Niki Lauda

Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, a incetat din viata. Avea 70 de ani. Austriacul suferise acum 8 luni un transplant de plamani, iar de-atunci a mai fost diagnosticat cu diverse probleme de sanatate. In ianuarie, spre exemplu, s-a imbolavit de gripa.

Lauda implinise 70 de ani pe 22 februarie. In Formula 1 a debutat in 1971, pentru March Racing Team, iar patru ani mai tarziu obtinea primul succes mondial, pentru Ferrari. La un an distanta a fost protagonistul unuia dintre cele mai grave accidente din F1 care au ramas, din fericire, fara urmari fatale. Un moment ilustrat de filmul Rush.

Se intampla in Marele Premiu al Germaniei, de la Nurburgring. In primul tur, inainte de virajul Bergwerk, a pierdut controlul volanului. S-a spus ca a fost vina unei defectiuni la suspensia spare. Monopostul a revenit pe traseu dupa ce a lovit un terasament si a luat foc dupa ce rezervorul de combustibili a luat foc. Mai mult, pilotul a ramas prins in masina dupa ce aceasta a fost lovita de cea a lui Brett Lunger.

Din fericire, Arturo Merzario, Guy Edwards, Brett Lunger si Harald Ertl au renuntat la cursa si l-au ajutat, astfel ca a putut scapa cu viata. A stat in coma ca urmare a ranilor majore si a gazelor toxice inhalate, dar si-a revenit. A suferit apoi o operatie de reconstructie a fetei, in urma careia si-a pierdut buna parte din urechea dreapta.

Lauda a ramas fidel curselor

Accidentul nu l-a tinut departe de circuit decat sase saptamani. S-a intors in Italia, la Monza. Avea sanse chiar la titlul mondial, insa, cum ploua torential, s-a retras. Un an mai tarziu devenea insa campion pentru a doua oara.

In 1980 si 1981 a luat o pauza, dar s-a intors apoi la McLaren si si-a mai trecut in cont o coroanda suprema. Pentru a se retrage la finele anului 1985. Si-a incheiat cariera cu 3 titluri mondiale, 25 de succese, 54 de prezente pe posium si 24 de pole-position. Rezultate obtinute in 171 de curse.

Curse si aviatie

Dupa ce a renuntat la activitatea de pilot s-a dedicat aviatiei. Infiintase compania LaudaAir in 1977, atunci cand parasea Ferrari pentru Brabham. Si s-a implicat serios in domeniu, activitatea sa fiind legata si de alte nume, precum FlyNiki sau LaudaMotion. Companii preluate ulterior de opertori cu nume de pe piata internationala.

N-a stat insa departe nici de Formula 1. S-a implicat atat in echipa Ferrari, cat si, dupa revenirea sa in Marele Circ, la Mercedes.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.