Terrain Mode este una dintre noutatile de care va beneficia cea de a patra generatie a modelului Kia Sorento in momentul inceperii vanzarilor in Europa, in a doua jumatate a anului 2020.

Sistemul ‘Terrain Mode’ va oferi soferilor noului Sorento o imbunatatire a tractiunii, stabilitatii si controlului la rularea pe nisip, zapada si noroi. Cu moduri de condus dedicate pentru fiecare. Sistemul va face ca versiunile echipate cu tractiune integrala (AWD – all-wheel drive) ale noului SUV sa fie mai capabile ca niciodata la rularea pe o multitudine de suprafete cu aderenta scazuta.

Patru moduri

Utilizand selectorul ‘Mode Select’ situat pe consola centrala, soferii pot activa sistemul ‘Terrain Mode’. Si pot alege intre modurile ‘Mud’, ‘Snow’ si ‘Sand’ (noroi, zapada, nisip). Sistemul optimizeaza in mod automat livrarea puterii catre roti pentru a se potrivi cel mai bine fiecarui scenariu. El ajusteaza cuplul motorului, distributia catre punti, dar si caracteristicile sistemului de control al stabilitatii.

De asemenea, sistemul ‘Terrain Mode’ ajusteaza timpii de chimbare a vitezelor pentru cele doua transmisii disponibile. Este vorba despre transmisia cu dublu ambreiaj si opt trepte pentru modelele diesel si cea automata cu sase trepte pentru versiunile hybrid pe benzina).

Pablo Martinez Masip, Director of Product Planning and Pricing al Kia Motors Europe: „Sorento a fost intotdeauna un automobil foarte capabil. Noua generatie demonstreaza modul in care Kia a dezvoltat acest model pentru era moderna. Prima generatie a modelului Sorento, lansata in 2003, cupla sistemul de tractiune integrala cu un sasiu robust separat de caroserie. Transformandu-l intr-un performer solid in toate conditiile de rulare. 17 ani mai tarziu, modelul din a patra generatie foloseste o tehnologie avansata pentru sistemul de propulsie. Pentru a-i imbunatati si mai mult performantele”.

„Noul Sorento este mai capabil ca niciodata. Este proiectat sa ofere soferilor o incredere mai mare si un control mai bun la volan. Noul model combina in mod inteligent tractiunea integrala si o structura unitara, puternica, a sasiului (monococa) cu noul sistem ‘Terrain Mode’. Prin urmare, are reactii mai rapide la schimbarea conditiilor de rulare. Si permite soferilor sa se bucure de o rulare fara efort”, a incheiat acesta.

Modul de condus ‘Snow’

Modul de condus ‘Snow’ al noului Sorento este ideal pentru soferi in anotimpurile reci. Sau pentru familiile care se implica in mod regulat in sporturile de iarna. El este optimizat pentru deplasarea pe suprafete cu aderenta scazuta sau suprafete cu gheata.

Modul ‘Snow’ limiteaza cuplul motor pentru a evita patinarea, in timp ce imparte cat mai egal tractiunea intre cele patru roti. In acelasi stimp, Sistemul de control al tractiunii (TCS) aplica cu exactitate o forta de franare limitata rotilor, pentru a optimiza tractiunea. In acelasi timp, transmisia foloseste schimbari mai scurte ale treptelor de viteza. Mentinand turatia motorului scazuta, pentru a preveni alunecarea rotilor.

Modul de condus ‘Mud’

Modul de condus ‘Mud’ ofera o tractiune si un control mai bune pentru soferii care abordeaza trasee si campuri noroioase. Este solutia perfecta pentru soferii din mediul rural, sau pentru cei ce se deplaseaza pe campuri imbibate de ploaie.

Pentru a obtine o deplasare facila in astfel de conditii, rotile sunt antrenate pe baza unui algoritm de schimbare a treptelor usor intarziat. Cu aplicarea lina a cuplului motor pe intregul sistem de tractiune integrala (AWD). Dar si cu o forta de franare mai puternica aplicata diferentiat prin sistemul de control al tractiunii (TCS). Acest lucru ajuta automobilul sa continue deplasarea fara a ramane blocat in noroi.

Modul de condus ‘Sand’

Modul de condus ‘Sand’ ii ajuta pe soferii noului Sorento sa traverseze cu incredere traseele cu nisip, plajele si chiar deserturile. Acesta ajuta la evitarea riscului ca automobilul sa ramana impotmolit, prin combinarea unui nivel ridicat al cuplului motorului cu schimbari intarziate ale treptelor de viteza, distribuind cuplul cat mai uniform pe intregul sistem AWD.

In modul de condus ‘Sand’, sistemul de control al tractiunii (TCS) ofera, de asemenea, niveluri mai mari ale fortei de franare, ceea ce permite sistemului sa distribuie un cuplu cat mai mare la roti, dupa necesitati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.