Baja Poland a marcat revenirea FIA World Cup Cross-Country dupa jumatate de an. Este runda cu numarul doi a unei editii care, marcata de pandemie, propune un calendar restrans. Prima etapa, Baja Russia Nothern Forest Rally, s-a desfasurat in februarie.

La prima apritie impreuna, Stéphane Peterhansel si Edouard Boulanger si-au trecut in cont victoria la capatul unei intreceri disputata pe trasee afectate de ploi. A fost al treilea success la rand pentru MINI in aceasta competitive. Bernhard Ten Brinke si Tom Colsoul (Toyota Hilux Overdrive) s-au clasat pe locul secund, in timp ce polonezii Michal si Julita Małuszyński, cu un alt MINI, au ocupat ultima treapta a podiumului.

Sapte probe speciale de cosmar

Baja Poland, ajunsa la a 12-a editie, a propus 7 probe speciale in zona Szczecin, Drawsko Pomorskie si Dobra. A fost, parere unanima, cea mai dura intrecere de pana acum. Si aceasta pentru ca din pricina ploilor persistente, traseul a fost plin de noroi si sleauri.

Peterhansel si Boulanger s-au aliniat la start cu ideea de a cimenta relatiile in noul echipaj. Cu atat mai mult cu cat multiplul laureat in Dakar avea o experienta redusa in aceasta competitie. Din acest motiv au si luat startul cu o masina cu specificatiile vechi.

Insa, pe speciala din poligonul Drawsko Pomorskie (172 km), parcursa de doua ori, marea majoritate a rivalilor au avut probleme. Francezii au castigat a doua trecere (a fost si singurul scratch) si,in pofida unor probleme la motor si cutia de viteze, au preluat conducerea. Iar apoi, pe probele scurte din ultima zi, au gestionat avantajul de 14 minute. Astfel ca si-au trecut in cont primul succes in Baja Poland cu un avans de 12 minute si 48 de secunde.

Brinke si Małuszyński s-au multumit cu pozitii pe podium

Ten Brinke l-a avut in dreapta pe Colsoul, un fost laureate al intrecerii. Insa acest atu nu a fost suficient. Echipajul Toyota a fost nevoit sa se opreasca pe prima trecere pe speciala Drawsko Pomorskie pentru a curata parbrizul ramas fara instalatia de incalzire si dezaburire. Au pus la punct lucrurile in parcul de service, dar, apoi, s-au confruntat cu alte probleme, de ordin electric.

Au obtinut totusi locul doi. Si aceasta pentru ca echipajul Małuszyński ( MINI John Cooper Works Rally), aflat constant in Top 5, a avut si el probleme. Mai intai cu defectarea sistemului de curatare a parbrizului, iar mai apoi cu lipsa de putere a motorului, care s-a supraincalzit.

Al Attiyah, abandon

N-au fost singurele echipaje cu probleme. Nasser Al Attiyah si Mathieu Baumel, deja dublu laureati in Baja Poland, au avut si ei probleme de vizibilitate dupa defectarea stergatoarelor. Iar mai apoi s-au retras din motive tehnice.

Mai norocosi, Jakub Przygoński si Timo Gottschalk, au reusit sa reia competitia in ultima zi, dupa ce pierdusera 50 de minute pe PS3, cand au ramas fara o roata. Si s-au clasat la final pe locul 5. Dupa Aron Domzała – Szymon Gospodarczyk, Can-Am X3, care s-au impus la T4. Victoria la T3 a fost obtinuta de Vasily Gryazin – Oleg Uperenko, care au castigat toate probele speciale.

Baja Poland – clasament
  1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Edouard Boulanger (FRA) MINI All4 Racing 5hr 52min 20sec
  2. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Tom Colsoul (BEL) Toyota Hilux Overdrive 6hr 05min 08sec
  3. Michal Maluszyński (POL)/Julita Maluszyńska (POL) MINI John Cooper Works Rally 6hr 15min 24sec
  4. Aron Domzala (POL)/Szymon Gospodarcznk (POL) Can-Am Maverick X3 (T4) 6hr 17min 02sec
  5. Jakub Przygonski (POL)/Timo Gottschalk (DEU) Toyota Hilux Overdrive 6hr 28min 12sec
  6. Vasily Gryazin (RUS)/Oleg Uperenko (LVA) Can-Am Maverick X3 (T3) 6hr 28min 43sec
  7. Krzysztof Holowczyc (POL)/Lukasz Kurzeja (POL) MINI John Cooper Works Rally 8hr 20min 53sec
  8. Martin Prokop (CZE)/Viktor Chytka (CZE) Ford Raptor RS Cross-Country 8hr 39min 57sec
  9. Gerard Farrés (ESP)/Armand Monleón (ESP) Can-Am Maverick X3 (T4) 9hrs 28min 15sec
  10. Patrycja Brochocka (POL)/Rafal Marton (POL) Toyota Land Cruiser VDJ200 12hr 48min 00sec

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here