Alejandro Agag, cel care a inițiat campionatele pentru mașini electrice Formula E și Extreme E, vrea să înființeze și o a treia serie de curse. De data aceasta rezervată bărcilor. Seria se va numi E1 și este la stadiul de proiect.

Planul este de a avea până la douăsprezece echipe. Cursele ar urma să se desfășoare pe lacuri, râuri și de-a largul coastelor marine. Iar pentru competiție este gândită o barcă electrică single-seat numită Racebird.

Proiect pe termen mediu

Dacă întrecerea rezervată monoposturilor are deja tradiție, Extreme E urmează să înceapă în ianuarie 2021. În Senegal, pe trasee cunoscute din Dakar. Pentru competiția rezervată bărcilor, mai trebuie să așteptăm. Chiar dacă Alejandro Agag se mișcă. A primit deja o licență exclusivă de la Union Internationale Motonautique (UIM) pentru organizarea campionatului.

Agag vrea să meargă în E1 cu același concept de la primele ediții din Formula E și Extrem E. Cu vehicule tip, constructorii urmând să ofere doar brandul și marketingul. Numai că ambarcațiunea Racebird, care ar urma să fie construită de start-up-ul britanic Seabird Technologies, există doar sub formă de grafică pe calculator.

Racebird, un concept unic

Racebird ar trebui să poată atinge viteze de până la 60 de noduri, ceea ce înseamnă aproximativ 111 km/h. Acest lucru este posibil printr-un concept unic de cocă realizată din fibră de carbon.

Ca și în Formula E, gestionarea energiei va juca un rol esențial în curse. Bateria va permite obținerea de performanțe limitate în ceea ce privește puterea și autonomia. Astfel încât se pune accentul pe abilitățile de pilotaj. Dar și, în egală măsură, se obține o utilizare eficientă a energiei.

St. Helena va servi ca bază în timpul curselor E1. Este vorba despre o navă care a aparținut Oficiului Poștal Britanic. St Helena are emisii scăzute de CO2 și urmează să fie folosită și ca nava de transport în seria Extreme E off-road.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.