Credeti sau nu, nici-o masina de pe piata nu este pe deplin autonoma, spune organizatia.
La inceputul acestui an, Euro NCAP, programul european de evaluare a performantei in domeniul sigurantei automobilelor din Bruxelles, a introdus criterii de testare noi si imbunatatite, care reflecta daca vehiculul testat prezinta sisteme avansate de asistenta pentru soferi. Acum, organizatia incepe, de asemenea, sa evalueze aceste sisteme si este gata sa dezvaluie primele concluzii pe baza rezultatelor.

S-au testat recent asa-numitele sisteme de asistenta rutiera pentru un total de zece masini. Acestea includ Audi A6, BMW Seria 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C-Class , Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla si Volvo V60; toate dispunand de pilot automat adaptiv, asistenta pentru mentinerea benzii si mentinerea vitezei fata de vehiculul din fata.

Euro NCAP spune ca (si probabil ca nu sunteti surprins sa auziti asta) „nici o masina de pe piata nu ofera automatizare sau autonomie completa”, deoarece toate acestea „pot oferi asistenta soferului, dar acest lucru nu ar trebui sa fie confundat cu conducerea automata”. Aceste concluzii ar putea parea logice pentru majoritatea dintre dvs., aparent, o mare parte din soferi cred ca detin de fapt o masina care se poate conduce singura.

Conform unui studiu recent, mai mult de 70% dintre soferi considera ca este deja posibil sa achizitioneze un autovehicul autonom, daca acesta dispune de sistemele mentionate mai sus. Euro NCAP spune ca rezultatele sondajului sunt de fapt „in contrast puternic cu capacitatile actuale ale unor astfel de sisteme”.

„Mesajul Euro NCAP din aceste teste este clar – autovehiculele, chiar si cele cu sisteme avansate de asistenta pentru soferi, au nevoie de un sofer vigilent si atent in spatele volanului in orice moment. Este imperios necesar ca sistemele pasive si active de ultima generatie sa ramana disponibile ‘in fundal’ ca si masura de siguranta vitala „, comenteaza Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.

Rezultatele testelor arata ca DS si BMW ofera cel mai scazut nivel de asistenta, in timp ce Tesla „risca sa se bazeze prea mult pe sistemul de asistenta cu vehiculul fiind in control intr-o masura prea mare”. Audi, Ford, Hyundai, Mercedes, Toyota, Nissan, si Volvo ofera un echilibru intre cele doua lumi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.