Lynk & Co 05 este ultimul model al start-up-ului din China care apartine de Geely si Volvo. Si este un SUV Coupe. Despre care se spune ca va ajunge si in Europa. Dar nu la vanzare. Ci, precum toate produsele companiei, de inchiriat!

Lynk & Co 05, mobilitate SUV coupe de inchiriat LynkCo_6-1023x576Al patrulea model

Acesta este al patrulea model al marcii si este dedicat tinerilor. Si a fost testat inclusiv pe drumurile din Romania, semn ca se va numara intre produsele Lynk & Co care vor ajunge in Europa.

Noul model este practic varianta coupe a lui Lynk & Co 01. Si propune nu doar un nou tip de caroserie, ci si inovatii care vor ajunge si pe versiunea actualizata a „fratelui”. Din punct de vedere al dimensiunilor este cu 80 mm mai lung (4.592 mm) si cu 61 de mm mai scund (1.628 mm) decat 01. In plus, are o grila mai ingusta si vine cu faruri LED mai compacte si o bara de protectie frontala redesenata. Ca si cu jante de 20 de inch, depasind nivelul maxim al celor de pe 01.

In zone spate observam stopurile LED cu iluminare dinamica. Ca si o alta bara de protectie si un element de tip difuzor de aer, cu rol estetic, plasat intre terminatiile cromate ale esapamentului.

Lynk & Co 05, mobilitate SUV coupe de inchiriat Lynk-Co-05_1Interior nou

Si in habitaclu sunt schimbari, chiar daca s-a pastrat caracterul asimetric. Numarul butoanelor analogice a fost redus la maximum. Functiile climatizarii, dar nu numai, sunt acum controlate prin ecranul tactil de 12.7 inch comun cu cel al sistemului multimedia. Iar instrumentarul de bord, de asemenea digital, are 12.3 inch.

Lynk & Co 05 va beneficia si de head-up display, cruise control adaptiv, ca si de un set modern de sisteme de asistenta si protectie. Dotarea de top beneficiaza de tapiterie cu piele si Alcantara, scaune fata profilate, reglabile electric si cu tetiere integrate. Ca si de un hayon actionat electric, acoperis panoramic cu trapa, sistem de incarcare wireless pentru telefoanele compatibile, etc.

Lynk & Co 05, mobilitate SUV coupe de inchiriat Lynk-Co-05_2-1024x683Dezvoltat pe platforma modulara CMA

Lynk & Co a pastrat drept baza platforma modulara CMA, dezvoltata impreuna cu Volvo Cars. Iar propulsia este incredintata unui 2.0 Drive-E cu patru cilindri (190 CP). Si el din gama constructorului suedez. Gama de motoare va fi completata de unitati hibride cu motor turbo de 1.5 litri si cu trei cilindri la baza, la fel dezvoltat de Volvo.

Spre deosebire de 01, care propune doua versiuni de transmisii, 05 are un singur tip de cutie. Este vorba despre noua versiune automoata cu opt rapoarte dezvoltata de Aisin. Standard tractiunea este pe puntea fata, dar nu lipseste optiunea integrala.

Dar daca modelul 01 are doua cutii de viteze diferite (una automata cu sase trepte in combinatie cu tractiune fata si o alta robotizata cu sapte trepte in combinatie cu tractiune integrala), atunci noul SUV coupe este echipat doar cu o noua cutie de viteze automata cu opt trepte, marca Aisin. Standard va avea sistem de tractiune pe puntea din fata, iar optional se va putea comanda una integrala.

Lynk & Co 05, mobilitate SUV coupe de inchiriat Lynk-Co-05_2-1-1024x951Nu are pret!

Lynk & Co 05 este cel mai scump model din gama constructorului. In fine, impropriu spus. Pentru ca strategia constructorului pentru Europa nu este bazata pe vanzari. Ci pe un alt model, acela al inchirierii. Si, practic, am putea spune ca este caracterizat de „taxa” cea mai mare.

Alain Visser, directorul executiv trecut pe la Ford, General Motors si Volvo, a gandit un alt model. Pune accentul pe mobilitate si spune ca este un model care va avea succes in viitor. Mai precis, firma nu are o retea de dealeri, ci ofera masinile online, pe baza unor abonamente.

„Cercetarea noastra arata ca astazi cea mai mare problema pentru modelul traditional de cumparare, inclusiv in leasing, este faptul ca tinerii clienti nu doresc sa se angajeze in investitii pe termen lung. Consideram ca abilitatea de a ne opri contractul de inchiriere in orice moment este declansatorul pentru a primi oamenii la bord”, spune Visser.

El spune ca pretul abonamentului urmeaza sa fie decis in preajma lansarii operatiunilor europene, spre finalul anuui 2020. Iar principiul este urmatorul. „Poti returna masina dupa orice perioada.Urmatorul client va avea deja alegerea: de a lua o masina noua pentru un pret x, ori una rulata, cu taxa redusa. Tarifele urmeaza a fi ajustate in functie de piata”, a concluzionat Visser.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.