Megane eVision este showcar-ul anunțat de constructorul francez Renault și lansat alături de noua Dacia Spring în cadrul evenimentului #RenaultEWAYS.

“Datorită noii platforme CMF-EV a Alianței, am sfidat regulile. Cele de mărime, utilizare, design și eficiență energetică. Pentru a ne imagina show-car-ul Megane eVision. Am valorificat pe deplin potențialul platformei electrice pure pentru a reinventa hatchback-ul clasic într-un mod emoțional. Cu cea mai subțire baterie de pe piață, o caroserie compactă de 4.21 metri, ce oferă spațiul unui vehicul din segmentul C, Megane eVision este o capodoperă a asamblării! Am luat bestseller-ul nostru de 25 de ani și l-am dus în viitor. Megane eVision reinventează Megane, iar Renault reinventează Renault. Acesta este doar începutul. Va veni o nouă generație de vehicule electrice caracterizate de inovație”, a declarat Luca De Meo, CEO al Groupe Renault.

Hmm…Dacă Megane eVision reinventează Megane, să înțelegem că se va renunța la actualul format al gamei? Nu este exclus. Mai cu seamă că în Hexagon, dar nu numai, se speculează intens pe această temă.

Renault Megane eVision reprezintă viitorul

Renault Megane eVision, înseamnă, din perspectiva constructorului francez, reinventarea pieței principale a gamei Renault. Reprezintă viitorul categoriei “compacte”. De care este indisolubil legat prin habitabilitatea și dimensiunile sale. Practic, continuă istoria Megane, modelul emblematic al gamei compacte Renault de 25 de ani, și îl repoziționează categoric în lumea modernă.

Show-car-ul Megane eVision va da naștere unui vehicul disponibil doar cu motor electric. Nu este destinat unei singure nevoi sau utilizări. El marchează începutul unei noi game Renault de vehicule electrice dinamice și versatile, care vor fi din ce în ce mai în concordanță cu diferite utilizări și stiluri de viață.

Noua gamă de vehicule va avea servicii conectate de ultimă generație. Și va face parte din procesul de dezvoltare generală a ecosistemului electric pentru a sprijini utilizatorii, dar și societatea în ansamblu, în tranziția către viitorul automobilului. Va juca un rol în dezvoltarea încărcării inteligente pentru a sprijini stabilitatea rețelei electrice și pentru a ajuta utilizatorii să își micșoreze costurile. Conectivitatea mașinii permite declanșarea încărcării la momentul potrivit, pentru a evita supraîncărcarea rețelei și pentru a promova utilizarea energiei regenerabile. V2G (vehicle to grid) este o altă tehnologie în curs de dezvoltare care permite oricărei mașini parcate să dea din surplusul de energie electrică acumulată în mers, înapoi în rețeaua de alimentare.

Puncte de referință

Design

Renault Megane eVision, cross hatchback electric în 2021 Megane-eVision-8-1024x577

Designul compact și dinamic al acestui show-car amintește inițial de o berlină elegantă și aerodinamică. În timp ce aspectul musculos al părții frontale și al capotei, precum și roțile mari sunt un indiciu evident al robusteții mașinii. Cu o lungime de 4.21 metri (cu 15 până la 30 cm mai scurtă decât mașinile tradiționale), pasagerii vor beneficia de cel mai bun spațiu interior și de utilizare, precum și de o conducere mai ușoară în oraș. Renault Megane eVision este o mașină care sfidează codurile tradiționale ale segmentului.

La fel ca și conceptul MORPHOZ, show-car-ul Megane eVision are roți mari, aerodinamice,  pe jante de 20 de inch, sub formă de pale ale unei elice. Partea exterioară a roților este închisă și aliniată caroseriei pentru a spori și mai mult aerodinamica și eficiența mașinii, reducând în același timp perturbațiile.

În partea din față, prototipul electric mizează pe faruri Matrix LED cu semnătura luminoasă Livinglights, iar logo-ul este iluminat. Stopurile sunt unite cu o bandă iluminată, iar denumirea amplasată central scoate în evidență faptul că avem în față un model electric. Litera e de la finalul denumirii Megane are aceeași culoare aurie cu cea folosită pentru plafon și pentru elementele de la nivelul prizelor de aer, iar fontul utilizat este diferit.

Platforma

  • Beneficiază de noua platformă modulară CMF-EV (Common Module Family – Vehicul electric) proiectată de Renault-Nissan-Mitsubishi. A fost co-dezvoltată împreună cu Nissan, de către o echipă de ingineri francezi și japonezi.
  • Platforma are un compartiment al motorului mai mic, deoarece motoarele electrice sunt mai compacte. Ampatamentul extins și roțile situate la cele patru colțuri ale vehiculului oferă spațiu mai mare și un design mai estetic.
  • Oferă clienților autonomie sporită și timp de încărcare redus. Cadrul sofisticat și centrul de greutate coborât (bateria este în podea) cresc capacitatea de reacție și plăcerea de a conduce.
  • Podeaua este complet plată, pentru a oferi mai mult spațiu și modularitate interioară.
  • Oferă o flexibilitate semnificativă. Poate, spre exemplu, să găzduiască un al doilea motor spate, pentru modele mai puternice, cu tracțiune integrală.
  • Permite montarea verticală și orizontală a diferitelor baterii modulare. Astfel că poate sta la baza unei game ample de modele, de la berline mici, la SUV-uri mari. În plus, modularitatea pe lungime poate ajuta la proiectarea de mașini electrice pentru navete zilnice suburbane, dar și pentru călătorii lungi, fără reîncărcare.
  • Peste 300 de brevete au fost depuse pe platforma CMF-EV. Pentru inovații în motoare, sistem de încărcare, baterie, management termic, arhitectură și acustică.
Motor

Renault Megane eVision are un motor electric cu 217 cai putere și 300 Nm și tracțiune față. Accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în sub 8 secunde.

Energia este stocată într-un pachet de baterii cu capacitatea de 60 kWh. Autonomia medie mixtă va fi de 450 de kilometri, iar bateriile ultra-subțiri (grosimea de doar 11 centimetri) vor putea fi încărcate atât la prize AC cu 22 kW, cât și la prize DC cu 130 kW.

Mai multe detalii despre acest model, în materialul oferit de Renault.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.