Raliul Moldovei Bacău a pus punct ediției 2020 a Campionatului Național de Raliuri Betano. Vicecampionul național din acest an, Dan Gîrtofan, și-a trecut în cont prima victorie din acest sezon în ediția aniversară (10 ani) a întrecerii.

Un succes venit după un duel palpitant cu Adrian Răspopa, până în ultima probă specială a raliului. Dublul campion național (2004 si 2007) s-a mai situat în acest an de patru ori pe locul 2 și o dată pe locul al treilea.

Duel decis în ultima probă

Echipajul Gîrtofan/ Lăzărescu a preluat conducerea în prima zi din Raliul Moldovei Bacău după un parcurs fără greșeală. Dar și pe fondul unei greseli de pilotaj a principalului contracandidat la victorie. Astfel că ziua secundă se anunța a fi una de conservare al avantajului de aproape 1 minut.

Cu toate acestea, ritmul de atac maxim arătat de Adi Răspopa încă de la prima probă specială a zilei, l-au făcut pe Gîrtofan să mărească și el ritmul. Așa se face că a abordat un pic mai tare un viraj, ieșind în decor pe a doua trecere pe proba Hemeiuș. Așa cum declara imediat după probă, în parcul de service, “ieșirea era să ne coste raliul, pentru ca efectiv mașina a alunecat în afara traseului, într-o văgăună, de unde am crezut că nu vom mai ieși.”

Pe fondul greșelii făcută de Gîrtofan, a fost rândul pilotului băcăuan să profite. Și să micșoreze ecartul la doar 13.5s cu doar două probe speciale rămase de disputat. Cu încă o victorie pe a treia trecere pe proba Trebeș, care a reprezentat totodată și Power Stage-ul competitiei, Adrian Răspopa reducea ecartul la 4 secunde. Urmau însă cei 2.5km ai Superspecialei desfașurată pe circuitul de karting Speed Park. Care nu au fost suficienți pentru ca echipajul Răspopa/ Diacu să poată recupera ecartul ramas și să își poată trece în cont prima victorie, la general, din carieră.

Cu 9 probe speciale câștigate din totalul de 12 ale raliului, Adrian Răspopa își egalează cea mai bună clasare din carieră. Una obținută anul trecut tot în Raliul Moldovei Bacău, cu aceeași mașină Skoda Fabia R5.

Performanța carierei pentru Enis Arif

Locul al treilea ca timpi absoluți a revenit echipajului Bogdan și Delia Năstase. Cei doi au reușit cea mai buna performanță a carierei. Un rezultat impresionant obținut la volanul unui Mitsubishi Evo 9 de Clasa 11, rezervată automobilelor cu omologare FIA expirată. Aceștia însă nu vor puncta în clasamentul general FIA. Punctele îi revin lui Enis Arif, care a avut al patrulea timp în Raliul Moldovei Bacău. Secondat de experimentata Carmen Poenaru în rol de navigator, Arif se află și el în fata celui mai bun rezultat al carierei de până acum.

După un frumos duel, plin de suspans, cu Enis Arif, Cristian Dolofan a terminat raliul în poziția a cincea, reușind însă sa prindă podiumul din Power Stage. Și Dolofan reușește să iși egaleze cel mai bun rezultat al carierei, obținut anul trecut în Raliul Argesului.

Teslovan câștigă la două roți motrice

Pe locul sase îl regăsim pe Adrian Teslovan. Acesta a dominat absolut categoria rezervată automobilelor cu două roți motrice, câștigand 11 din cele 12 probe. Cristian Timisică reușește locul 7 în clasamentul general, cea mai buna clasare de până acum. Și își trece în cont victoria la Clasa RC2N, după un duel cu Andrei Cascaval, care termină Raliul Moldovei Bacău în poziția a noua. În urma acestui rezultat Cristian Timisică este noul campion național la Clasei RC2N.

Pe locul opt regăsim o nouă mașină de Clasa 11, pilotată de Razvan Nechifor (secondat de Doru Vraja). Top 10 este încheiat de Mihai Manole, care își trece în cont și pozitia secundă din clasa automobilelor cu două roti motrice. El a fost singurul care a reușit ”să îi fure o victorie de probă specială” lui Teslovan.

Podiumul categoriei rezervată automobilelor cu două roți motrice este completat de echipajul Bogdan Talașman – Andrei Mitrașcă. Cei doi au concurat cu Suzuki Swift Sport și au câștigat etapa în competiția monomarcă CUPA SUZUKI. Au fost secondați de echipajul Daniel și Lucian Budai, campionii naționali din acest an ai competiției.

CUPA DACIA ajunsă la cea de-a 14-a sa ediție și-a stabilit și ea campionul național. Este vorba despre Raul Badiu, care, secondat de Rareș Fetean, a reușit sa își treacă în cont victoria și la Raliul Moldovei Bacău. Badiu a dominat fără drept de apel cupa monomarcă câștigând toate probele speciale ale raliului. El a terminat cu un ecart de 6 minute și 58.5 secunde în fața lui Lucian Sauciuc. Podiumul Cupei DACIA a fost completat de echipajul Victor și Mihai Supuran.

În clasamentul juniorilor victoria a revenit echipajului compus din Daniel și Lucian Budai. Ei au fost urmați de Mihnea și Aurelian HANEA, respectiv Victor și Mihai SUPURAN.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.