Ghislain de Mevius, la bordul unui Ford Escort MKII, a câștigat a cincea ediție a Romania Historic Winter Rally. O competiție pe care a dominat-o încă din prima zi.

Un total de 45 de echipaje au luat startul în competiție care a adus laolaltă mașini are au făcut istorie în anii ’80 și ’90 în motorsportul mondial. Nu au lipsit Ford Escort, Toyota Celica, Porsche 911, Lancia Delta 4, Opel Ascona, Mazda RX sau BMW 325.

La fel ca în edițiile precedente, competiția organizată în Covasna de Aspromeca prin Paul Lacombe, George Grigorescu, alături de Autocrono și Autoblic, a strâns un număr impresionant de străini. Din cele 45 de echipaje, doar unul a fost din România, cu Gabriel Stanciu la bord, celelalte sosind din Franța, Belgia, Olanda și Grecia.

Ziua întâi

Belgienii Ghislain de Mevius și Jalet Johan (Ford Escort RS 1800 MKII) au preluat conducerea după PS 2, pe care a și câștigat-o. Iar la finalul PS3 și a zilei întâi, și-au asigurat un avantaj de un minut și 3 secunde. De precizat că de Mevius are la activ 13 curse în WRC între 2014 și 2016, inclusiv un loc 11 la general în Raliul Germaniei.

Frederic Rosati/Philippe Marchetto (Subaru 555) s-a impus pe prima probă, însă ușor a pierdut ritmul și a încheiat ziua pe locul 3 la general. Poziția secundă era ocupată de Paul Chabloz și Cristophe Revais (BMW 325i).

Câștigătorul din 2019, Eric Royere, era abia pe locul 9. Învingătorul Romanian Historic Winter Rally din 2018, Laurent Battut, ocupa poziția a cincea. În timp ce campionul absolut al Belgiei din 1995 și fost pilot în WRC, Bernard Munster, îl urma. Între cele 4 abandonuri ale zile s-a numărat și cel al lui Gregoire de Mevius, tatăl lui Ghislain, dublu campion mondial WRC la divizia Producție.

Ziua doi

Belgianul Ghislain de Mevius și-a consolidat poziția de lider după a doua zi din Romanian Historic Winter Rally. El avea un avantaj de două minute și 13 secunde față de următorul clasat după 10 probe speciale și 145 de kilometri.

Ghislain concurează alături de Johan Jalet, cel care i-a stat în dreapta și la etapele de Campionat Mondial (WRC). El a câștigat doar una dintre cele 6 probe care s-au desfășurat sâmbătă. Dar următorul clasat, francezul Frederic Rosati (Subaru Impreza 555), nu a reușit să recupereze destul timp.

Marele câștigător al zilei de sâmbătă este un alt francez, Maxime Vilmot. Cunoscut în special datorită faptului că este copilot în Campionatul Mondial de Raliuri (20 de starturi). La bordul unui Subaru Impreza GT Turbo, Vilmot a demonstrat că se descurcă excelent la volan. El a câștigat cinci probe și a urcat pe 3 la general, de pe 14. Și se apropia la 3 minute și 18 secunde de liderul De Mevius.

Fostul campion național absolut al Belgiei, Bernard Munster (Porsche 911), era pe 4 după 10 probe speciale. Campionul mondial PWRC din 1991 și 1992, Gregoire de Mevius (Toyota Celica), a revenit pe probe pe baza regulii Super Rally. S-a clasat constant în Top 5 pe probe, însă era pe 37 la general.

Ziua decisivă

Ghislain de Mevius preluase conducerea competiției din Covasna încă de pe a doua probă specială. Dar nu a mai cedat-o până la final. De Mevius a câștigat doar 4 dintre cele 15 probe speciale ale Romania Historic Winter Rally, dar i-a fost suficient să devină al cincilea învingător din istorie. El intră în palmares după Laurent Battut, Patrick Ferrier, Charles Munster și Eric Royere.

La final, De Mevius a avut un avantaj de 1:27,6 în fața ocupantului poziției secunde, francezul Maxime Vilmot. Acesta din urmă a concurat pe un Subaru 555, pe care în trecut l-au folosit Victori Băldescu, Marco Tempestini, Vlad Cosma și Simone Tempestini. El s-a impus în nu mai puțin de 10 probe și și-a asigurat locul 2.

Ghislain de Mevius, succes în Romania Historic Winter Rally Romania-Historic-Winter-Rally-1024x576

Podiumul final al Romania Historic Winter Rally 2021 a fost completat de un alt echipaj francez, Frederic Rosati și Philippe Marchetto. Aceștia au evoluat tot pe un Subaru 555. Rosati, aflat pentru a patra oară în Covasna, a încheiat la 02:31,7 în spatele lui De Mevius.

Câștigător în 2019, Eric Royere a terminat pe 11. Învingătorul din 2018, Laurent Battut, a abandonat în a doua zi.

Gabriel Stanciu (Ford Escort MKII), singurul român prezent în competiție, a terminat pe locul 31 la general, avându-l în dreapta pe Georgios Ladopoulos.

Sursa: FRAS. Foto: Mihai Stana

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.