Bentley va renunța la motoarele cu combustie internă până în 2030 și va transforma întreaga sa gamă de modele în vehicule full-electrice. Brandul ultraluxury al Volkswagen Group a confirmat de asemenea că va lansa două modele PHEV anul viitor și prima sa mașină full-electric în 2025.

Mașina full-electric va fi prima dintr-o familie de vehicule electrice. Anunțul a fost făcut de șeful inginerilor mărcii, Matthias Rabe, în timpul unei prezentări online. Mișcările fac parte din strategia Bentley de a se poziționa ca o companie etică. Scopul declarat al acestora este de a deveni neutri din punct de vedere climatic până în 2030.

Transformare profundă

Bentley intenționează ca până în 2026 să ofere doar modele Plug-in Hybrid și full electrice ca parte a strategiei Beyond 100, care face referire la istoria sa de 100 de ani. „Într-un deceniu, Bentley se va transforma dintr-o companie de mașini de lux veche de 100 de ani într-una nouă. Una sustenabilă și complet etică, un etalon pentru lux”, a declarat și CEO-ul Adrian Hallmark.

Bentley a refuzat să dea mai multe detalii cu privire la modelele sale viitoare. Însă Automotive News Europe scrie că este de așteptat să fie versiuni PHEV ale lui Flying Spur și Continental GT.

Primul model electric, un SUV

În momentul de față, compania comercializează doar un model Plug-in Hybrid, SUV-ul Bentayga Hybrid. Iar dacă Bentley privește spre viitorul 100% electric, o face tot prin intermediul unui SUV.

Deja se vorbește despre un model care va folosi Premium Platform Electric (PPE) a Volksagen Group. Una care stă și la baza modelelor dezvoltate de Porsche și Audi, mărci deținute de același grup. Mai mult, scrie Automobilwoche, și viitoarele modele Continental GT și Flying Spur vor trece la aceasta. În momentul de față modelele amintite sunt dezvoltate pe platforma MSB, folosită și pentru Porsche Panamera.

Electrificarea, soluția pentru profitabilitate

Viitorul Bentley este de multă vreme subiect de discuție în rândul managerilor de top ai VW Group. Lipsa unei profitabilități consecvente a fost tema cea mai ardentă. Sigur, anul 2019 a fost unul profitabil. Iar 2020 se anunța unul record. Ca urmare a lansării lui Flying Spur și Continental GT pe piețele din SUA și China. Dar și a faceliftului substanțial pentru SUV-ul Bentayga. Pandemia a dat însă totul peste cap.

Pe termen scurt, Hallmark speră să fie depășite cifrele din 2019. După revenirea pieței din China. Chiar dacă oprirea producției la Crewe, în lockdown-ul din primăvară, a adus după sine pierderi. De altfel, semnele bune sunt subliniate și la capitolul concedieri. 200 de locuri de muncă au fost salvate, din cele 1.000 care intrau la reduceri, după reluarea activității.

Iar acum, potrivit Automobilwoche, sunt pregătite și soluții pentru viitor. Una dintre acestea este transferul controlului Bentley de la Porsche la Audi. Și implicit, ulterior, implementarea tehnologiei Audi în modelele mărcii. Plus electrificarea. Și reducerea amprentei de carbon. Program care include și montarea a 30.000 de panouri solare în jurul sediului și a fabricii din Crewe. Politici care se înscriu în tendințe și, pe termen mediu și lung, vor aduce profit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.