Tanak si-a vazut visul cu ochii acontandu-si matematic titlul suprem in WRC. In Catalunya a mers la rezultat si, dupa ce a facut legea pe Power Stage, si-a asigurat cununa cu lauri. Si, pentru prima data dupa 2004, nu mai avem un campion cu prenumele Sebastien.

Ultimul non-Seb campion mondial a fost Petter Solberg, in 2003. Mai mult, triumful sau inseamna primul titlu mondial al pilotilor obtinut de Toyota dupa un sfert de veac. Precedenta performanta era reusita de Didier Auriol in 1994.

Hyundai a fost la conducere

Ogier, locul secund, a iesit rapid din lupta, in chiar prima zi, pe macadam. A fost cel mai rapid pe prima speciala, dar apoi a avut probleme de servo si transmisie. N-a mai avut sanse sa recupereze minutele pierdute si campionul in exercitiu a terminat raliul pe locul 8.

Ziua desfasurata pe suprafata amintita ne-a aratat clar ca Ott merge „la titlu”. Si, scapat de unul dintre adversari, s-a concentrat pe duelul cu celalalt, Neuville. Cu atat mai mult cu cat Hyundai a inceput competitia din Catalunya in forta, monopolizand podiumul la capatul zilei de vineri. Loeb, recordmanul titlurilor mondiale, era in fruntea ierarhiei, urmat de Neuville si Sordo.

In spatele lor, cele trei masini Toyota. In ordinea Meeke, Tanak si Latvala. Era clar, totul avea sa se joace in ultimele doua zile, pe asfalt. Dupa aceste probe urma sa aflam daca va persista suspansul si-n Australia, ori daca acolo se va juca doar titlul constructorilor.

Tanak, sprint final

Sambata, Loeb a inceput sa piarda teren in fata colegilor sai. Logic, in contextul in care vorbim despre un pilot cu un program partial. Neuville a trecut la conducere, urmat de Sordo. Apoi Meeke a atacat si a urcat pe 3, insa avea sa abandoneze pe PS8. Cu sansa de a reveni in ultima zi, insa lasand sarcina luptei pentru punctele la constructori pe umerii lui Tanak si Latvala.

Ott a urcat constant si, dupa o dupa-amiaza foarte buna, ataca ziua secunda de pe ultima treapta a podiumului. Si-a facut lectile la prima trecere pe La Mussara. Proba revenita in program dupa cinci ani, dar parcursa in sens invers. Si totul urma sa se joace pe Power Stage. Aflat pe 3, in timp ce Thierry era primul, avea nevoie sa fie, in cel mai rau caz, cu un punct suplimentar sub rezultatul belgianului.

Dar nu i-a fost suficient. A mers la maximum si a fost cu 3,6 secunde mai rapid decat orice adversar. Atat de rapid ca a izbutit sa ii sufle si pozitia a doua lui Sordo, lucru de care organizatorii festivitatii de premiere si-au dat seama tarziu. Oricum nu conta. WRC avea un nou campion!

In Australia se joaca titlul constructorilor

Dupa Neuville, Tanak si Sordo s-a clasat Loeb. Urmat de Latvala, Elfyn Evans, care a fost al doilea pe Power Stage, si colegul sau de la M-Sport, Suninen. Apoi Ogier, Ostberg, invingatorul din WRC2 Pro, respectiv Eric Camilli, primul clasat in WRC2. Cei doi salvand weekendul Citroen Sport cu o dubla in disputa masinilor R5.

In WRC2, Simone Tempestini a avut un start de raliu in care a fost in ritm cu adversarii. La finalul primei zile insa, au fost nevoiti sa se opreasca din motive tehnice. Au revenit in competitie, insa doar pentru a acumula kilometri. Importanti pentru viitoarea stagiune.

Urmeaza acum runda din Australia. Acolo unde in joc este titlul constructorilor. Hyundai are acum prima sansa, dupa rezultatul din Spania. Sa nu neglijam insa forta celor de la Toyota, care, cu un Tanak scapat de presiune, vor cauta sa-si apere cununa cu lauri castigata anul trecut.

Tanak e campion! WRC iese, dupa 15 ani, din "zodia" Seb WRC-Catalunya

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.