ORLEN Baja Poland a fost dominata, asa cum anticipam, de catre sportivii polonezi. In ceea ce ne priveste, Claudiu Barbu a oferit un nou moment cu „tricolorul” pe podiumul categoriei T2. Dar sa vedem cum a fost competitia din acest weekend.

Krzysztof Hołowczyc si Łukasz Kurzeja (Mini John Cooper Works Rally) si-au adjudecat victoria cu un avans de 6 minute si 52 de secunde. Locul secund a revenit tot unui echipaj cu pilot polonez, Jakub Przygoński (copilot Timo Gottschalk). Pe trei, cu un nou podium la activ, rusii Vladimir Vasilyev/ Konstantin Zhiltsov (Toyota Hilux Overdrive).

Baja Poland dominata de gazde. Claudiu Barbu, un nou podium! mch53292_-_podiumCel mai lung traseu din istorie

Baja Poland se afla la editia cu numarul 11. Iar anul acesta, ORLEN Baja Poland a contat ca a sasea runda in FIA World Cup for Cross Country Bajas. Traseul a fost cel mai lung din istorie (833,95 km, din care 504,86 km in cele 7 probe speciale). Intreaga actiune s-a derulat in zona Szczecin, Drawsko Pomorskie si Dobra.

Prima incercare, derulata vineri, a fost o scurta proba de 7,08 km derulata in nordul orasului Szczecin. Przygoński a fost cel mai rapid. Greul abia urma insa. Sambata, atunci cand erau programate cele doua treceri pe proba de 220 km de pe arena militara Drawsko Pomorskie.

Holowczyc a atacat in ziua lunga

Hołowczyc a atacat tocmai aici. Stia ca daca va reusi sa puna o diferenta confortabila fata de adversari va putea obtine al 6-lea succes in Baja Poland. Si fostul campion FIA World Cup for Cross Country Rallies s-a impus pe ambele speciale. Avea deja un avans de peste 6 minute in fata lui Przygoński. Cel care n-a putut replica din pricina unei probleme de transmisie (a ramas fara treapta a treia).

In ziua finala, cu probe desfasurate langa Szczecin, Hołowczyc a castigat 3 dintre cele 4 speciale. Cealalta i-a revenit compatriotului sau. Nici nu mai conta, pentru ca Hołowczyc si-a vazut indeplinit obiectivul. In timp ce campionul in exercitiu, Przygoński, n-a mai reusit sa repete succesul de anul trecut, multumindu-se cu locul secund.

Rusii trec din nou pe primul loc

Przygoński ramane si in cursa pentru apararea titlului. Insa lupta este tot mai aspra acum cand au mai ramas de disputat doar doua runde. Vladimir Vasilyev si Konstantin Zhiltsov au urcat iar pe podium, egalandu-si performanta obtinuta aici anul trecut. Si chiar daca nu au castigat vreo runda anul acesta, iata-i reveniti din nou pe prima pozitie in clasamentul general.

Si aceasta pentru ca echipajul care preluase sefia, Orlando Terranova/ Ronnie Graue a fost nevoit sa abandoneze din motive tehnice. Si chiar daca au castigat ultimele 3 runde, sunt acum la sase lungimi in spatele rusilor.

In imediata apropiere a podiumului s-a clasat si un echipaj cunoscut fanilor nostri. Miroslav Zapletal/ Marek Sykora, cei care au castigat primele doua etape din Romania, au obtinut la mare lupta locul 4. Ei erau pe 5 dupa prima sectiune de sambata, insa au reusit sa treaca de Michal Małuszyński/ Julita Małuszyńska. Si nu au mai cedat aceasta pozitie.

Vorobyev si Shubin s-au impus la T3

I-au urmat pe cei doi polonezii Włodzimierz Grajek si Piotr Brakowiecki, care alearga cu BMW X5. Fedor Vorobyev si Kirill Shubin, care s-au impus la T3. A fost o lupta foarte stransa cu Santiago Navarro/Marc Solà, si ei cu Can-Am Maverick.

Cele doua echipaje au luptat umar la umar, si-au impartit victoriile de proba speciala. Dupa PS5, spaniolul era lider. Insa apoi a rupt suspensia si a fost nevoit sa se reraga. Astfel ca echipajul rus si-a trecut in cont victoria.

Tricolorul pe podium gratie lui Claudiu Barbu

La categoria T2 s-a impus echipajul care conduce in clasamentul general, Aldis Vilcãns/ Daira Vilcãne (Toyota Landcruiser). Claudiu Barbu a fost pe doi. Dupa o competitie extrem de intensa. Pe care o descrie chiar el.

Baja Poland dominata de gazde. Claudiu Barbu, un nou podium! Orlen-Baja-Poland

„Locul 2 in Cupa Mondiala Cross Country Bajas, dupa etapa din Polonia, in Grupa T2! O cursa ce ne-a solicitat la capacitate maxima”, spune el. Cu un accident, sambata. „Care a afectat grav spatele masinii, conductele si rezervorul. Pentru a termina avem nevoie de Dr. Nissan, Adrian Moldoveanu”, spunea Claudiu.

„Si evident, de o decizie favorabila in urma raportarii accidentului produs din culpa altui concurent ce nu a folosit regulamentar santinela. Chiar ar fi pacat sa nu primim permisiunea de a lua startul in urmatoarele patru probe speciale, avand in vedere efortul depus pentru a ajunge aici. Sau tinand cont ca pentru a avea efectiv complet, insusi directorul de la Best Ride, Ciprian Berchez, s-a deplasat in Polonia pentru a ne asigura logistica. Si mai ales acum cand, prin sprijinul laudabil al lui Domide Ovidiu, ni s-a alaturat in echipa tehnica Adi de la Kawa Motor, care promite sa ne insoteasca prin deserturile Asiei si Africii”, povestea Claudiu inaintea zilei decisive.

Final cu puncte pretioase

Duminica au luat startul si au terminat intrecerea. „Accidentul de ieri ne-a dat planurile peste cap. Toata echipa Transcarpatic Rally Team si-ar fi dorit un alt rezultat. O problema la caseta de directie, faptul ca am ramas ramas fara servo pentru vreo 400 km, plus un amortizor pe fata dus ne-au lipsit de dozele de adrenalina de care am fi avut nevoie pentru a forta un rezultat mai bun. Gandul ca istoria din Rusia s-ar fi putut repeta, a fost ca un ghimpe ce nu l-am putut scoate decat dupa ce am trecut linia de sosire si ne-am vazut cu tricolorul pe podium”, spune Claudiu.

Baja Poland dominata de gazde. Claudiu Barbu, un nou podium! WhatsApp-Image-2019-08-30-at-01.27.37

Pentru a incheia: „Un rezultat ce aduce mulțumirile mele pentru Paul, Adrian si Ciprian, care au lucrat toată noaptea ca Navara sa fie apta de cursa, astazi. Fara experienta lui Adi pentru ce inseamnă Nissan, nu am fi reusit. Stiu cativa portughezi si spanioli care si-ar fi dorit sa nu-l avem in echipă. Nici lituanianul, care a interactionat direct cu el la aceasta etapa, nu ii dadea prea multe credite in încercarea de a pune masina la punct. Prezenta Iulianei mi-a dat imboldul necesar pentru a rezista efortului psihic si fizic ce l-a presupus aceasta cursa. Nici nu am terminat de strans pentru a porni pe drumul spre casa, si deja ne gandim la urmatoarea cursa”.

ORLEN Baja Poland – Clasament

1.Krzysztof Hołowczyc/Łukasz Kurzeja   Mini John Cooper Works Rally   5hr 35min 52sec

2.Jakub Przygoński/Timo Gottschalk     Mini John Cooper Works Rally    5hr 42min 45sec

3.Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov Toyota Hilux                            5hr 56min 29sec

4.Miroslav Zapletal/Marek Sykora          F150 Evo                                6hr 01min 04sec

5.Michal Małuszyński/Julita Małuszyńska Mini John Cooper Works Rally  6hr 01min 53sec

6.Włodzimierz Grajek/Piotr Brakowiecki BMW X5                                 6hr 32min 51sec

7.Fedor Vorobyev/Kirill Shubin              Can-Am Maverick X3               6hr 52min 38sec

8.Aldis Vilcãns/Daira Vilcãne                Toyota Landcruiser VDJ200       7hr 50min 48sec

9.Michele Cinotto/Maurizio Dominella    Polaris RZR 1000 Turbo            17hr 02min 54sec

10.Eric Abel/Christian Manez                Polaris RZR 1000 Turbo            17hr 27min 25sec

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.