Tuturor ne place să credem că suntem șoferi buni, dar știm totodată că până și cei mai buni dintre noi greșesc. Oamenii pot fi distrași, stresați, somnolenți sau într-o altă stare care afectează conducerea. Și atunci când oamenii nu sunt în cea mai bună formă, ar putea avea nevoie de ajutor.

Pentru a ne atinge obiectivul, care înseamnă un viitor cu zero coliziuni, trebuie să analizăm toate motivele pentru care s-ar putea produce un accident. În mod tradițional, ne-am concentrat pe a face automobilele noastre să înțeleagă mai bine ce se întâmplă în jurul lor, pentru a proteja oamenii din interior.

Trebuie să îmbunătățim modul în care automobilul înțelege starea șoferului

Dar pentru a deschide orizonturi noi în ceea ce privește protecția oamenilor, este necesar să mergem mai departe – trebuie să îmbunătățim modul în care automobilul înțelege starea șoferului.

De aceea, vom lansa sistemul nostru de înțelegere a șoferului ca standard în EX90, care va fi prezentat pe 9 noiembrie 2022. Acest sistem de detectare a mediului interior în timp real este ghidat de un concept simplu: dacă un Volvo poate înțelege când șoferul se află într-o stare care nu este optimă pentru conducere, automobilul se poate asigura că ia măsuri pentru a evita accidentele.

Sistemul nostru de înțelegere a șoferului

Sistemul va debuta pe EX90 și va completa un set de senzori exteriori de ultimă generație.

“Cercetările noastre arată că, prin simpla observare a direcției în care privește șoferul, precum și cât de des și pentru cât timp ține ochii închiși, putem spune multe despre starea acestuia”, a declarat Emma Tivesten, Senior Technical Expert, Volvo Cars Safety Center.

“Bazându-și calculele pe rezultatele cercetării, sistemul de detectare permite automobilelor noastre să identifice situațiile în care capacitatea șoferului este afectată, poate din cauza somnolenței, distragerii sau a altor cauze de neatenție și să ofere asistență suplimentară într-un mod care se potrivește cel mai bine contextului.”

Folosind cele două camere pentru a capta primele semne care indică faptul că șoferul nu este în cea mai bună formă, sistemul observă tiparele privirii acestuia. Măsurând cât de mult timp se uită șoferul la drumul din față, ținând cont de variații naturale, înțelege când ochii șoferului și, în consecință, mintea se concentrează pe altceva decât pe conducere.

Șoferul se uită prea puțin la drum?

Șoferul se uită prea puțin la drum? Poate fi un semn că este distras vizual, poate pentru că se uită pe telefon. Prea mult? Acesta poate fi un semn de distragere a atenției cognitive, ceea ce ar putea însemna că șoferul este preocupat de propriile gânduri, până la punctul în care nu mai înregistrează ceea ce privește.

Volanul capacitiv al mașinii joacă, de asemenea, un rol. Sesizează dacă șoferul dă drumul volanului, monitorizând astfel stabilitatea și abilitatea de a deține controlul.

Folosind tehnologia noastră patentată pentru detectarea în timp real a tiparelor de privire și a comportamentului de condus, automobilul va putea lua măsurile adecvate pentru a ajuta șoferul atunci când este nevoie. Asistența poate începe printr-un simplu semnal de avertizare, care crește în volum odată cu gravitatea situației. Dacă șoferul nu răspunde la avertismente din ce în ce mai clare, automobilul poate chiar să se oprească în siguranță pe marginea drumului, trimițând un avertisment celorlalți participanți la trafic cu ajutorul luminilor de avarie.

“Am făcut progrese mari în domeniul detectării mediului exterior în ultimele decenii, datorită faptului că am lucrat constant la sistemele de prevenție a accidentelor”, a declarat Thomas Broberg, Director interimar al Centrului de siguranță Volvo Cars. „Detecția interioară este una dintre următoarele frontiere de siguranță pentru noi. Vom continua să dezvoltăm și să implementăm noi funcții, pas cu pas, pentru a îmbunătăți siguranța pe măsură ce cunoștințele de care dispunem evoluează și devin mai complexe.”

Comunicat remis Best Ride.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.