Static photo, Colour: Chronos Gray metallic.

Cu Audi e-tron, Audi a urcat în premieră pe scena mobilității electrice în anul 2018, marcând începutul viitorului electric pentru Audi. De atunci, modelul a definit reperul și standardele în segmentul SUV-urilor electrice de lux. Noul Audi Q8 e-tron se bazează acum pe povestea de succes a acestui pionier electric. SUV-ul și crossover-ul electric de ultimă generație impresionează prin conceptul lor de conducere optimizat, aerodinamică îmbunătățită, performanță mai mare de încărcare și capacitatea bateriei,  la care se adaugă autonomia crescută la până la 582 kilometri (conform WLTP) pentru versiunea SUV și la 600 de kilometri (conform WLTP) pentru varianta Sportback. Schimbările semnificative, în special în partea din față a vehiculului, conferă noului SUV emblematic un aspect mai proaspăt.

De la lansarea Audi e-tron pe piață în urmă cu circa 4 ani, marca a înregistrat vânzări de 150.000 de unități, urmând un roadmap electric sistematic. Portofoliul său electric cuprinde acum opt modele. Până în 2026, cifra va crește la peste 20. , Audi va lansa doar modele complet electrice pe piața globală. „În strategia noastră „Vorsprung 2030″, ne-am definit o dată fermă pentru renunțarea la motoarele cu ardere internă și am decis că Audi va fi o marcă 100% electrică în termen de 11 ani,” a declarat Markus Duesmann, Președintele Consiliului de Administrație AUDI AG. „Noul Audi Q8 e-tron, cu eficiența sa optimizată, autonomia crescută și designul actualizat, reprezintă încă o componentă importantă a portofoliului nostru electric ce încântă clienții, datorită modelor noastre electrice emoționale, ce se pretează fără rezerve mobilității de zi cu zi.”

Noul Audi Q8 e-tron: eficienta crescuta, autonomie mai mare, design mai rafinat A226021_small
Static photo, Colour: Mythos Black metallic.

Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, s-a concentrat, de asemenea, asupra avantajelor de care beneficiază clienții grație acestor optimizări tehnice: „Pentru noul Q8 e-tron am reușit să creștem semnificativ capacitatea bateriei, precum și performanțele la încărcare*. Astfel putem asigura echilibrul optim între densitatea energetică și capacitatea de încărcare, crescând totodată eficiența,” a detaliat Hoffmann. „Mai mult, am optimizat pentru toate variantele Q8 e-tron motoarele, direcția progresivă și sistemele de control al șasiului, accentuând astfel și mai mult caracteristicile dinamice avansat specifice tuturor automobilelor Audi.”

Față nouă, nume nou, corporate identity nou

Numind acest model Q8, Audi transmite un mesaj fără echivoc: Audi Q8 e-tron este modelul de top printre SUV-urile și crossover-urile sale electrice. Audi Q8 e-tron și Q8 Sportback e-tro pot fi identificate încă de la prima privire ca fiind modele electrice. Acest lucru se datorează noilor designuri față și spate caracteristică Singleframe, grila inversată și lama deasupra difuzorului spate reproiectat, care duc în mod sistematic mai departe limbajul de design electric al Audi. Un punct culminant exclusiv al pachetului ediție S line este grila Singleframe, care este finisată în culoarea caroseriei.

Fiind un prestigios model SUV electric de la Audi, Q8 e-tron introduce noua identitate corporativă cu un design bidimensional al celor patru inele de pe exterior. Pentru a ridica sigla companiei ca element central, Audi evidențiază partea din fața a vehiculului cu lumina de proiecție Singleframe. În plus, Q8 e-tron este primul model care prezintă noul model cu insigna Audi de pe montantul B.

Noul Audi Q8 e-tron: eficienta crescuta, autonomie mai mare, design mai rafinat A226059_small

Spațiu și confort maxim

La o lungime exterioară totală de 4,915 metri, lățimea de 1,937 metri și înălțimea de 1,619 metri la versiunea Sportback și 1,633 la SUV, Q8 e-tron oferă niveluri maxime de spațiu și confort. SQ8 e-tron și SQ8 Sportback e-tron sunt ambele cu 2 milimetri mai scunde și cu 39 milimetri mai late. Ampatamentul de 2,928 metri asigură și pentru ocupanții locurilor din spate spațiu generos la picioare. Volumul portbagajului este, de asemenea, mare, de 569 litri la SUV și 528 litri la Sportback. La portbagajul clasic din spate, se adaugă și portbagajul frontal, așa-numitul frunk”, unde încap încă 62 de litri de bagaje.

Trei variante de motorizare

Pentru ambele forme de caroserie, pot fi selectate trei variante de transmisie cu tracțiune integrală electrică. Cu cele două motoare ale lor, modelele de bază ale Audi Q8 50 e-tron3 și Audi Q8 Sportback 50 e-tron4 generează 250 kW în modul boost și 664 Nm de cuplu și au o autonomie de până la 491 km (SUV) și până la 505 km (Sportback), în conformitate cu WLTP.

Cu cele două motoare ale lor, Audi Q8 55 e-tron5 și Audi Q8 Sportback 55 e-tron6 generează 300 kW în modul boost și 664 Nm de cuplu. Autonomiile lor sunt de până la 582 km pentru SUV și până la 600 km pentru Sportback, în conformitate cu WLTP. Viteza lor maximă, și cea a lui Q8 50 e-tron3, este limitată la 200 km/h.

Modelele de top Audi SQ8 e-tron1 și Audi SQ8 Sportback e-tron2 sunt propulsate de trei motoare. Performanța lor de creștere se ridică la 370 kW și 973 Nm de cuplu.

Gama modelelor S este de până la 494 km pentru SUV și până la 513 km pentru Sportback. Viteza lor maximă este limitată la 210 km/h.

Noul Audi Q8 e-tron: eficienta crescuta, autonomie mai mare, design mai rafinat A226157_small

Capacitate mai mare a bateriei și performanță de încărcare mai mare

Sunt disponibile două baterii de dimensiuni diferite. Bateria cu care este dotat Q8 50 e-tron are o capacitate netă de stocare de energie de 89 kWh (brut 95 kWh), iar versiunile mai puternice, Q8 55 e-tron și SQ8 e-tron, sunt echipate cu baterie de 106 kWh net (114 kWh brut). Datorită ajustării sistemului de management al bateriei, a crescut, de asemenea, și capacitatea utilizabilă de către client a bateriei.

Astfel, la stațiile de încărcare de mare putere, Audi Q8 50 e-tron atinge o putere maximă de încărcare de 150 kW. La Q8 55 e-tron și SQ8 e-tron, puterea maximă de încărcare crește la 170 kW. Pentru a încărca bateria mai mare de la 10% la 80% este nevoie de o oprire de doar circa 31 de minute în condiții ideale, ceea ce corespunde unei autonomii de până la 420 kilometri (conform WLTP). De la stațiile de încărcare în curent alternativ sau de la wallbox-uri, Audi Q8 e-tron se încarcă la până la 11 kW. De asemenea, Audi oferă opțional o putere de încărcare de până la 22 kW în curent alternativ.

Motor optimizat pe puntea spate și sistemul de control electric al cuplului pentru o agilitate sporită

Motorul asincron de pe puntea spate a fost modificat pentru noul Audi Q8 e-tron. Astfel, acum cele 12 bobine generatoare de câmp magnetic au fost înlocuite cu 14 bobine. Drept urmare, motorul generează un câmp magnetic mai puternic, cu același consum de electricitate, ceea ce în schimb asigură însă un cuplu mai mare. Când acesta nu este însă necesar, motorul electric are nevoie de mai puțin curent electric pentru a genera cuplul. În consecință, scade consumul și crește autonomia.

Audi folosește acum la modelul S al gamei e-tron în premieră pentru producția de serie mare conceptul de propulsie cu trei motoare. Acest concept a fost acum rafinat pentru SQ8 e-tron(consum electric mixt în kWh/100 km*: – (NEDC); 28,0 – 24,6 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0). Astfel, pe puntea față a fost instalat un motor electric de 124 kW. Pe puntea spate sunt instalate două motoare electrice, fiecare de câte 98 kW. Fiecare motor antrenează separat câte o roată din spate. Aceasta permite o putere de până la 370 kW în modul Boost. Cuplul poate fi distribuit complet variabil între cele două roți din spate, prin intermediul celor două motoare, în doar câteva fracțiuni de secundă.

Echilibrul optim între confort și sportivitate

Noul Audi Q8 e-tron include în dotarea standard și suspensia pneumatică cu sistemul de control al amortizării. Astfel, înălțimea automobilului poate fi variată cu în total 76 mm, în funcție de situația de mers. Pentru a optimiza ținuta dinamică laterală a automobilului, au fost ajustate reglajele suspensiei pneumatice. Mai mult, sistemul său de control electronic al stabilității ESC va permite o manevrabilitate chiar și mai avansată pe viitor, în special în viraje. Iar Audi Q8 e-tron negociază virajele cu o agilitate mult mai accentuată, datorită direcției progresive revizuite.

Raportul de transmisie al direcției a fost astfel modificat încât direcția să răspundă mult mai rapid, chiar și la mișcări delicate ale volanului. Efectul raportului mai direct al sistemului de direcție este susținut și de suspensiile mai rigide de pe puntea față. Mișcările volanului sunt astfel transmise mai direct către roți, iar feedback-ul reacțiilor direcției este, la rândul său, optimizat. Au fost ajustate, de asemenea, toate sistemele de control al șasiului, toate rămânând însă perfect echilibrate și interconectate în manieră armonioasă, conform ADN-ului Audi.

Caracteristici aerodinamice și mai avansate

Caracteristicile aerodinamice au fost un aspect prioritar pentru dezvoltarea noului Audi Q8 e-tron, ceea ce a rezultat în reducerea coeficientului aerodinamic cw de la 0,26 la 0,24 pentru Q8 Sportback e-tron și de la 0,28 la 0,27 pentru Q8 e-tron. Deflectoarele pentru roți montate sub automobil ajută la redirecționarea fluxului de aer pe lângă roți. Deflectoarele de pe puntea față au fost mărite, iar Audi Q8 Sportback e-tron are acum adițional deflectoare și la roțile din spate. La SQ8 Sportback e-tron, deflectoarele sunt instalate doar pentru roțile din spate. În ceea ce privește grila, acum este pentru prima dată când un model Audi dispune și de un sistem de auto-etanșare, suplimentar față de diafragmele cu acționare electrică ce închid automat radiatorul. Acest sistem optimizează fluxul de aer în partea din față a autoturismului și previne pierderile nedorite.

Manevre facile de parcare cu Remote Park Assist Plus

Audi Q8 e-tron oferă circa 40 de sisteme asistență pentru șofer. Cei până la cinci senzori radar, cele până la cinci camere video și 12 senzori cu ultrasunete furnizează informații cu privire la mediul din jurul automobilului. Informațiile sunt apoi analizate de unitatea de comandă centrală a sistemelor de asistență a șoferului. O funcție nouă este Remote Park Assist Plus, ce va intra în gama de dotări începând din 2023.

Cu ajutorul acestei funcții, Audi Q8 e-tron poate accesa chiar și cele mai mici locuri de parcare. Clienții pot controla manevra de parcare de pe smartphone-urile lor, prin intermediul aplicației myAudi. Când mașina ajunge în poziția finală pe locul de parcare, își va opri automat motoarele, va activa automat frâna de parcare și va încuia ușile. Pentru a ieși de pe locul de parcare, motoarele pot fi pornite din aplicația myAudi și apoi automobilul va executa automat manevrele de ieșire, până când ocupanții pot urca în manieră confortabilă la bord.

Farurile Matrix LED digitale

Q8 e-tron poate fi dotat opțional cu faruri Matrix LED digitale. La deplasarea pe autostradă, luminile de orientare marchează poziția automobilului pe banda de rulare și ajută șoferul să păstreze traiectoria pe centrul benzii pe porțiunile înguste. Sunt disponibile și alte trei dotări speciale: funcția ce furnizează informații optimizate din trafic, luminile pentru banda de rulare cu indicator de direcție și luminile de orientare pentru șosele.

Interior din clasa de lux

Plafonul panoramic vitrat creează senzația unui interior și mai luminos și accentuează dimensiunile ample ale habitaclului. Elementele din sticlă se deschid și închid automat. Și jaluzelele pot fi controlate la fel de facil și confortabil. Când este deschis, plafonul compus din două elemente din sticlă îmbunătățește și condițiile climatice de la interiorul automobilului, grație ventilației eficiente. Deflectorul de vânt integrat reduce, de asemenea, zgomotul. Ca alternativă la sistemul de climatizare cu reglaje pe două zone inclus în dotarea standard, Audi oferă și un sistem automat de climatizare cu reglaje pe patru zone și un pachet pentru calitatea aerului. Ventilația pe trei trepte oferită pentru scaune asigură condiții optime de confort, chiar și în zilele toride de vară.

Ventilația este disponibilă chiar și pentru scaunele standard, ce au tapițerie elegant perforată. O dotare superioară sunt scaunele Individual Contur, ce pot fi ajustate în detaliu de către utilizator. Alături de reglajele pneumatice pentru șezut și secțiunile laterale, aceste scaune pot fi dotate opțional și cu funcție de masaj. Toate variantele de echipare includ inserții decorative și clienții pot opta aici pentru furnir de lemn cu pori deschiși, precum frasin sau platan sau pentru aluminiu sau la echipările S line și edition S line, pot alege pentru prima dată un decor cu structură de carbon. Noi în ofertă sunt și lemnul de nuc maro deschis și țesătura tehnică realizată parțial din sticle PET reciclate.

Display-uri tactile cu înaltă rezoluție și comanda vocală

La fel ca toate modelele Audi din clasa de lux, și Q8 e-tron folosește sistemul de operare MMI touch response. Cele două disiplay-uri de înaltă rezoluție și mari dimensiuni înlocuiesc aproape toate butoanele fizice. Display-ul din partea de sus are diagonala de 10,1 inchi și cel de jos de 8,6 inchi. Suplimentar față de operarea funcțiilor prin intermediul celor două ecrane tactile, utilizatorii pot face uz și de funcția de comanda vocală cu limbaj natural. Conceptul digital de afișare și operare al modelului Audi Q8 e-tron este desăvârșit cu Audi virtual cockpit cu rezoluție full HD, ce este inclus în dotarea standard.

Grafica specifică ilustrează toate aspectele importante pentru condusul unui automobil electric, de la puterea de încărcare, la autonomie. La cerere poate fi adăugat și un display head-up. În Germania, Audi Q8 e-tron va fi oferit cu sistemul de navigație MMI plus inclus în echiparea standard. Acest sistem de infotainment avansat suportă standardul LTE Advanced de transmitere de date de înaltă viteză, și are un hotspot Wi-Fi integrat pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Sistemul de navigație recomandă în manieră inteligentă destinații, în baza rutelor parcurse anterior. Mai mult, pachetul Audi connect Navigation & Infotainment include șiserviciile car-to-X.

Materiale din procese de reciclare

Audi Q8 e-tron va fi certificat ca având amprentă netă neutră de carbon1 în Europa și SUA. De asemenea, Audi folosește materiale reciclate pentru o parte dintre componentele modelului Audi Q8 e-tron. Aceste materiale ce provin din procese de reciclare reduc cantitatea de resurse folosite și asigură un circuit închis, eficient și sustenabil pentru materiale.

La interiorul noului Audi Q8 e-tron, Audi folosește materiale reciclate pentru izolații și amortizare, precum și pentru mochetă. Inserția decorativă de deasupra display-ului se numește Tech Layer și este disponibilă cu un nou material tehnic în nuanța antracit ce este realizat parțial din sticle PET reciclate. La pachetul de dotare S, scaunele sport sunt tapițate cu piele sintetică și microfibră Dinamica. Materialul Dinamica este realizat în proporție de 45% din fibre de poliester realizate din sticle PET reciclate, materiale textile folosite și fibre reziduale.

Spre deosebire de microfibra folosită până acum, pentru producția materialului Dinamica, Audi a renunțat și la solvenți, ceea ce contribuie, de asemenea, la protecția mediului.

Mai mult, acum sunt folosite pentru prima dată componente relevante pentru siguranță ce conțin un amestec de plastic ce include deșeuri din material plastic de la automobile, reciclat printr-un proces chimic special. Mai exact, este vorba de carcasele sistemelor de prindere ale centurilor de siguranță. Ca parte a proiectului PlasticLoop, pentru producția de serie a modelului Audi Q8 e-tron, Audi a colaborat cu producătorul de mase plastice LyondellBasell, pentru a concepe un proces în care este folosită pentru prima dată reciclarea chimică pentru a refolosi deșeuri mixte de plastic de la automobile.

Conform acestui proces, în colaborare cu LyondellBasell, Audi demontează mai întâi  componente din plastic ce nu mai pot fi reparate de la automobilele de clienți. Acestea sunt apoi curățate de alte tipuri de materiale, ca de pildă de clipsuri metalice. Apoi plasticul este tocat și este transformat în ulei de piroliză, prin intermediul unui proces chimic. Acest ulei de piroliză este apoi utilizat ca materie primă pentru producția de noi mase plastice, în baza metodei echilibrului masic.

Noul Audi Q8 e-tron: eficienta crescuta, autonomie mai mare, design mai rafinat A226157_small

Lansare pe piață în primăvara anului 2023

Lansarea pe piață a noilor Audi Q8 e-tron și Audi Q8 Sportback e-tron, care vor fi disponibile pentru comandă începând cu jumătatea lunii noiembrie, este planificată să aibă loc la sfârșitul lunii februarie 2023 în Germania și pe cele mai importante piețe europene. În SUA, modelul este de așteptat să vină pe piață la sfârșitul lunii aprilie. Prețul de bază pentru Audi Q8 e-tron din Germania va fi de 74.400 de euro.

Consum:

  • Audi Q8 50 e-tron
    Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP);
    emisii mixte de CO2 în g/km: 0
  • Audi Q8 55 e-tron
    Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP);
    emisii mixte de CO2 în g/km: 0
  • Audi SQ8 e-tron
    Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP);
    emisii mixte de CO2 în g/km: 0
  • Audi Q8 50 Sportback e-tron
    Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 23,7-19,5 (WLTP);
    emisii mixte de CO2 în g/km: 0
  • Audi Q8 55 Sportback e-tron
    Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,1-19,9 (WLTP);
    emisii mixte de CO2 în g/km: 0
  • Audi SQ8 Sportback e-tron
    Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 27,0-23,5 (WLTP);
    emisii mixte de CO2 în g/km: 0

Comunicat remis Best Ride.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.