Audi se confruntă cu una dintre cele mai mari provocări în motorsport: în 2022 brandul cu cele patru inele va concura pentru prima dată în Dakar. Și o va face cu un prototip inovator.

Este vorba despre un prototip care folosește propulsia alternativă. Și combină un grup motopropulsor electric cu o baterie de înaltă tensiune și un convertor de energie foarte eficient. Mai mult, în viitor, raliurile cross-country vor reprezenta vârful de lance al angajamentului în motorsport al mărcii.

„Un angajament multidimensional față de motorsport este și va rămâne o parte integrantă a strategiei Audi”, spune Markus Duesmann. Cel ce este Președinte al Consiliului de Administrație și membru al Consiliului de Administrație pentru Dezvoltare Tehnică și Linii de Produse la AUDI AG. „Dorim să continuăm să demonstrăm sloganul brandului ‘Vorsprung durch Technik’ în sporturile cu motor de nivel superior în viitor. Și să dezvoltăm tehnologii inovatoare pentru mașinile noastre. Cel mai dur raliu din lume este scena perfectă pentru asta.”

Revenirea la raliuri

După multe succese internaționale într-o gamă largă de categorii, Audi revine astfel la raliuri. Un tip de competiții care a marcat începutul istoriei de succes a brandului în motorsport. Din 1981, Audi quattro a revoluționat raliurile. Iar astăzi tracțiunea permanentă cu patru roți motrice este un standard.

Și nu numai pentru masinile din raliuri. Tracțiunea 4×4 garantează o siguranță maximă în cazul celpr mai sportive modele de producție Audi. Iar în ultima vreme, și a celor cu propulsie electrică, modelele e-tron.

O pistă nouă, revoluționară, motorsportul electric

Audi este primul producător de automobile care s-a angajat să dezvolte un concept cu propulsie alternativă viabil pentru raliul Dakar. Așadar își asumă din nou rolul de pionier în motorsport.

În 2012, Audi a obținut prima victorie cu o maşină de curse hibridă în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Ulterior, Audi R18 e-tron quattro a rămas neînvins în cea mai importantă cursă de anduranță din lume de trei ori la rând.

Din 2014, Audi a avut succes şi în curse complet electrice. Mai precis în Formula E. Mai întâi a sprijinit echipa partenerului său tradițional ABT Sportsline. Iar din 2017 s-a implicat complet, cu o echipă de uzină. După șase ani, echipa Audi Sport ABT Schaeffler este cea mai de succes din Formula E. Și-a trecut în cont 12 victorii și 43 de prezențe pe podium. Ca și titlul la piloți în 2017 și cel al constructorilor în primul sezon cu teamul de uzină, în 2018.

Soluția tehnică

Pentru raliul Dakar va fi folosită actuala echipă din fabrică a mărcii în Formula E, care va fi reprofilată.

Vehiculul va beneficia de un tren de rulare electric performant. Energia necesară pentru acesta va proveni de la o baterie de înaltă tensiune, care poate fi încărcată în timpul mersului printr-un convertor de energie sub forma unui motor TFSI extrem de eficient.

Scopul folosirii unei astfel de combinații de agregate este îmbunătățirea permanentă a performanței trenului de rulare electric și a bateriei în anii următori. Experiența acumulată în acest proces ar trebui apoi încorporată în dezvoltarea ulterioară a viitoarelor modele electrificate de producție, spun germanii.

Electromobilitatea este prezentul

„Formula E a însoțit faza de transformare la Audi”, spune Markus Duesmann. „Astăzi, electromobilitatea la cele patru inele nu mai este un vis al viitorului, ci prezentul.” Audi e-tron este un bestseller pe multe piețe. Iar Cu RS e-tron GT, compania va aduce pe străzi și  vârful său de lance sportiv pe drum.

Nu este de mirare că s-a ales această direcție. Se estimează că încă din 2025, aproximativ 40 la sută din vânzările de automobile urmează să fie reprezentate de vehicule pur electrice și plug-in-hibrid. „Acesta este motivul pentru care facem următorul pas în sporturile cu motor electrificate. Și ne vom confrunta cu cele mai extreme condiții. Numeroasele libertăți tehnice oferite de Raliul Dakar ne oferă un laborator de testare perfect în această privință.”

Dakar, parte a unui plan complex

Raliul Dakar urmează să înlocuiască Formula E în ceea ce privește implicarea mărcii în motorsport. Audi a anunțat că echipa de uzină se retrage după sezonul 2021. Însă noul grup motopropulsor dezvoltat va rămâne disponibil pentru echipele care-l doresc și după acest moment.

Pe de altă parte, echipele private vor rămâne un pilon major al viitorului program motorsport al AUDI AG și în alte întreceri. Audi Sport va continua să ofere un portofoliu extins de modele, ca și servicii adiacente pentru teamurile implicate în curse la nivel mondial. În plus, programul va include participarea lui Audi R8 LMS în curse majore de anduranță, precum cea de 24 de ore de la Nürburgring. Ca și în serii de curse internaționale, cum ar fi Intercontinental GT Challenge.

„Evaluăm și alte domenii posibile de activitate pentru noi în sporturile cu motor internaționale”, spune Julius Seebach, Managing Director al Audi Sport GmbH. „În acest sens, avem în vedere dorințele clienților noștri, dar și strategia viitoare a companiei. Care se concentrează în mod clar pe electrificare și mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a precizat el.

Acesta este motivul pentru care Audi se pregătește pentru noua categorie de prototipuri sportive LMDh. Care va include curse precum cele de 24 de ore de la Daytona sau Le Mans. Iar de astăzi, Julius Seebach își va asuma responsabilitatea pentru activitățile internaționale de motorsport ale companiei, pe lângă funcția sa de Director General al Audi Sport GmbH.

Seebach îi succede lui Dieter Gass. Acesta a fost în managementul Audi Sport în ultimul deceniu și a fost responsabil pentru succesele Audi Motorsport din 2017 până în 2020. El se va dedica unor noi sarcini, după încheierea cu succes a implicării fabricii în DTM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.