Premiera mondiala din Romania in motorsport. Este vorba despre automobilul Vitesco Technologies MINI Electric Racing. Prima masina electrica de competitie din istoria marcii britanice. Proiect care vine la un deceniu dupa ce, in 2010, un MINI E, special pregatit, stabilea primul record din istorie pentru o masina electrica.

Proiectul premiera mondiala foloseste platforma deosebit de dinamica a primului model electric vandut de marca britanica – MINI Cooper SE. Si este sustinut de o serie de parteneri valorosi. Vitesco Technologies, o companie de tehnologie care include solutii de electrificare de 48 de volti, unitati electrice si electronice de putere pentru vehicule hibride si full electrice. Entitate care va pregati automobilul pentru solicitarile dinamice in diverse competitii. Si Automobile Bavaria, cea mai mare retea de dealeri BMW si MINI din sud-estul Europei. Care va oferi asistenta tehnica si logistica pentru proiect.

Traditia sportivitatii

„MINI Cooper SE este un model deosebit de dinamic. Si o baza excelenta pentru un automobil de competitie. Avem traditia sportivitatii probata in competitii si de varful de gama John Cooper Works. Ne dorim ca MINI Electric Racing sa sublinieze ca primul nostru automobil electric de serie este un MINI adevarat. Adica un model foarte dinamic. Suntem foarte incantati sa marcam aceasta premiera mondiala absoluta pentru marca britanica din Romania”, explica Dr. Josef Reiter, director general BMW Group Romania.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing va fi pregatit pentru a participa la mai multe competitii in Romania. Inclusiv Campionatul National de Viteza in Coasta, Campionatul National de Super Rally si ROTAC.

Pilotul principal al proiectului este Dominic Marcu. Un pilot cu o experienta de 5 ani in Campionatul National de Viteza in Coasta. In sezoanele 2015-2019, a obtinut mai multe victorii si clasari pe podium in clasele A1 si N1. Dominic are o lunga serie de colaborari cu BMW Group Romania din postura de trainer de pilotaj. Iarna il gaseste pe partiile din Valea Prahovei. Caci a fost sportiv de performanta in Campionatul National de schi alpin. Iar si acum a infiintat si conduce Scoala de Ski si Snowboard Snowline.

„Din punct de vedere al pilotajului, am fost placut surprins. M-am obisnuit destul de repede cu masina si cu noul stil de pilotaj, destul de diferit fata de tot ce am condus pana acum. Sunt convins ca vom reinventa motorsportul si ca in viitor vom vedea cat mai multe masini electrice prezente la start”, declara Dominic Marcu.

Premiera mondiala din Romania in motorsport P90397333_highRes_mini-electric-racing-1024x683

Sustinere FRAS

Federatia Romana de Automobilism Sportiv a aratat deschidere si sustinere pentru a sustine participarea automobilelor electrice la startul competitiilor nationale. Si au fost deja stabilite mai multe premiere importante. „Am primit cu mare bucurie intentia de a pregati pentru competitii recent lansatul model MINI Cooper SE. Este un moment memorabil si ma bucur sa fim parte din acest pas indraznet. Piata masinilor electrice este intr-o dezvoltare rapida. Iar faptul ca un sistem cu propulsie electrica poate face fata ritmului impus de o competitie automobilistica certifica fiabilitatea modelului pentru traficul de zi cu zi”.

”Romania, prin programele Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, este deschizatoare de drumuri in acest domeniu. Acum doi ani am fost printre primii din lume care am sustinut un proiect de acest gen, alaturi de Kaufland. In acest moment, in cadrul federatiei se desfasoara un campionat de karting exclusiv electric. Iar masini electrice participa in campionatele de viteza in coasta, super rally, women rally, sau time attack. Asadar initiativa in premiera mondiala marca MINI este primita de FRAS cu incredere, apreciere si sustinere. Suntem siguri ca proiectul MINI electric de competitie va fi un succes pentru domeniul auto, pentru marca si parteneri”, declara Norris Mageanu, presedintele Federatiei de Automobilism Sportiv.

Program incarcat

Un program de teste la cursa de coasta de la Cheile Gradistei a relevat potentialul dinamic al MINI Cooper SE. Dominic Marcu cu masina, intr-o echipare de serie, fara nici o pregatire speciala, a obtinut un timp notabil. Raliul de regularitate TRANSYLVANIA CLASSIC a marcat prezentarea speciala a masinii, inscrisa in competitia de electrice. MINI Electric Racing a fost aliniat la start de echipajul de ingineri Vitesco Technologies: Vlad Ruxandu si Razvan Simion. La prima participare intr-o astfel de competitie, cei doi au reusit la final o clasare pe locul al cincilea dintr-un total de 25 de participanti.

Urmatoarele etape in pregatirea MINI Electric Racing sunt pregatirile de siguranta. Este vorba despre roll-cage, scaune sport, centuri cu prindere in 5 puncte etc.. Apoi, urmeaza imbunatatiri constante de dinamica si performante ale sistemului de rulare electric. Primul obiectiv competitional este o participare oficiala in Campionatul National de Super Rally, la etapa din 11-12 septembrie de la Mangalia.

Participarea Automobile Bavaria

Automobile Bavaria detine cea mai mare retea de dealeri autorizati BMW si MINI din sud-estul Europei. La acest proiect interesant asigura suportul tehnic si logistic. Pe langa asistenta tehnica in timpul cursei, pregatirile specifice pentru modelul de curse. Cum ar fi instalarea unor componente precum scaunele de curse sau setarile de suspensie. Acestea se vor face in atelierele de service Automobile Bavaria.

Despre MINI Cooper SE

Noul MINI Cooper SE, produs la uzina marcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piata in luna martie a acestui an. Modelul este sustinut de o baterie cu o capacitate neta de 28,9 kWh si asigura o autonomie de 235-270 km (WLTP). Motorul electric ofera 135 kW/184 CP si 270 Nm. Asigurand o acceleratie 0-100 km/h in numai 7,3 secunde.

Cu o masa la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrica este mai greu cu doar 145 de kilograme fata de MINI Cooper S (3 usi) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrata in podeaua noului model. Astfel incat spatiul interior si pentru bagaje nu este afectat.

Centrul de greutate care este mai coborat cu cel putin 30 de milimetri fata de MINI Cooper S. Iar distributia optima a maselor ajuta noul MINI Cooper SE sa obtina un nivel de dinamica in viraje unic in segmentul automobilelor mici. Performantele dinamice sunt sustinute si de noul sistem ABR pentru controlul patinarii rotilor fata. Unul care debuteaza astfel la marca MINI.

Acest sistem de control al patinarii este conceput special pentru livrarea spontana a puterii oferita de motoarele electrice. Si duce la calitati superioare de condus in orice conditii de drum. Pentru raspuns de pana la 3 ori mai rapid fata de unul conventional, o unitate de control dedicata, amplasata in zona puntii fata, este dedicata functiilor ABR. Acest lucru optimizeaza perceptibil tractiunea la demaraj si stabilitatea la condus. Atat in modul de generare a energiei la franare, cat si la accelerare la iesirea din virajele stranse.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.