BMW Motorrad Concept R 18 si R 18 /2 sunt doua concepte BMW Motorrad care adauga in gama acestui constructor o noua interpretare Heritage a motorului big-boxer.

Conceptul BMW Motorrad R 18 a fost prezentat la Concursul de Eleganta Villa d’Este. Si, va amintiti, este vorba despre o versiune purista, cu inspiratie din istoria marcii, a unei motociclete cu un motor boxer de 1.800 cc. Sase luni mai tarziu, in cadrul celui mai mare Salon Moto din lume – EICMA 2019 – BMW Motorrad prezinta un al doilea concept. Bazat pe acelasi motor boxer de 1.800 cc.

Este vorba despre BMW Motorrad R 18 /2 (pronuntat “Slash Two”). Stilistic, acesta este total opus conceptului R 18. Este un cruiser custom modern, dinamic, cu o imagine bazata pe elemente rotunjite. In acest fel, Concept R 18 /2 demonsteaza multitudinea de potentiale directii ale conceptului Heritage. Si furnizeaza o platforma extrem de flexibila si personalizabila fanilor motociclismului.

Prezentare „virtuala”

Prezentarea conceptului R 18 /2 se va face in cadrul EICMA 2019 exclusiv prin intermediul filmelor si al imaginilor. „In contrast cu deja clasicul si elegantul Concept R 18, noul Concept R 18 /2 este desenat in jurul motorului boxer de 1.800 cc pentru a crea un concept custom modern. Este un exemplar extrovertit. Elemente din trecutul si din viitorul BMW Motorrad se imbina armonios. Si genereaza un cruiser captivant, care emana personalitate prin toti porii”, spune Edgar Heinrich, Seful de Design BMW Motorrad.

Pentru a continua: „O motocicleta cu un puternic impact emotional, ce menita sa fie savurata. In acelasi timp, Concept R 18 /2 prezinta gama variata de personalitati. Aceasta poate fi exploatata datorita arhitecturii motocicletei, transpunand cu usurinta in realitate toate dorintele clientilor”.

Un cruiser de performanta à la BMW

Conceptul BMW Motorrad R 18 /2 sarbatoreste fascinatia pentru motocicletele cruiser intr-o interpretare sportiva si moderna. Echiparea minimalista a ghidonului, precum si proportiile alungite, promit o experienta dinamica aparte.

Carena fata, rezervorul in forma de picatura si saua formeaza o linie cursiva care se termina perfect cu aripa spate scurta. Toate elementele motocicletei sunt vopsite in nuanta Rosu Candy Apple metalizat. Aceasta evidentiaza perfect liniile dinamice ale acesteia.

Acest rosu personalizat are o adancime aparte in fata ochilor. Si isi schimba caracterul de la rosu-aprins la un rosu aproape de negru, in functie de incidenta luminii. O alta caracteristica aparte este reprezentata de liniile grafice de pe elementele vopsite. Ele se intind de pe rezervor, pe flancurile motocicletei, apoi pe sa, pentru a-si gasi o incheiere pe aripa spate.

Concentrata in jurul motorului boxer de 1.800 cc

Asemenea conceptului R 18, elementul central al noului Concept R 18 /2 este reprezentat de noul motor boxer de 1.800 cc. O unitate cu un sistem de racire modern cu aer/ulei si proiectat conform cu estetica specifica anilor 1960. Culoarea aleasa pentru motor, un gri cald, ii ofera acestuia un aspect sportiv. Si se imbina armonios cu capacul de motor integrat, capacele ce protejeaza valvele si cadrul in nuanta negru lucios. Emblema motorului reprezinta denumirea motocicletei, adaugand un element de accentuare a calitatii.

Dupa “Departed”, prezentat de atelierul CUSTOM WORKS ZON, “Revival Birdcage”, prezentat de atelierul Revival Cycles in Austin, Texas si conceptul BMW Motorrad R 18, noul BMW Motorrad Concept R 18 /2 este cea de-a patra interpretare a unei motociclete bazate pe noul motor boxer de 1.800 cc.

Atentia la detalii

Ca un BMW autentic, Concept R 18 /2 nu este construit doar pornind de la un motor boxer, ci foloseste si alte elemente, cum ar fi cadrul de tip bucla, rezervorul in forma de picatura sau arborele cardanic elegant. Jantele turnate din otel de 19 inci pe fata si 16 inci pe spate creeaza in mod discret imaginea unui dragster, elegant rotunjit de elemente custom. In acelasi timp, elemente precum etrierele performante Brembo sau evacuarea din otel inoxidabil Hattech reflecta atentia la detalii acordata de BMW Motorrad proiectarii conceptului R 18 /2.

O multitudine de posibilitati

BMW Motorrad Concept R 18 /2 ofera o noua perspectiva asupra unui cruiser de performanta dinamic, care nu doar poarta BMW Motorrad intr-un segment total nou, dar demonstreaza si versatilitatea propulsorului boxer de 1.800 cc si implicit a platformei pe care acesta poate fi montat.

„Dupa lansarea conceptului BMW Motorrad R 18, scopul nostru a fost acela de a demonstra cu ajutorul conceptului R 18 /2 cat de versatile sunt atat platforma, dar si noul motor big-boxer si cat de usor pot fi personalizate pentru a reflecta o gama cat mai variata de stiluri. Si trebuie sa recunosc: am fost impresionati de rapiditatea cu care am putut face tranzitia acestui nou ansamblu cadru-suspensii-motor de la motocicleta anilor ’30, la modelele reprezentative ale anilor ’80 si mai apoi la motocicletele din viitorul apropiat – 2020”,  a precizat Bart Janssen Groesbeek, responsabilul BMW Motorrad cu Design-ul conceptelor Big-Boxer.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.