Sébastien Ogier a luat un start în forță și și-a trecut în cont cea de-a 50-a victorie în elita raliurilor și a 8-a la Monte Carlo, record absolut. El l-a depășit astfel pe Loeb. Trebuie precizat însă că ediția din 2009 nu a contat ca etapă în WRC.

Nu a fost cazul și de această dată, competiția deschizând stagiunea 2021 în întrecerea mondială de raliuri. Și, practic, ultimul sezon din actuala ”eră WRC”, regulamentul urmând să se schimbe din stagiunea viitoare. Tehnic vorbind, raliurile urmând să treacă într-o nouă etapă, eco.

Cele opt victorii ale lui Sébastien Ogier se întind pe trei decenii și au fost obținute cu cinci producători diferiți. El a încheiat weekendul perfect, câștigând Wolf Power Stage, adăugându-și în cont și cele cinci puncte bonus.

Un ritm infernal

Sébastien Ogier, deja campion mondial de șapte ori, a reușit un ritm impresionant. Și a fost la timonă în marea majoritate a timpului. Chiar dacă a avut și probleme, precum răsucirea și pana de vineri. Evident, francezul, care a anunțat deja  în mai multe rânduri că acesta va fi ultimul său sezon în WRC, a probat un lucru clar. Vrea să părăsească întrecerea în stil mare.

În plus, Ogier a fost primul care a reușit să se impună cu noile anvelope Pirelli. Mai mult, Toyota, care și-a propus să se impună la 23 de ani după succesul lui Sainz-Moya (1998), a fost la un pas de un hat-trick. Performanță pe care ultima dată a reușit-o Volkswagen, în 2015, când se impunea tot Sébastien Ogier. Elfyn Evans a fost al doilea acum, la 32.6, însă Kalle Rovanperä  a fost devansat de pilotul Hyundai Thierry Neuville. Oricum, un start în forță pentru Jari-Matti Latvala, cel care este la prima sa cursă că șef al Toyota Gazoo Racing.

La sosirea în Gap, locul său natal, Ogier a declarat: ”Nu-i un mod rău de a termina un weekend. Mașina a fost uimitoare. Chiar mi-a plăcut întrecerea. A fost o reală plăcere. Aproape că am lacrimi în ochi acum și a fost o decizie bună să mai continui încă un an. Jari-Matti – bine ai venit, șefule, cu o victorie!”

Evans, principalul rival

Ediția din acest an a raliului a fost marcată de pandemie. Fără Shakedown și cu cel mai scurt traseu din istorie. Ott Tänak a plecat ca din pușcă și conducea după cele două probe de joi, în fața lui Kalle Rovanperä. În timp ce Sébastien Ogier, cu probleme la frâne, stătea la pândă.

Vineri, campionul francez a reușit să câștige patru speciale din cinci. Dar excepția l-a costat supremația. Căci a pierdut mai mult de jumătate de minut din cauza unei pene și a unei rasuciri. Permițându-i lui Elfyn Evans, care fusese mult mai prudent, să treacă la conducere. Tänak era încă în luptă pentru victorie, Rovanperä și Neuville luptau pentru locul patru, în timp ce Dani Sordo pierduse teren.

Sâmbătă au fost programate doar trei speciale. Sébastien Ogier a ieșit din nou la atac. Și cu un succes și un ritm ”de pe altă planetă” revenea la conducere. Evans, al doilea pe acea specială, termina la 17,8 secunde. Ceea ce înseamnă că a pierdut aproape o secundă pe kilometru! Era momentul în care a arătat ce poate. Evans n-a putut rezista atacului și a fost prea precaut.

”A fost bine, dar nu am simțit niciodată că sunt la 100%. Au fost unele speciale bune, dar n-am avut constanță. Și poate că am fost un pic sub punctul pe care l-ai putea numi nivelul de risc”, a explicat Evans. Care s-a mulțumit cu locul secund.

Sébastien Ogier, a 8-a victorie, record, la Monte Carlo Sebastien-Ogier-Monte-Carlo

Thierry Neuville salvează onoarea Hyundai

Învingătorul de anul trecut, Thierry Neuville, a terminat la 40.9 secunde de Ogier. Și a salvat onoarea celor de la Hyundai. Un rezultat remarcabil în condițiile în care s-a despărțit de copilotul Nicolas Gilsoul cu mai puțin de o săptămână înainte de start. Iar cu Martijn Wydaeghe nu evoluase până la startul raliului.

Este adevărat, Neuville a profitat de o pană la mașina lui Kalle Rovanperä. Care a ipotecat șansele Toyota de a monopoliza podiumul. Dani Sordo a terminat pe locul cinci, după un weekend frustrant, ultimul său raliu cu copilotul Carlos del Barrio. În timp ce japonezul Takamoto Katsuta a terminat pe șase într-un alt Yaris.

Ott Tänak a fost obligat la abandon. El a avut parte de două pene și nu avea decât o rezervă. Astfel că a fost obligat să se oprească.

Sébastien Ogier, a 8-a victorie, record, la Monte Carlo Sebastien-Ogier-WRC1-1024x576

De reținut

  • Andreas Mikkelsen a început stagiunea cu un succes în WRC2 și locul 7 în clasamentul general. În WRC3 am asistat la primul succes al carierei pentru Yohan Rossel.
  • Esteban Ocon a evoluat în primele speciale la comenzile unui Alpine A110S. Pilotul de F1 a declarat că și-ar dori să revină în WRC.
  • Am asistat la debutul noului Renault Clio Rally4. De data aceasta ca mașină zero.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.