BRABUS, v-am spus deja, a prezentat in premiera mondiala la Frankfurt Adventure Package. Care face furori, spune presa germana, si-n zilele dedicate publicului. Nu s-a rezumat insa la atat. Ne-a facut sa ne intrebam daca mai este nevoie de G65 AMG?

Sincer, eu spun ca nu. Caci nemtii de la BRABUS stiu sa-si faca treaba. Iar daca acum 15 ani ne aratau primul G cu V12, acum ne ofera cel mai puternic model off-road cu propulsor avand 12 cilindri.

Motor mdificat substantial

Punctul de start al „monstrului” de sub capota a fost unitatea de pe Mercedes-Benz S 600 L. In varianta sa initiala are 6 litri si produce 530 de CP. Dar BRABUS a lucrat serios. I-au marit volumul la 6.3. Au schimbat biele, au pus arbore cotit cu cursa superioara si pistoane forjate. Apoi, au pus noi turbo compresoare, modulul de admisie, cutia de aer si filtrele, au modificat galeriile de evacuare. In fine, un ECU cu setari special a completat efortul. Sistemul de evacuare ales este unul cu supape active. Si doua moduri de functionare: Sport si Coming Home.

Ce a rezultat? Un V12 biturbo care pune la dispozitie 900 de CP la 5.500 rpm. Cuplul maxim este de 1.500 Nm la 4.200 rpm. Nemtii l-au limitat insa la 1.200 rpm. Si spun ca au luat decizia din motive de siguranta.

BRABUS-GV12-3 BRABUS G V12 900. Mai este nevoie de G AMG?

3,8 secunde pana la 100 km/h!

Puterea despre care vorbeam este transmisa prin intermediul unei cutii automate cu 9 rapoarte. Care proopune si noi padele BRABUS RACE. Si chiar daca masina a crescut in greutate cu 100 kg, pana la 2.660, ajunge mai repede de la zero la 100 km/h. Mai exact, in 3,8 secunde, cu 7 zecimi sub timpul versiunii standard.

Viteza maxima a fost limitata la 280 km/h. Chiar si asa avem parte de un plus de 60 km/h comparativ cu G 63 AMG. Vitezometrul este gradat pana la 300 km/h, insa si valoarea aleasa de BRABUS este, nu-i asa?, suficienta.

Exterior cu pachet WIDESTAR

Pachetul WIDESTAR este si in acest caz, ca si la ADVENTURE Package, responsabil cu imaginea mai „rea” a modelului. G creste in latime cu 10 centimetri, este dotat cu suspensie adaptiva Ride Control conectata la DYNAMIC SELECT si primeste jante de 23 sau 24 de inch.

BRABUS-GV12-2 BRABUS G V12 900. Mai este nevoie de G AMG?

La Frankfurt am notat o premiera: BRABUS Monoblock Z „PLatinum Edition”, de 24 de inch. Dar este disponibila si varianta BRABUS Monoblock Y „PLatinum Edition”, de 23.  Si daca tot am amintit de evenimentul din Germania, sa spunem ca jantele au fost 295/30 R 24 pe fata si 355/25 R 24 pe spate.

Tot pachetul WIDESTAR ofera elemente dinn fibra de carbon, iluminare LED pentru praguri si la deschiderea usilor. Plus BRABUS Branding Package, care presupune logo iluminat si alte elemente care identifica modelul.

Interior schimbat

BRABUS a schimbat si usile, care se deschid la 90 de grade, dar si interiorul. Pragurile beneficiaza de iluminare in 64 de culori, iar habitaclul este tapitat cu piele naturala in doua culori. Si, evident, pentru a evidentia sportivitatea, abunda insertiile de aluminiu si fibra de carbon.

BRABUS-GV12-9 BRABUS G V12 900. Mai este nevoie de G AMG?Normal, clientii isi pot personaliza masin a dupa bunul plac. Trebuie precizat insa ca o sa fie doar 10 exemplare comercializate. Cat priveste pretul, modelul in echiparea standard oferita de tunerul german costa 605.055 euro. Fara TVA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here