Sorento PHEV se va comercializa începând cu primul trimestru al anului 2021. Iar Kia Motors a publicat o imagine ”în secțiune” care dezvăluie detalii tehnice. Este vorba despre integrarea inteligentă a sistemului de propulsie în caroseria noului Sorento Plug-in Hybrid cu trei rânduri de scaune și șapte locuri pentru pasageri. Imaginea ilustrează modul în care amplasarea componentelor sistemului plug-in hybrid maximizează spațiul pentru pasageri și bagaje. Sorento PHEV va fi unul dintre cele mai practice SUV-uri plug-in hybrid de pe piață la momentul lansării.

Integrare inteligentă pentru sistemul de propulsie, pentru un spațiu interior maxim

Sub capota noului Sorento PHEV se află un motor puternic Turbo-GDi de 1,6 litri. Acesta produce până la 180 CP și un cuplu de 265 Nm. El este completat de un motor electric producând 67 kW și un cuplu de 304 Nm. Combinat, sistemul de propulsie oferă până la 265 CP și 350 Nm. Ceea ce îl face cel mai puternic model Sorento vândut vreodată în Europa.

Motorul electric este montat între motorul termic și transmisie. Lucru permis de dimensiunile reduse ale motorului turbo de capacitate cilindrică mică și cu putere ridicată. Această arhitectură îi permite lui Sorento Plug-in Hybrid să funcționeze în modul complet electric sau să utilizeze un amestec de putere electrică și ”termică”. Oferind putere roților din față sau tuturor celor patru roți, în funcție de specificațiile vehiculului și de condițiile de rulare.

Pachetul de baterii, sub scaunele din față

Pachetul de baterii litiu-ion de mare capacitate, de 13,8 kWh al automobilului este situat sub scaunele din față. Acumulatorul este amplasat în spațiul dintre podeaua habitaclului și podeaua caroseriei. În configurația cu tracțiune integrală, pachetul de baterii curbat în formă de ”șa” se află deasupra axului cardanic. Această structură permite pachetului de baterii să nu afecteze nici spațiul din habitaclu, nici volumul portbagajului lui Sorento PHEV, așa cum este cazul la multe dintre celelalte modele plug-in hybrid de pe piața, la care bateria ocupă adesea spațiu de încărcare valoros.

Pachetul de baterii dispune de un sistem independent de răcire pentru o gestionare și o eficiență optimă a căldurii. Sistemul de răcire autonom permite pachetului de baterii să-și regleze temperatura în mod eficient în spațiul său limitat.

În plus, amplasarea bateriei jos în centrul caroseriei, între cele două punți, menține centrul de greutate coborât și contribuie la distribuirea echilibrată a greutății. Amplasarea greutății bateriei mai aproape de centrul automobilului contribuie la caracterul dinamic echilibrat al modelului Sorento, atât pe drum cât și în off-road și îmbunătățește agilitatea automobilului.

Rezervorul de carburant de 67 litri al lui Sorento PHEV este situat sub podeaua celui de-al doilea rând de scaune, în timp ce încărcătorul de 3,3 kW este situat sub podeaua portbagajului. Amplasarea inteligentă a acestor componente permite pasagerilor de pe al treilea rând de scaune se bucură în continuare de mult spațiu pentru picioare și de o poziție confortabilă, în timp ce spațiul pentru bagaje este încă generos.

Spațiu pentru șapte pasageri plus bagaje

Amplasarea inteligentă a sistemului de propulsie al modelului Sorento PHEV îi permite acestuia să ofere spațiu generos. Care poate acomoda până la șapte pasageri. De asemenea, oferă una dintre cele mai mari capacități pentru bagaje din clasa sa. Până la 809 litri pentru modelele cu șapte locuri (cu al treilea rând de scaune rabatate). Sau 898 litri pentru modelele cu cinci locuri, în funcție de specificații.

Nu în ultimul rând, modelul Sorento PHEV poate găzdui cu ușurință cinci persoane și o cantitate semnificativă de bagaje. Portbagajul are dimensiunea și forma potrivite pentru a permite transportarea unui cărucior și a câtorva valize sau genți de weekend. Sau până la patru valize mari necesare unei călătorii cu avionul.

Cu toate cele șapte locuri ocupate, volumul rămas al portbagajului, de 175 de litri, poate găzdui accesoriile necesare pentru o ieșire în familie. Cum ar fi un coș de picnic, echipament pentru activități în aer liber sau câteva genți de weekend.

Scaunele din al treilea rând, fracționabile 50:50, sunt ușor de pliat independent, pentru a crea o podea complet plată. De asemenea, cel de-al doilea rând de scaune, fracționabile 60:40 poate fi pliat cu ușurință. Pentru a crea și mai mult spațiu pentru obiecte mai lungi și mai mari. Cum ar fi echipamentele sportive sau pachetele plate de mobilă care urmează a fi montate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here