Motor de exceptie, inspirat din Formula 1. Un start perfect, nu-i asa, pentru noua era Maserati, care ne va oferi in perioada urmatoare o multime de noutati mai mult decat interesante.
Motorul urmeaza sa fie inima lui MC20, supercarul care va avea premiera mondiala in septembrie. Unitatea a fost proiectata la Menarati Modena. In Laboratorul de Inovatie Maserati de pe Via Emilia Ovest, atelierele de pe Via Delle Nazioni (baza istorica a Maserati Corse). Si a fost dezvoltat la Hub-ul Motorului, situat la faimoasa adresa Viale Ciro Menotti unde acesta va fi construit.
Rezultatul unei revolutii tehnice
Noul motor este rezultatul unei revolutii tehnice, protejat de brevete internationale. Dupa 20 de ani, Maserati abordeaza cu entuziasm provocarea de a reveni la sediul sau din Modena pentru dezvoltarea si producerea sa.
Operatiunea este una strategica pentru Maserati. Un brand care, astazi, se pregateste sa lanseze noul MC20. Un proiect care este „100% Fabricat in Modena” pornind chiar de la motorul sau, inima noii masini.
Un design ambitios, care reprezinta un moment istoric pentru companie. O noua era care va incepe oficial pe 9 si 10 septembrie la Modena in timpul marelui eveniment, „MMXX: Este momentul sa fii indraznet”. La lansare, vor fi dezvaluite noi modele, care vor intra in productie in urmatorii ani. In plus, vor fi anuntate sisteme de propulsie inovatoare, precum si programe ambitioase dezvoltate de Casa Trident-ului.
Motor cu arhitectura V90°
Motorul beneficiaza de o arhitectura V90°, cu un bi-turbo de 3 litri, 6 cilindri. Dispune de un ulei de carter uscat (o solutie clasica pentru masini super-sportive). Ofera 630 CP la 7500 rpm si 730 Nm cuplu de la 3000 rpm cu o putere specifica de 210 CP / litru. Raportul de compresie este de 11: 1, cursa de 82 mm si alezajul de 88 mm.
Sufletul motorului este sistemul inovator de ardere pre-camera, cu bujii cu doua scantei. Aceasta tehnologie este derivata din Formula 1. Si este acum disponibila pentru prima data pe un motor destinat experientelor de zi cu zi.
Motorul are trei caracteristici principale:
Pre-camera: o camera de ardere este setata intre electrodul central si camera traditionala de ardere si conectata printr-o serie de gauri special concepute.
Bujie laterala: o bujie traditionala actioneaza ca un suport pentru a asigura o ardere constanta atunci cand motorul functioneaza la un nivel care nu are nevoie de pre-camera pentru a intra in functiune.
Sistem dublu de injectie – direct si indirect: legat de presiunea de alimentare a combustibilului la 350 bar, sistemul reduce zgomotul scazut in intervalul de tur, scazând emisiile si imbunatatind consumul.
Specificatiile Motorului
Producatorul Maserati
Arhitectura Motorului V6 90°
Total cilindree 3.0 l
Alezaj / Cursa 88 x 82 mm
Raport Compresie 11: 1
Succesiune a Aprinderii 1-6-3-4-2-5
Putere Max. 630 CP @ 7500 rpm
Torsiune Max. 730 Nm @ 3000 – 5500 rpm
Rot. Max. Motor 8000 rpm
Turbocompresoare Twin Side Turbo cu sistem de actionare electric
Sistemul de Aprindere Twin Spark cu pre-camera pasiva
Pompa de Lubrifiere Pompa de ulei complet variabila
Sistemul de lubrifiere Ulei de carter uscat cu pompe de epurare si rezervor de ulei exterior
Sistem de Combustibil PDI (Injectie directa 350 bar + injectie port 6 bar)
Valvetrain & Sincronizare Arbore cu came dublu cu sincronizare variabila a valvei
Latime Motor 1000 mm
Inaltime Motor 650 mm
Lungime Motor 600 mm
Masa Motor (conform DIN GZ) <220 kg
Nivel emisii EU6D/China 6B/Ulev 70