GMC Hummer EV a fost anunțat, în versiunea pick-up, cu ocazia Super Bowl din 2020 și a fost lansat toamna trecută. Acum este rândul modelului SUV. Anunțul oficial a venit tot cu prilejul unui eveniment sportiv.

GMC Hummer EV, acum și-n varianta SUV GMC-Hummer-EV-SUV_6-1024x576

De această dată faza finală a campionatelor universitare de baschet. SUV-ul GMC Hummer EV a debutat printr-o prezentare făcută de vedeta NBA LeBron James, în timpul meciului de baschet din cadrul NCAA, dintre Baylor Bears şi Houston Cougars, transmis la CBS. Primele exemplare nu vin anul acesta. Se vor lansa pe piață în primăvara lui 2023.

GMC Hummer EV SUV, detalii generale

Modelul SUV nu va ajunge la 1.000 CP precum cel pick-up. Pentru că bateria sa, model Ultium din noua generație, dezvoltată în cooperare cu LG Chem și având un conținut scăzut de cobalt scump, are capacitate mai mică. Versiunea de lansare, cea mai scumpă (106.000 olari), GMC Hummer EV SUV Edition One, păstrează soluția cu trei motoare electrice (unul în față și două în spate).

GMC Hummer EV, acum și-n varianta SUV GMC-Hummer-EV-SUV_10-1024x576

Puterea totală este de 842 CP, iar cuplul la roţi de 15.590 Nm. Ajunge de la 0 la 97 km/h în 3.5 secunde şi are o autonomie de 480 de km. Încărcătorul suportă o tensiune de până la 800 de volți și o putere de 350 kW. Versiunea Edition One costă 106.000 de dolari și va apărea pe piață la începutul anului 2023.

Stil și interior

Stilistic vorbind, nu avem diferențe majore în zona frontală. Dar SUV-ul este mai scurt decât modelul pick-up și are un ampatament mai mic (3.218 vs 3.445 mm). Portierele posterioare sunt aceleași, ca și spațiul din al doilea rând de scaune (nu există al treilea rând) nu există. Hayonul are o deschidere orizontală, dar și roată de rezervă ataşată de exterior. Iar SUV-ul, ca și modelul pick-up, poate fi transformat într-unul decapotabil prin îndepărtarea panourilor de acoperiș, care se pot depozita în portbagajul frontal.

GMC Hummer EV, acum și-n varianta SUV GMC-Hummer-EV-SUV_14-1024x576

Ca și versiunea pick-up, interiorul propune inclusiv tapițerie din piele, scaune frontale acţionate electric, un sistem audio performant și multe altele. Nu lipsesc nici consola centrală „plutitoare”, ceasurile de bord digitale cu display de 12.3 inch și un ecran de 13.4 inch pentru sistemul multimedia.

GMC Hummer EV SUV, un veritabil off-road-er

GMC Hummer EV SUV are o gardă la sol de 257 mm și poate trece prin vaduri de apă de peste 600 mm. În modul Terrain aceasta creşte până la 302 mm, în timp ce cursa suspensiei este de 330 mm. Opțional este disponibil și modul Extract, cu o gardă la sol de 404 mm!

Șasiul beneficiază de sistem de direcţie integrală activă, pentru un plus de manevrabilitate. Roțile din spate se rotesc în direcția opusă celor din față cu până la zece grade și reduc raza de întoarcere până la 10.8 metri. În plus, mecanismul de întoarcere a roţilor spate poate fi dezactivat. Și nu lipsește modul CrabWalk.

GMC Hummer EV, acum și-n varianta SUV GMC-Hummer-EV-SUV_9-1024x576

Ediția One va benficia și de un pachet opțional Extreme Off-Road. Autonomia scade la 450 km, dar prețul urcă la 111.000 dolari. Pachetul include:

  • anvelope off-road
  • protecție suplimentară
  • arbori şi semi osii ranforsate
  • camere video sub maşină
  • sistem pseudo- diferențial posterior blocabil, care permite funcționarea sincron a motoarelor spate
  • diferențial blocabil frontal.
Ce urmează

Peste doi ani, în gamă urmează să apară versiunile 2X și 3X. Prima va costa 90.000 de dolari și va propune două motoare, capabile de 634 CP și 10.033 Nm. Cea de-a doua va prelua sistemul de propulsie de la versiunea Edition 1, dar va avea un pachet de echipamente redus. Și, implicit, un preț mai accesibil. Ambele versiuni au un încărcător de bord de 800V şi se pot încărca rapid cu o putere de până la 300 kW! Iar autonomia anunțată este de până la 480 km.

Din primăvara anului 2024, modelul va beneficia și de versiunea de bază, Hummer EV2 SUV. Cu două motoare care produc 634 CP, oferă 10.033 Nm de cuplu la roţi. Autonomia se ridică până la 400 de km. Nu are direcţie integrală, nici suspensie pneumatică, iar încărcătorul de bord funcţionează la o tensiune maximă de 400V. Preţul maşinii: 80.000 de dolari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.