Defender, legendarul model Land Rover, a primit o noua generatie. Dupa o lunga asteptare si o multime de teasere si informatii mai mult sau mai putin oficiale, a sosit!

Interes urias

Interesul pentru noua generatie a fost urias. O dovedesc cifrele pe care le-au facut materialele prezentate pana acum pe glob. Indiferent ca a fost vorba despre stiri, despre instantanee spion sau oferite de constructor. Si independent daca era vorba despre fotografii sau imagini video.

Dupa cum, o arata si agitatia de la standul marcii de la Salonul Auto de la Frankfurt. Acolo unde jurnalistii s-au inghesuit sa afle primele reactii oficiale. Ori faptul ca din pricina numarului mare de accesari, site-ul oficial a cazut de cateva ori in orele scurse de la prezentarea modelului.

„Indestructibil” gratie arhitecturii D7x

Defender, spun cei de la Land Rover, a mostenit de la predecesorul sau legendar spiritul de aventura si abilitatile remarcabile in off-road. Insa, legatura este doar conceptuala si ca denumire. Pentru ca noua generatie renunta la sasiul rama si axele solide. Preia arhitectura lui Discovery, D7, care a fost modificata si ranforsata, si se numeste acum D7x. Iar suspensia standard este una cu doua brate pe puntea din fata si multi-link pe cea spate.

Bazata in proportie de 95% pe aluminiu usor, platforma este, potrivit celor de la Land Rover, cea mai solida din istoria sa. Si, in plus, „fundatia perfecta” pentru a gazdui, alaturi de sistemele clasice, propulsia electrificata.

Am aflat si ca 95% din noul Defender reprezinta elemente si componente absolut noi. Sau ca sasiul rezista la o sarcina de pana la 6,5 tone. Apoi, sarcina utila maxima anuntata este de pana la 900 de kg, iar pe acoperis poate transporta pana la 300 de kg. In fine, poate tracta 3.500 kg (3.720 in versiunea pentru SUA).

Doua versiuni de ampatament

Land Rover a anuntat doua versiuni de ampatament. Este vorba despre Defender 90 (2.587 mm) si Defender 110 (3.022 mm). Numerele sunt un tribut adus traditiei, nu mai respecta dimensiunile. SUV-ul cu trei usi este mai lat si mai inalt ca un Wrangler. Lucru valabil si pentru „fratele” mai mare, care este insa si mai lung. Iar ca ampatament, depaseste cu 99 mm Discovery!

Defender 90 are dimensiunile 4.323 x 1.996 x 1.974 mm, in timp ce 110 are 4.758 x 1.996 x 1.967 mm. In ambele cazuri, lungimea nu include roata de rezerva, iar latimea, oglinzile. Versiunea cu 3 usi, desi are cotele unui hatchback compact, poate gazdui pana la 6 pasageri. Cealalta, se va putea configura pentru 5, 6 sau 5+2 locuri.

Motorizari

Gama de motorizari a lui Defender cuprinde doua propulsoare pe benzina (2.0 litri si 300 CP, respectiv 3.0 litri si 400 CP cu tehnologie mild hybrid). Cea din urma dispune de un compresor actionat electric si un demaror-generator conectat la o retea electrica de 48 V. Un astfel de SUV poate face 0-100 de km/h in doar 6.4 secunde!

Fanii diesel au la dispozite doua unitati: 2.0 d 200 si 240 CP. Land Rover a anuntat ca versiunea PHEV cu incarcare la priza va fi disponibila incepand de anul viitor. Toate motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze automata ZF cu opt trepte.

Interior deloc spartan

Interiorul lui Defender nu mai este spartan. Sunt disponibile sase nivele de echipare: Standard, S, SE, HSE, First Edition (in primul an pe piata) si unul de top Defender X. Exista si patru pachete de accesorii: Explorer, Adventure, Country si Urban, dintr-un total de 170 individuale pregatite! Astfel ca va lasam placerea sa explorati dotarile satandard si optionale.

Altfel, levierul cutiei de viteze este pe consola centrala, astfel ca primul rand de scaune poate avea, la nevoie, trei locuri. Al doilea rand de scaune este intotdeauna impartit in proportie de 40:20:40, iar pentru Defender 110 se poate comanda si un al treilea cu alte doua locuri.

Portbagajul modelului 90 poate varia de la 397 la 1.563 de litri, iar al lui 110 are o capacitate de 231- 646- 2.380 de litri. Constructorul a gandit nu doar un acooperis panoramic cu trapa actionata electric. Din 2020 ofera si unul textil, rabatabil. Astfe ca pasagerii de pe randul doi vor putea admira peisajul stand in picioare.

Defender cu noua tehnologie Terrain Response

Sa trecem si la capabilitatile off-road. Defender beneficiaza in premiera de noua tehnologie Terrain Response. Astfel, pe langa functia automata de setari pentru diverse tipuri de teren, soferul poate face reglajele in functie de preferinte. Exista si un regim special Wade pentru traversarea vadurilor de apa.

Suspensia standard pentru Defender 90 este una cu arcuri, dar ca optiune (standard pe 110) poate fi instalata o suspensie pneumatica. Garda la sol standard a corpului este de 216 mm, in modul off-road atinge 291 mm. Exista si mod urgenta, pentru cea pneumatica, care mai adauga alti 70 de mm. Iar pentru a incarca mai usor lucrurile, in portbagaj de exemplu, garda la sol poate fi coborata cu 50 de mm sub nivelul standard.

Unghiurile de atac si de degajare sunt de 38 si 40 de grade respectiv. Iar adancimea maxima a vadurilor de apa prin care poate trece este de 900 mm. Sistemul de tractiune este unul integral permanent cu diferential central. Se poate opta si pentru diferential spate Active Locking Rear Differential. In pplus, masina este dotata cu ClearSight Ground View. Sistem care proiecteaza pe ecranul touchscreen imaginile din fata masinii.

Preturi

Potrivit oficialilor marcii, modelul 110, care urmeaza sa fie lansat primul, va costa in Marea Britanie de la 45.240 de lire sterline, cu doar 2.500 de lire mai putin decat un Discovery de baza.

Modelul 90 va avea un pret de plecare de la 40.000 de lire. Noul Defender va fi produs la noua uzina Jaguar Land Rover din Slovacia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.