WRC 2020 ia startul in aceasta seara, onoarea de a deschide balul avand-o, conform traditiei, Raliul Monte Carlo. O stagiune care debuteaza dupa o vacanta extrem de agitata.

Tanaka a dat tonul valsului schimbarilor

2019 a adus un nou campion mondial, Ott Tanak, care a pus punct suprematiei franceze. Ca si editiilor dominate de cei al caror prenume este Seb. Fie ca vorbim despre Leob sau Ogier. Ei bine, tocmai pilotul din Estonia a dat tonul valsului schimbarilor.

Ott a trecut la Hyundai, acolo unde-l va avea drept coechipier pe Thierry Neuville. Belgianul care a fost alaturi de el si Ogier in prim-planul luptei pentru titlul mondial la ultimele doua editii. Acum lupta dintre ei se va da in cadrul echipei, pentru statutul de lider al acesteia, dar si pentru cununa cu lauri. Un duel din care Hyundai, care va mai miza pe Loeb si Sordo, care vor „imparti” a treia masina de-a lungul stagiunii, spera sa se aleaga si cu prestatii menite sa-i permita sa pastreze titlul constructorilor.

Ogier schimba iar

Toyota, campioana WRC din 2018, n-a stat insa cu mainile in san. L-a pierdut, e drept, pe Tanak. A renuntat la Latvala, care urmeaza sa apara in cateva etape cu o masina de la M-Sport. Ca si la Kris Meeke, desi acesta nu s-a descurcat rau.

A pus insa mana pe Ogier. Si practic i-a determinat pe cei de la Citroen sa se retraga de pe lista constructorilor. Francezul schimba a treia echipa in ultimii patru ani. A plecat de la Wolkswagen la M-Sport, apoi s-a trasferat la Citroen, pentru a ajunge acum la Toyota.

Si ceilalti piloti sunt noi. Este vorba despre Elfyn Evans, care lasa M-Sport pentru a incerca sa se bata pentru victorii in WRC. Si despre Kalle Rovanpera. Finlandezul nu a venit insa doar pentru ca se bucura de sustinerea lui Makinen. Chiar daca este extrem de tanar, si-a probat deja talentul, iar titlul in WRC 2, obtinut anul trecut, o probeaza din plin.

M-Sport, garnitura noua

M-Sport, echipa condusa de Malcolm Wilson, a ramas asadar fara Evans. Nu s-a orientat catre pilotii plecati de la Toyota, desi, probabil, oricare dintre ei doreau un loc in echipa si in WRC. Englezii au preferat sa-i ia banii lui Latvala, in timp ce Meeke, probabil, va pune manusile-n cui. Oricum, ca pilot de uzina, clar a facut-o.

M-Sport merge pe Teemu Suninen, si l-a adus de la Citroen pe Esapekka Lappi. Un pilot rapid, talentat si, spre deosebire de Latvala sau Meeke, tanar. Capabil sa produca surprize in cazul in care, asa cum s-a zvonit in aceasta iarna, Fiesta WRC a progresat din punct de vedere tehnic.

Premiera in istoria WRC: nu exista numarul 1

Pentru prima data in istoria WRC nu va exista o masina cu numarul unu. S-a schimbat regulamentul, dupa modelul din F1 si NASCAR, pilotii putand sa-si aleaga numarul de concurs. Tanak a mers pe ideea continuitatii, cu 8, asa cum face si Hamilton, care a preferat sa alerge cu 44 si dupa ce a devenit campion.

In rest, Rovanpera a ales 69, iar Ogier a ales 17 – se speculeaza ca legat de data sa de nastere. Sordo si Neuville au pastrat 6 si 11, Evans va concura cu 33, iar Sordo va merge in masina cu numarul 9. Cifra aleasa de Leob, care a renuntat la 19 pentru a face referire la titlurile mondiale castigate. In fine, Lappi a pastrat acel 4 folosit la Citroen, Suninen cifra 3, pe Gus Greensmith il vom vedea cu 44, iar pe Takamota Katsuta, care va alerga in 8 runde pentru Toyota, cu 18.

Calendar restrans

Despre calendar v-am vorbit la momentul anuntului oficial. Despre Noua Zeelanda care ia locul Australiei, revenirea Japoniei si a Raliului Safari. Ca si despre faptul ca pe langa cursa din Tara Cangurilor s-a mai renuntat la cele din Corsica si Catalunya.

Ei bine, pana la urma nu a fost sa fie 14 runde. Dispare si Chile, din pricina tensiunilor politice interne. Si, daca initial se punea problema gasirii unui inlocuitor, pana la urma s-a renuntat. Poate si pentru ca intrecerile din America de Sud erau „legate”, o alta gazda din zona era greu de gasit, iar o schimbare de continent prea costisitoare.

Ogier, lider la Shakedown in Raliul Monte Carlo

Asadar, sa inceapa balul! Startul a fost dat de Shakedownul Raliului Monte Carlo. Unul adjudecat de Ogier, mai rapid cu o zecime (!) decat Neuville. Au urmat Evans, mai lent cu o jumatate de secunda decat colegul sau de la Toyota, si Ott Tanak. Pilotul din Estonia, la prima aparitie oficiala pentru Hyundai, a obtinut un timp cu sase zecimi sub cel al lui Evans.

Suninen si Lappi au fost pe 5 si 6, despartiti de 3 zecimi, in timp ce Kalle Rovanpera s-a clasat pe 7. El a avut un timp cu doua zecimi mai bun decat cel reusit de Gus Greensmith, cu al treilea Ford Fiesta, si a izbutit sa-l devanseze si pe Loeb, care va alerga la aceasta runda pentru Hyundai.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.