Motor de exceptie, inspirat din Formula 1. Un start perfect, nu-i asa, pentru noua era Maserati, care ne va oferi in perioada urmatoare o multime de noutati mai mult decat interesante.

Motorul urmeaza sa fie inima lui MC20, supercarul care va avea premiera mondiala in septembrie. Unitatea a fost proiectata la Menarati Modena. In Laboratorul de Inovatie Maserati de pe Via Emilia Ovest, atelierele de pe Via Delle Nazioni (baza istorica a Maserati Corse). Si a fost dezvoltat la Hub-ul Motorului, situat la faimoasa adresa Viale Ciro Menotti unde acesta va fi construit.

Rezultatul unei revolutii tehnice

Noul motor este rezultatul unei revolutii tehnice, protejat de brevete internationale. Dupa 20 de ani, Maserati abordeaza cu entuziasm provocarea de a reveni la sediul sau din Modena pentru dezvoltarea si producerea sa.

Operatiunea este una strategica pentru Maserati. Un brand care, astazi, se pregateste sa lanseze noul MC20. Un proiect care este „100% Fabricat in Modena” pornind chiar de la motorul sau, inima noii masini.

Un design ambitios, care reprezinta un moment istoric pentru companie. O noua era care va incepe oficial pe 9 si 10 septembrie la Modena in timpul marelui eveniment, „MMXX: Este momentul sa fii indraznet”. La lansare, vor fi dezvaluite noi modele, care vor intra in productie in urmatorii ani. In plus, vor fi anuntate sisteme de propulsie inovatoare, precum si programe ambitioase dezvoltate de Casa Trident-ului.

Motor cu arhitectura V90°

Motorul beneficiaza de o arhitectura V90°, cu un bi-turbo de 3 litri, 6 cilindri. Dispune de un ulei de carter uscat (o solutie clasica pentru masini super-sportive). Ofera 630 CP la 7500 rpm si 730 Nm cuplu de la 3000 rpm cu o putere specifica de 210 CP / litru. Raportul de compresie este de 11: 1, cursa de 82 mm si alezajul de 88 mm.

Sufletul motorului este sistemul inovator de ardere pre-camera, cu bujii cu doua scantei. Aceasta tehnologie este derivata din Formula 1. Si este acum disponibila pentru prima data pe un motor destinat experientelor de zi cu zi.

Motorul are trei caracteristici principale:

Pre-camera: o camera de ardere este setata intre electrodul central si camera traditionala de ardere si conectata printr-o serie de gauri special concepute.

Bujie laterala: o bujie traditionala actioneaza ca un suport pentru a asigura o ardere constanta atunci cand motorul functioneaza la un nivel care nu are nevoie de pre-camera pentru a intra in functiune.

Sistem dublu de injectie – direct si indirect: legat de presiunea de alimentare a combustibilului la 350 bar, sistemul reduce zgomotul scazut in intervalul de tur, scazând emisiile si imbunatatind consumul.

Specificatiile Motorului

Producatorul                                                         Maserati

Arhitectura Motorului                                      V6  90°

Total cilindree                                                       3.0 l

Alezaj / Cursa                                                       88 x 82 mm

Raport Compresie                                              11: 1

Succesiune a Aprinderii                                    1-6-3-4-2-5

Putere Max.                                                          630 CP @ 7500 rpm

Torsiune Max.                                                      730 Nm @ 3000 – 5500 rpm

Rot. Max. Motor                                                 8000 rpm

Turbocompresoare                                            Twin Side Turbo cu sistem de actionare electric

Sistemul de Aprindere                                      Twin Spark cu pre-camera pasiva

Pompa de Lubrifiere                                         Pompa de ulei complet variabila

Sistemul de lubrifiere                                        Ulei de carter uscat cu pompe de epurare si rezervor de ulei exterior

Sistem de Combustibil                                      PDI (Injectie directa 350 bar + injectie port 6 bar)

Valvetrain & Sincronizare                                                Arbore cu came dublu cu sincronizare variabila a valvei

Latime Motor                                                       1000 mm

Inaltime Motor                                                    650 mm

Lungime Motor                                                    600 mm

Masa Motor (conform DIN GZ)                     <220 kg

Nivel emisii                                                            EU6D/China 6B/Ulev 70

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.