Cruise control adaptiv pentru motociclete nu este o utopie. BMW Motorrad isi va dota modelele cu acest sistem. O premiera care, poate, ii face sa strambe din nas pe puristi. Insa care este extrem de practica pentru pasionatii de calatorii lungi pe doua roti.

In cazul masinilor, sistemul este deja disponibil de mai multi ani pe modelele de serie. In cel al motocicletelor nu se depasise insa nivelul premergator. Cel al asistentilor de setare şi mentinere a vitezei. Cele care, este adevarat, aduc un confort in utilizare. Insa, ca si la masini, presupun ca viteza trebuie mereu ajustata manual.

Active Cruise Control ACC by BMW Motorrad

Ei bine, acest cruise control adaptiv, pe numele sau Active Cruise Control (ACC), isi propune sa ofere motociclistilor o experienta complet noua. El include si control al distantei. Inclusiv atunci cand acesta este o alta motocicleta. Astfel ca maximizeaza confortul, dar si siguranta.

Sistemul a fost dezvoltat in cooperare cu Bosch. Asadar, pune laolalta expertiza a doua companii cu rezultate in sistemele de asistenta pentru automobilele dedicate transportului de pasageri. Si le aplica acum in cazul motocicletelor.

Functiile pentru cruise control adaptiv BMW Motorrad

Evident, ca si in cazul masinilor, se poate alege individual distanta pe care sistemul sa o mentina fata de vehicule. Ca si limita de viteza. Sistemul regleaza automat viteza vehiculului atunci cand distanta se reduce si o pastreaza pe cea definita.

Distanta poate fi variata in trei etape. Aceasta, ca si viteza de deplasare, se seteaza cu ajutorul unui buton. Iar alegerile facute sunt afisate pe instrumentaruk TFT.

Aceste cruise control adaptiv are doua versiuni, comfortable sau dynamic. Diferenta consta in comportamentul de accelerare si decelerare. De asemenea, controlul distantei poate fi dezactivat pentru a putea utiliza Dynamic Cruise Control (DCC).

Chiar si in viraje, viteza este redusa automat de ACC, daca este necesar. In plus, este setat si un unghi confortabil de inclinare. Iar daca acesta creste, dinamica de franare si acceleratie sunt limitate. Astfel incat manevrabilitatea si stabilitatea sa nu fie afectate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.