Hello Siberia Expedition ia acum, la orele amiezii, startul oficial din Piata Libertatii din Satu Mare. Punctul final al acestei expeditii unice al carei partener este Best Ride urmeaza sa fie cel mai friguros punct din lume! Oymyakon, Siberia. Urmeaza 25 000 kilometri, 40 de zile, temperaturi de pana la -65 de grade Celsius, conditii extreme! Despre care va vom tine la curent.

Doua persoane si o Dacia Duster! Attila Bertici o va avea alaturi pe partenera sa de viata, Kinga Bertici. Aceasta dupa ce, la prima expeditie, pana la Vladivostok, cu o Dacia Logan, a fost alaturi de fiul sau, Norbert.

Hello Siberia Expedition a luat startul! 78935148_2414625475521726_4597375586829074432_o-1024x682Ce modificari au adus masinii

Attila si Kinga au la dispozitie pentru Hello Siberia Expedition o Dacia Duster 1.5 Blue dCi care a fost echipat cu sistem de incalzire auxiliara, o modificare care a costat 2.500 euro. In ceea ce priveste combustibilul, nu se teme. A descoperit deja ca motorina este de calitate in Rusia (un litru costa 2,7 lei in Siberia), pregatita sa suporte conditiile de acolo. Există un tip care rezista chiar si pana la -80 de grade Celsius.

Oymyakon, polul mondial al frigului

Oymyakon (Оймяко́н) este un sat de 500-600 de oameni. El se afla in Iakutkia, cea mai mare regiune a Rusiei, cu o suprafata de 12 ori mai mare decat a Romaniei. Mai exact, 3 milioane de kilometri patrati.

O zona izolata, folosita de rusi pentru deportari. Aici se afla putine asezari, populatia totala este de doar un milion de locuitori, iar clima este extrem de dura. Cel mai mare oraș este Iakuțk, cu aproape 300.000 de locuitori. Un oras celebru pentru cladirile sale pe piloni. Construite astfel pentru a nu se prabusi atunci cand permafrostul se topeste.

Oymyakon si Verhoiansk sunt cele mai reci asezari de aici, dar si din lume. La Oymyakon recordul oficial este de -68 de grade, consemnat in 1933. Se spune insa ca in 1926 au fost -71 de grade, insa nu exista o certificare a masuratorii. In plus, in zonele din jur s-au consemnat si – 82 de grade Celsius, dar situatia este similara.

Iakutk – Oymyakon, cea mai periculoasa portiune

Iakutk – Oymyakon este considerata de Attila cea mai periculoasa zona. Drumul este neasfaltat, ingust, exista o zona de 100 km de parcurs pe rauri inghetate. Daca in alte zone poti parcurge pana la 1.000 de km pe zi, acolo nu poti sa parcurgi mai mult de 400. In plus, lumina este doar doua-trei orie pe zi. „Drumul este mai circulat iarna cand este inghetat, fiindca pot trece si camioanele cu alimente si combustibil. Daca totul merge bine vom ajunge la destinatie in primele zile din ianuarie”, precizeaza Bertici.

Cel mai grav scenariu pe acel drum este daca se opreste masina. Nu exista semnal la telefon, iar reparatiile la – 50 de grade sunt cvasi-imposibil de facut. „Ne bazam pe alte masini care vor trece pe acolo. Iar in acea zona acest lucru se intampla, dupa cum am constatat la precedenta expeditie. Oricum suntem pregatiti. Vom lua lemne pentru foc. Si avem geci speciale, pentru temperaturi extreme, pentru a putea dormi in masina daca nu putem ajunge sa dormim la pensiunile localnicilor”, concluzioneaza Attila.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.