Volvo Cars a pus la cale cel mai extrem test de impact efectuat vreodată. A fost gândit pentru pregătirea serviciilor de descarcerare. Și este menit să simuleze forțele înregistrate în cele mai dure accidente.

Testul este unul, deopotrivă, extrem și inedit. Cu ajutorul unei macarale, cei de la Volvo Cars au ridicat mașini la o înălțime de 30 de metri. Apoi au deblocat sistemul de prindere, iar acestea au căzut în gol. S-au obținut astfel forțe similare cu cele întâlnite la accidentele la mare viteză. Sau la impactul cu un camion. Ori al unui impact, în plin, din lateral.

Volvo Cars pune la cale un ”extreme crash-test” 274396_Volvo_Cars_drops_new_cars_from_30_metres_to_help_rescue_services_save-683x1024

Test relevant pentru ”ora de aur”

În astfel de situații, din păcate, de cele mai multe ori persoanele din interiorul mașinii sunt într-o stare critică. Prin urmare, prioritatea este de a-i scoate din mașină și a-i transporta la spital cât mai repede posibil. Specialiștii în descarcerare, de altfel, vorbesc despre ”ora de aur”, nominalizând intervalul maxim în care pacientul trebuie să ajungă la spital pentru a maximiza șansele de supraviețuire.

„Lucrăm îndeaproape cu serviciile suedeze de salvare de mulți ani”, spune Håkan Gustafson. El este unul dintre șefii echipelor de investigații în cadrul echipei de cercetare a accidentelor rutiere la Volvo Cars. „Asta pentru că avem același scop: să avem drumuri mai sigure pentru toți. Sigur, ne dorim ca nimeni să nu se confrunte cu accidente grave, dar nu toate situațiile de gen pot fi evitate. Este vital, așadar, să existe metode care să ajute la salvarea vieților atunci când avem parte de astfel de incidente.”

Rezultatele acestui experiment, incusiv legate de operațiunile de descarcerare, vor face obiectul unui raport. Iar acesta urmează să fie furnizat gratuit de Volvo Cars entităților implicate în operațiuni de salvare și în alte state.

Teste cu mașini noi 

Un at aspect important este faptul că Volvo Cars nu a folosit drept sursă pentru subiecții experimentului rezidenți ai cimitirelor auto. De regulă acolo mașinile pot avea o vechime de până la două decenii. Și chiar la momentul în care ieșeau de pe poarta fabricii erau net inferioare modelelor moderne.

Astfel, specialiștii Volvo Cars au decis să folosească modele noi. Care, spun ei, implică uneori chiar tehnici speciale, adaptate, pentru descarcerare. ”Ne-am propus nu doar să renunțăm la testele de laborator, ci și să schimbăm modelele folosite în test. Astfel că am pregătit echipelor de salvare o adevărată provocare”, a concluzionat Gustafson.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.