Simone Tempestini și-a respectat numărul de concurs de pe mașină, obținând victoria în debutul stagiunii 2017, iar Bogdan Marișca l-a secondat pe podiumul general al raliului. Norbert Maior a câștigat Cupa Dacia și Clasa 9, în timp ce Mihai Manole s-a impus la Clasa 7.

Victorii pe linie pentru Napoca Rally Academy 17554578_811637392322252_8346560752820741559_n-420x307-300x219Raliul Brașovului, într-un format mai compact decât în alți ani și desfășurat în condiții meteorologice excelente, atipice pentru această competiție, a adunat pe marginea probelor speciale o sumedenie de fani nerăbdători să-și urmărească preferații. Unele dintre cele mai așteptate evoluții au fost cele ale componenților Napoca Rally Academy. Astfel, campionul mondial al juniorilor și dublu campion național în sezoanele 2015 și 2016, Simone Tempestini, și-a respectat blazonul și a câștigat competiția desfășurată la poalele Tâmpei.
Deși a fost un week-end al încercărilor, în care a urmărit să se acomodeze cât mai bine cu noua mașină – Citroen DS3 R5 – Simone a reușit să-și intre repede în ritm și a dominat autoritar concursul. Este a treia victorie la Brașov pentru tânărul pilot român și a doua în care a fost secondat de navigatorul Marc Banca. Cei doi s-au impus și în ierarhia finală a Clasei 2.

„Suntem fericiți. A fost un raliu destul de dificil în privința noii mașini. Încercăm să ne adaptăm cât mai repede la particularitățile ei, existând destule diferențe comparativ cu mașina de anul trecut; în același timp, încă mai căutăm și setup-ul care să o facă se se plieze mai mult pe stilul meu de pilotaj. M-am simțit excelent cu Marc, chiar ne era dor să luăm un start oficial împreună. Important este că am făcut și un antrenament serios pentru Corsica, acolo unde voi încerca să punctez în WRC 2. Îmi pare rău că nu am putut fi pe podiumul de premiere, deoarece eram deja în avion spre etapă de campionat mondial, dar voi încerca împreună cu Marc să revenim acolo cât mai repede”, a concluzionat Simone Tempestini după Raliul Brașovului 2017.

Ca de obicei, Bogdan Marișca s-a simțit foarte bine la Brașov. Revenit la volanul unui automobil de concurs, pe asfalt, după o pauză de aproximativ nouă luni (ultimul raliu alergat a fost Transilvania Rally 2016), Bogdan și-a găsit repede ritmul și a dus o luptă frumoasă cu Dan Gîrtofan pentru poziția a 2-a în clasamentul general. După judecarea unei decizii în urma căreia a primit o penalizare de 10 secunde, dar care s-a dovedit a fi eronată, Bogdan s-a impus în acest duel cu o diferență finală de 9 secunde și 2 zecimi. Echipajul Bogdan Marișca/Carmen Poenaru (Ford Fiesta R5) a obținut o victorie frumoasă pe ultima probă specială, care a contat ca Power Stage.

„Mașina s-a comportat foarte bine, iar ritmul nostru a fost excelent. Am făcut o alegere de anvelope nu tocmai inspirată pentru proba Babarunca, dar important este că s-a terminat raliul cu un rezultat frumos. Cu Carmen m-am înțeles perfect, iar victoria de pe Power Stage are o însemnătate aparte, pentru că am copilărit pe acest drum, ca să spun așa. Suntem foarte mulțumiți de rezultatul nostru și de cel al echipei și îi felicităm pe Simone și pe Marc pentru victoria obținută”, a declarat Bogdan Marișca.

Norbert Maior a luat startul la volanul unei Dacia Sandero, cu care era familiarizat deja, dar cu un navigator nou, în persoana experimentatului Dorin Pulpea. Cei doi au dominat fără drept de apel clasamentul Cupei Dacia, dar au obținut și o primă victorie în carieră la Clasa 9, ritmul de pe probe fiind greu de ținut chiar de către concurenți din clase mai mari. Acesta le-a permis să se impună și în clasamentul dedicat juniorilor.

„Sunt foarte fericit pentru cele întâmplate în acest weekend. M-am distrat mult pe fiecare probă, iar cu ajutorul lui Dorin am reușit să rămân concentrat de la început și până la final, făcând o cursă fără prea multe greșeli. Am încercat să avem un ritm susținut pe toate specialele și să creștem din ce în ce mai mult viteza pe fiecare probă. Debutul colaborării cu Dorin a fost exact așa cum mă așteptam. M-am simțit foarte bine lângă el în aceste două zile și am învățat multe încă de la prima cursă” – Norbert Maior.

La victoria Napoca Rally Academy în clasamentul dedicat echipelor și-a adus aportul și echipajul Mihai Manole/Florin Dorca (Peugeot 208 R2). Cei doi au avut un ritm constant, foarte bun, care le-a permis să se impună fără drept de apel la Clasa 7, dar și să obțină un foarte bun loc 3 în clasamentul automobilelor cu punte motoare față (2WFD). „Pentru mine începe cel de-al doilea sezon complet de raliuri. Brașovul a fost o cursă în care am încercat să pun în practică experiența acumulată de la colegii mei de echipă. Sunt mulțumit de ritmul pe care l-am avut pe probe dar, mai ales, mă bucur că mi-e tot mai clar unde am de lucrat ca să devin și mai rapid pe viitor”, a declarat Mihai Manole.

Cea mai antrenantă luptă de la Brașov s-a dat în cadrul Clasei 3, acolo unde au luat startul mai mulți piloți cu experiență mare. Napoca Rally Academy a mizat pe echipajul Florin Tincescu/Sergiu Itu (Mitsubishi Lancer EVO IX), care a terminat competiția pe locul 4. „Prima etapă s-a terminat cu bine pentru noi. Pentru anul acesta am adoptat o nouă strategie: ne dorim să mergem repede, dar să acumulăm puncte la fiecare etapă. Ultimii doi ani nu au fost prea buni, iar acum trebuie să recâștigăm încrederea în noi. Am demonstrat că putem merge tare, că putem face spectacol, că putem fi aplaudați, dar acum este timpul să începem să acumulăm și puncte, pentru ca la finalul anului, când se va trage linie, să fim acolo unde considerăm că ne este locul, pe podiumul Clasei 3. Vom încerca să ajutăm NRA cât de mult putem pentru a obține un nou titlu de campioni naționali la echipe și dorim să răsplătim încrederea acordată cu rezultate foarte bune în timp”, a declarat Florin Tincescu, după raliu.

Partenerii Napoca Rally Academy pentru programul 2017 din Campionatul Național de Raliuri sunt: Banca Transilvania, MaxxMotion, De’Longhi, Michelin și Primăria Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.