Aproximativ 30% din masinile noi vandute in Norvegia sunt electrice. Ca o comparatie, in celelalte state din Europa media e de 1-2%, la fel ca si SUA sau China.

In urma cu 3 ani, dupa acordul climatic de la Paris, statul norvegian a oferit subventii mari celor care isi cumpara o masina electrica, iar planul a dat roade.

„Ar trebui sa fie intodeauna mai ieftin sa ai o masina cu emisii 0 decat una normala”, spune ministrul Mediului din Norvegia, Ola Elvestuen, care vrea ca Norvegia sa vanda doar masini electrice din 2025.

Pentru a ajuta la vanzarile de masini electrice, guvernul norvegian a renuntat la taxele de import si cumpărare pentru doritorii de autovehicule electrice. De asemenea, acestia nu trebuie sa plateasca taxe rutiere si pot sa foloseasca gratuit feriboturile si benzile de autobuz in orasele aglomerate.

Aceste avantaje, care costa in prezent guvernul aproape 1 miliard de dolari, vor fi eliminate in 2021, insa taxele rutiere vor fi limitate la jumatate fata de cele platite de proprietarii de autoturisme pe benzina si diesel. Treptat, subventiile pentru masinile electrice vor fi inlocuite cu taxe mai mari pentru proprietarii de autovehicule traditionale.

„Ceea ce este important este ca scopul nostru nu este doar de a oferi stimulente. Este faptul că taxăm emisiile de la mașinile obișnuite”, mai spune Ola Elvestuen.

Aproximativ 36 la suta din toate autoturismele noi vandute in Norvegia sunt SUV-uri, pentru a face fata iernilor dificile.

Tesla Model X are un pret de aproximativ 106.000 dolari in Norvegia, insa Volvo XC90 e chiar mai scump!

„Tesla X nu este mai scump ca un Volvo deoarece automobilele cu combustie interna au taxe uriase. E si unul dintre motivele pentru care Tesla vinde mult in Norvegia”, a spu Christina Blu, secretar general in Asociatia Norvegia a vehiculelor electrice.

In Romania un Volvo XC90 are un pret de pornire de 50.820 de euro, in timp ce in Norvegia porneste de la 107.100 dolari, scrie Car and Bike.

Norvegia s-a angajat sa reducă emisiile de gaze cu efect de sera cu 40% pana in 2030, in comparație cu nivelul din 1990. Tara are insa de lucru: pana in 2017, emisiile au crescut cu 3% fata de nivelul de referinta din 1990.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.