarii. Atunci cand vom avea si detalii despre pasii urmatori ai planului. Stim deja ca Maserati va prezenta pana in 2023 10 modele facelift sau noi.

Un model sport, rival pentru Ferrari F8 Tributo si Lamborghini Huracan, cu propulsie pe benzina, dar si 100% electrica, in mai. Apoi facelift pentru Quattroporte si Levante, cu optiuni PHEV. Si, cert, in 2021 – primele detalii urmand sa vina probabil pana la finele anului – un SUV de dimensiuni medii, pozitionat sub Levante. In fine, Granturismo coupe si GranCabrio (2021 si 2022), doar cu versiuni 100% electrice. Ceea ce inseamna ca mai este loc si pentru alte noutati.

Baby Alfa, rival pentru Nissan Juke si Audi Q2

O alta noutate vine din partea Alfa Romeo. Si este vorba despre un al treilea SUV, cu motoare pe benzina si 100% electrice. Un rival pentru Nissan Juke si Audi Q2. Iar Auto Express ne ofera si cateva imagini exclusive asupra modului in care acesta va arata.

Modelul, primul oferit cu optiune 100% electrica al marcii, o sa fie al treilea pentru ca asteptam si Tonale. Alfa Romeo este tot mai interesata de segmentul SUV, in crestere, astfel ca dupa Stelvio, va lansa si versiunea de serie a conceptului prezentat anul trecut la Geneva.

Iar acum poate sa profite si de alianta dintre FCA si Groupe PSA (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall). Si sa beneficieze de trenuri de rulare electrice. De altfel, viitorul crossover ar urma, se spune, sa se bazeze pe Compact Modular Platform (CMP) utilizata pentru Peugeot e-208 si Vauxhall Corsa-e. Si, probabil, fiind gandit pentru uz urban, dar si din ratiuni de costuri, nici modelul Alfa nu o sa aiba versiune 4×4. Este mai eficient sa mearga pe arhitectura deja existenta, cu baterie de 50 kWh si autonomie de 200 mile si tractiune fata.

Baby Alfa si Maserati PHEV: noi modele SUV FCA baby-Alfa-1Totodata va exista si o versiune pe benzina. Pentru care urmeaza sa fie folosit un motor de provenienta PSA, de 1.2 litri cu trei cilindri. Da, cel care echipeaza actuala gama Corsa si 208. Iar cu ambele motorizari, sigur, nu se gandesc la cele 60.000 de exemplare de Juke vandute anual. Care reprezinta doua treimi din vanzarile Alfa Romeo la nivel european. Insa pot avea in vedere un boost important la nivelul unitatilor comercializate.

Tonale, spre finalul anului

Pana la baby Alfa insa, asa cum aminteam, catre finalul anului urmeaza sa apara versiunea de productie a lui Tonale. Un rival pentru BMW X2 si Audi Q3. Care nu o sa fie comercializat cu versiune 100% electrica, ci va merge pe platforma si trenul de rulare al Jeep Renegade si va beneficia de versiune PHEV.

Motorul electric urmeaza sa antreneze puntea spate, astfel ca se obtin doua efecte dintr-o lovitura. Autonomie electrica pe perioada determinata si tractiune integrala. O solutie care urmeazasa fie folosita, in 2022, si pentru versiunile facelift ale Giuliei si ale SUV-ului mare, Stelvio.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.