Clasa X le da batai de cap celor de la Daimler. Iar Automotive News scrie ca acest model nu va avea parte de facelift si, mai mult, ar putea sa dispara din portofoliu!

Tabloul este urmatorul. Mercedes-Benz ramane cel mai mare constructor Premium din lume in prima jumatate a anului. Aceasta dupa ce a reusit sa comercializeze peste 1,13 milioane de unitati. Insa pozitia de lider nu inseamna ca sta si pe roze.

Daca ne raportam la perioada similara din 2018, a inregistrat un declin de 4,6%. In plus, exceptand piata chineza, cu o crestere de 1,3%, celelalte doua mari zone au inregistrat deficit. In SUA unul de 7,2 procente, iar in Europa de 4. Si, daca mergem mai departe, intr-un moment in care segmentul SUV este in crestere, Mercedes-Benz a pierdut aici 13,3 procente fata de primele 6 luni din 2018.

Declinul vanzarilor a dus, evident, si la pierderi financiare. Doar la nivelul ultimelor trei luni vorbim despre 1,6 miliarde de euro. Consecinta? Se anunta restructurari si taieri de costuri.

Clasa X pe lista „victimelor”

Ei bine, pe lista „victimelor” figureaza Mercedes-Benz Clasa X. Modelul pick-up, prezentat fix acum doi ani, a inregistrat un volum de numai 16.700 de unitati la nivel global in 2018. Aceasta in conditiile in care Ford a ajuns, doar in Europa, cu Ranger, la o cifra e 50.900 de exemplare.

Explicatii exista. Pentru a reduce cheltuielile de dezvoltare si pre-productie, s-a optat pentru a prelua platforma lui Nissan Navara. Or, parteneriatul nu a fost primit prea bine de catre clienti. O exprima nu dar cifrele de vanzari, ci chiar faptul ca ideea ca acest pick-up sa se produca si la uzina Renault din Argentina nu a mai fost pusa in practica.

Apoi, Clasa X a avut un pret demn de un Mercedes-Benz, dar nu si o echipare si o imagine la acelasi nivel. Astfel ca, probabil, Clasa X va deveni cat de curand istorie.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.