Claudiu Barbu și Marius Lupu au bifat și etapa a patra din Dakar 2021. Etapa a fost câștigată, la categoria lor, de polonezul Aron Domzala. Claudiu și Marius au fost pe 58 la Lightweight Vehicle, categorie la care ocupă poziția 52. La SSV au terminat pe 39 și sunt pe 34 la general.

Dakar inside

Claudiu povestește: ”Numărul mare de concurenți (sute), face ca startul să fie foarte aglomerat și dezavantajos pentru cei care au avut probleme în ziua precedentă. Ceea ce generează o serie de consecințe negative care se autoamplifică. Start la oră târzie (ieri, la 13:20), din 30 în 30 de secunde (ceea ce generează foarte mult praf).

O mare parte din traseu ești obligat să-l faci pe întuneric, ceea ce generează creșterea substanțiala a timpului parcurs, implicit scăderea timpilor de odihnă. A doua zi, o iei de la capăt în aceleași condiții pentru că nu prea ai avut ce să mai recuperezi în ziua precedentă.

Lanțuri de dune pe care ziua le-am fi străbătut în mod normal în 5 – 10 minute, nu le poți face decât în cel puțin 40 – 50 de minute. Și asta doar dacă nu nimerești în vreo căldare, cum am nimerit în cea de a doua etapă, de ziceai că este craterul Arizona. Și ca să ne asigurăm că nu se va mai repeta povestea cu cerculețele, Marius s-a apucat de ultramaraton. Aleargă prin dune, până când se transformă într-un punct foarte mic, indiferent că o ia în jos sau în sus. Îi dă de gol poziția doar lumina stroboscopică a frontalei. Acel punct îl iau ca azimut, aștept să se stabilezeze, și dă-i”.

Despre etapa a treia

Claudiu Barbu ne dezvăluie detalii despre etapa a treia. În care au ajutat un motociclist căzut. Era Pascal Rauber, de la Malle Moto. Un pilot ”foarte în vârstă”, care avea nevoie de ajutorul lui Marius doar pentru a urca dunele cu picioarele.

”Când am văzut că nu mai are nici ertf-ul și nici iritrack-ul întregi, ne-am dat seama că este ”pierdut” în deșert, iar organizatorul nu-l va mai putea repera. Am decis să mergem în tandem, măcar până la primul CP. A fost o decizie înțeleaptă pentru că doar cu 12 km înainte de alimentare, am rămas fără benzină. Ne-a alimentat o motocicletă. Pascal. Ajunși în CP, am văzut cu câtă voință era înzestrat pilotul francez. Insista la organizator că vrea să meargă mai departe, deși se însera. Rămas fără sistemele de securitate, organizatorul ne-a cerut să rămânem cu el. Am rămas. Doar ne-a dat benzină”, spune Claudiu.

Și continuă: ”Am făcut vreo două sute de kilometri împreună, după care la următorul CP a decis să se oprească, și să nu mai traverseze dunele în noapte. Ne-am mulțumit reciproc. Galbenul de pe drapel, cred că noaptea se confunda cu alb, iar acest lucru era un imbold pentru el. Aș putea spune că românii s-au înfrățit cu francezii și în raliu. La Dakar Rally”.

Claudiu Barbu și Marius Lupu, încă o filă de poveste Claudiu-Barbu-1-2-1024x683

Etapa a patra

”Cea de a patra etapă, a fost cea mai lungă dintre cele 12. Peste 800 de km, din care 337 km de probă specială. Am mers bine, până când s-a înserat. Ultimii 50 de km, i-am parcurs cu timp dublu față de ritmul din timpul zilei. Probleme tehnice majore nu am avut. Cu excepția unor erori care ne dau bătăi de cap la cuplu, mai ales când suntem nevoiți să urcăm dunele. Oprim și resetăm.

Cum ajungem în finish, ne uităm să vedem cât timp avem pentru a ne verifica mesajele și mailurile. Încercăm să aflăm dacă în țară totul este în regulă, cu familia, cu afacerile cu sportul, cu orice. Se pare că pe linie de sport nu este chiar totul în regulă. Cel puțin nu pe rally-raid”, spune Claudiu.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.