Land Rover dezvolta un sistem autonom capabil sa functioneze indiferent de conditiile meteorologice si starea solului.

Proiectul denumit Cortex reprezinta o provocare imensa in domeniul ingineriei chiar si pentru o companie cu un background solid in off-road precum Land Rover.

Autovehiculele care in prezent sunt dotate cu tehnologie semi-autonoma depind de drumuri asfaltate, cu marcaje clare si semne rutiere pentru a se orienta. Si nici in aceste conditii, sistemul semi-autonom nu functioneaza intodeauna perfect.

Cortez poate reprezenta un pas urias in dezvoltarea vehiculelor autonome, Land Rover propunandu-si ca vehiculele echipate cu acest sistem sa poate naviga fara probleme pe orice fel de drum si indiferent de vizbilitate.

Constructorul auto britanic mizeaza pe tehnologia „5D” care combina o serie de senzori, cum ar fi acustici, camera foto si radar, pentru a da autorurismelor o mai mare constientizare a mediului.

Aceasta constientizare sportita va fi necesara in dezvoltarea vehiculelor autonome, deoarece companiile nu vor putea sa se bazele doar pe marcaje, semne rutiere si o vreme favorabila.

Un vehiculul autonom off-road reprezinta o provocare, dar ramane de vazut ce va inseamna din punct de vedere al marketingului, avand in vedere ca soferii doresc sa se testeze pe ei la off-road.

Land Rover testeaza autoturismele autonome pe drumurile publice din Marea Britanie, alaturi de Jaguar. Ca mulți alti producatori de autoturisme, a facut promisiuni vagi de a comercializa tehnologia in viitor.

Jaguar va oferi, de asemenea, pana la 20.000 de SUV-uri electrice I-Pace pentru Waymo, urmand a fi utilizate in cadrul serviciului planificat de plimbare automata a companiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.