Racing League Romania vine in 2020 cu un model istoric de legenda la start: BMW M3 E30 DTM. Si cu BMW Romania ca partener principal. Construind pe traditia de 10 ani, sunt asteptati piloti cu experienta in campionatele de anduranta, viteza in coasta, karting sau raliuri.

Startul, pe 15 martie

Cel mai mare campionat de sim racing pe plan national se lanseaza cu un nou sezon competitional pe 15 martie. Urmand a fi disputat pe parcursul a 10 etape, noul sezon din Racing League Romania powered by BMW aduce la start o grila formata din modele BMW M3 E30 DTM. Vorbim despre cel mai de succes turism de competitie din istorie.

Toate cursele campionatului vor fi transmise live, on-line. In total, mai bine de 15 ore de continut video vor fi difuzate in timp real audientei numeroase. Pentru a discuta actiunea de pe circuit, Alexandru Siclovan, comentator cu experienta bogata al curselor de 24 de ore de la Le Mans si Formula E pentru diferite programe TV, va fi prezent pentru sesiunile de calificari si de cursa.

Pentru prima data etapele vor fi transmise si pe pagina de Facebook BMW Romania. Astfel ca aceasta competitia ureaza sa fie disponibila pentru o audienta de aproape jumatate de milion de fani ai marcii.

Un deceniu de competitii

Comunitatea online Racing League Romania (RLR) a implinit un deceniu de competitii. Perioada in care a reusit sa creasca pas cu pas prin competitivitate si ambianta. Nume importante din campionatele nationale de viteza in coasta, karting, raliuri si anduranta s-au aliniat la start in stagiunea precedenta. Iar noul sezon din RLR powered by BMW promite dueluri aprinse intre pilotii consacrati si pretendentii virtuali ai simulatoarelor de curse.

Piloti autohtoni cu palmares bogat in cursele reale, precum Alex Mirea, Leo Borlovan, Sergiu Nicolae si Alex Cascatau au fost prezenti in editiile anterioare. Acestia sunt asteptati din nou pe grila de start in noul sezon. Alaturi de ei, pretendentii noi, care s-au antrenat in intersezon in cadrul RLR Winter Hotlap Challenge – Emil Nestor si Alex Manitiu – si-au manifestat interesul fata de competitia virtuala.

Modele identice, BMW M3 E30 DTM

Sezonul cinci RLR powered by BMW, se va desfasura exclusiv cu modele identice BMW M3 E30 DTM, cu setup fix, pe consacratul simulator Assetto Corsa. Campionatul cuprinde un total de 10 etape, iar pentru a stabili castigatorii, cele mai bune opt rezultate vor fi luate in considerare.

Campionatul se va incheia la gala festiva organizata de BMW, unde pachete valoroase de premii vor fi oferite primilor trei piloti din campionat, dar si echipei castigatoare. Lupta la varf primeste astfel o noua dimensiune, intrucat jocul in echipa va fi decisiv.

Fiecare etapa va fi alcatuita din doua curse de cate 30 de minute si o sesiune de calificari de 10 minute. In mansa a doua, grila de start va fi inversata pentru primii 10 clasati. Exceptie face etapa cu numarul patru, legendarul Nürburgring Nordschleife urmand sa gazduiasca o singura cursa de o ora, cu regulament particular.

Un numar maxim de 30 de piloti pot lua startul la fiecare etapa. Acestia urmeaza sa se lupte pentru un loc pe grila de start in precalificarile ce vor avea timp in zilele de dinaintea curselor. Departajarea, in cazul in care mai mult de 30 de concurenti se inscriu pentru o etapa, se va face pe baza celui mai rapid timp din precalificari.

Antrenament pentru cursele reale

„Ma bucur foarte mult ca suntem atat de aproape de inceputul unui nou sezon. Si sunt foarte incantat ca BMW Romania a decis sa ni se alature in aceasta aventura. Cursele virtuale, sau sim racing-ul, dupa cum sunt cunoscute in cercurile de pasionati, s-au distantat foarte mult de jocurile video conventionale. Ele reprezinta acum o industrie aflata intr-o crestere spectaculoasa”, spune Alexandru Cascatau.

Acesta precizeaza ca pilotii „folosesc acest mediu pentru a se antrena si pentru competitia dura, iar eu nu fac exceptie. Cursele sunt spectaculoase, si reprezinta un antrenament ideal pentru cele reale. M-am alaturat RLR pentru prima data acum doua sezoane si am fost impresionat de munca depusa in acest campionat. Ei au fost cei ce au recreat primul circuit de viteza din tara, Motor Park Romania, cu o fidelitate incredibila in simulator. Desi sezonul acesta concuram cu o masina clasica, publicul nostru tinta este unul tanar. Si ne dorim sa-i transmitem valorile de sportivitate BMW, dar si actiunea dura din cursele de turisme, care au consacrat marca”.  Alexandru Cascatau este promotorul campionatului si pilot international de anduranta.

Calendarul competitional 2020

15 martie: Red Bull Ring

22 martie: Motor Park Romania

29 martie: Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola

5 aprilie: Norisring

12 aprilie: Nürburgring Nordschleife (Endurance Cup)

19 aprilie: Virginia International Raceway

26 aprilie: Circuit de Spa-Fracorchamps

3 mai: Zandvoort

10 mai: Kyalami Grand Prix Circuit

17 mai: Brands Hatch GP

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.