Stonic GT Line este cel mai recent model al mărcii Kia care a primit o specificație de inspirație sportivă. Producția modelului Stonic GT Line începe în octombrie la unitatea de producție Kia din Sohari, Coreea de Sud. Vânzările în Europa încep în ultimul trimestru al anului 2020. Toate modelele vor oferi cumpărătorilor garanția unică de 7 ani, 150.000 kilometri oferită de Kia.

Aspect mai emoțional

Noul Stonic GT Line aduce în prim plan cele mai sportive elemente ale designului mărcii. Cu un aspect mai emoțional, atât la interior, cât și la exterior. Dar și cu caracteristici exclusive de design GT Line. La fel ca alte modele din gama Stonic, modelul GT Line oferă, de asemenea, multimple posibilități de personalizare. Vorbim despre noi opțiuni de culori exterioare în două tonuri, precum și o gamă de opțiuni de propulsie hibridă și non-hibridă.

Stonic GT Line, declinare cu înclinații sportive Stonic-GT-Line-2-1024x683

Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, declarat: „Stonic a fost un succes major pentru Kia în Europa de când au început vânzările în 2017, cu peste 150.000 de unități vândute până în prezent. De asemenea, în 2019, a devenit al patrulea cel mai bine vândut model Kia în Europa. Stonic este iubit de proprietarii săi, iar noua variantă GT Line amplifică cele mai bune caracteristici ale sale. Oferind un design inspirat de aspectul celor mai puternice mașini din gama noastră. Ne așteptăm ca varianta GT Line să sporească și mai mult atractivitatea gamei Stonic în ceea ce a devenit un segment extrem de competitiv al pieței auto.”

Un design exterior de inspirație GT

Designul exterior al modelului Stonic GT Line oferă un plus de sportivitate aspectului de crossover urban al automobilului. El este inspirat de modelele GT puternice din gama Kia – Stinger, Ceed GT și ProCeed GT.

Acest lucru se manifestă prin noul design al spoiler-ului față și spate. Acesta oferă o atitudine mai dinamică. Spoiler-ul față este evidențiat de lămpile de ceață integrate, cu lumină LED. Ca și de cele trei prize de admisie a aerului în partea frontală și de o terminație metalică de-a lungul marginii inferioare.

Stonic GT Line, declinare cu înclinații sportive Stonic-GT-Line-3-1024x576

De asemenea, grila de tip ‘tiger-nose’ are propriul său design. În timp ce capacele oglinzilor sunt finisate în negru. Mai mult, modelele GT Line sunt echipate în dotarea standard cu blocuri optice noi cu lumini LED, creând o semnătură luminoasă distinctă. În partea posterioară, un spoiler mai proeminent îl diferențiază de alte variante ale modelului Stonic. Cu un design care imită țevile de evacuare duble și sigla GT Line situată pe capacul haionului.

Personalizarea, punctul cheie

Ca și în cazul variantelor existente ale modelului, personalizarea rămâne un punct cheie de atracție pentru Stonic GT Line. Până în prezent, o treime din toate modelele Stonic au fost dotate cu vopsea exterioară în două tonuri. Iar modelele GT Line oferă clienților aceeași posibilitate de a alege. În funcție de piața de comercializare, cumpărătorii pot alege până la 15 combinații de culori în două tonuri pentru caroserie și plafon.

Modelul GT Line extinde aceste opțiuni de personalizare a culorilor și mai mult. Cu evidențierea culorii în jurul celor trei prize de admisie a aerului ale barei de protecție față. Care se potrivesc cu culoarea contrastantă a plafonului. Toate modelele Stonic GT Line sunt echipate cu jante din aliaj de aluminiu de 17 inch.

Îmbunătățiri unice în interior

Îmbunătățirile cabinei modelului Stonic GT Line contribuie de asemenea, la creșterea identității sale. Cea mai evidentă modificare este decorarea cu efect de fibră de carbon a planșei de bord. Un finisaj caracteristic al modelelor GT Line.

Stonic GT Line, declinare cu înclinații sportive Stonic-GT-Line-4-1024x576

Scaunele sunt, de asemenea, unice pentru noua variantă. Ele sunt finisate într-o combinație de material textil negru și piele sintetică cu cusături contrastante de culoare albă. Șoferii sunt întâmpinați cu un nou volan în forma literei D, îmbrăcat în piele perforată cu logo-ul GT Line și cusături contrastante. Dar și display-ul digital de 4.2 inch situat între ceasurile de bord.

Noua variantă este disponibilă și ea cu cele mai recente tehnologii infotainment și de conectare dezvoltate de Kia. În centrul planșei de bord se află sistemul de infotainment de 8.0 inch prevăzut cu ultima versiune a sistemului UVO Connect ‘Phase II’. Care contribuie la îmbunătățirea conectivității și controlului automobilului.

Ultima versiune UVO Connect ‘Phase II’

Noul sistem infotainment este oferit cu o gamă de tehnologii Display Audio sau tehnologii opționale de navigare prin satelit. În ambele variante, dispune de conexiune Bluetooth multiplă. Care permite utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile în același timp. Inul pentru utilizarea hands-free a telefonului și media; cealaltă numai pentru utilizare media. De asemenea, oferă aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto wireless pe modelele echipate cu sistemul Display Audio.

Tehnologia telematică UVO Connect ‘Phase II’ dezvoltată de Kia include o gamă largă de servicii on-board:

  • informațiile în timp real din trafic
  • previziuni meteo
  • punctele de inters
  • prețurile combustibililor
  • detalii despre locațiile pentru parcare pe stradă sau în zone special amenajate – incluzând prețuri, locații și disponibilitate.

De asemenea, sistemul dispune de recunoașterea vocală online, susținută de tehnologii oferite de servere. Acesta permite utilizatorilor să dea comenzi vocale, să caute puncte de interes în apropiere, adrese, actualizări meteo sau să trimită mesaje text. Noul serviciu de rutare ‘Online Navigation’ utilizează sistemul cloud în timp real și informații istorice despre trafic pentru a oferi rute eficiente și rapide mai precise ca niciodată.

De asemenea, utilizatorii pot accesa Aplicația UVO app, compatibilă cu smartphone-urile Apple și Android, care oferă o gamă de funcționalități specifice generației II a sistemului, cum este „Last Mile Navigation”. Funcționalitatea „Last Mile Navigation” ajută clienții Kia să călătorească în orașe în care zonele de parcare sunt adesea la o anumită distanță de magazine, cafenele și restaurante.

Posibilitatea alegerii sistemelor de propulsie turbo și mild-hybrid

Modelul Stonic GT Line oferă noul sistem de propulsie ‘EcoDynamics+’ MHEV (mild-hybrid electric vehicle) pe benzină. Care combină un motor de 1.0 litri T-GDi ‘Smartstream’ cu un sistem MHEV de 48V. O baterie compactă de 48V litiu-ion polimer suplimentează cuplul motorului cu putere electrică printr-un generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).

Stonic GT Line, declinare cu înclinații sportive Stonic-GT-Line-5-1024x684

Noul motor ‘Smartstream’ dispune de tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Aceasta permite motorului să comute între diferite cicluri de combustie în funcție de sarcină, maximizând eficiența în toate situațiile de condus. Motorul ‘Smartstream’ produce 100 sau 120 CP, fiecare motor oferind sistemul Drive Mode Select cu modurile de condus ‘Eco’, ‘Sport’ și ‘Normal’.

Modelul Stonic GT Line este echipat în dotarea standard cu noua transmisie manuală inteligentă (iMT) dezvoltată de Kia sau opțional cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză (7DCT). iMT este noua transmisie de tip ‘clutch-by-wire’ dezvoltată de Kia, care contribuie la creșterea eficienței consumului de combustibil, păstrând în același timp implicarea șoferului la fel ca în cazul unei transmisii manuale convenționale. Aceasta se integrează perfect cu sistemul MHSG pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul start-stop „Idle Stop & Go” atunci când automobilul decelerează pentru a opri.

Ambele transmisii, iMT și 7DCT permit perioade de rulare cu motorul oprit – “sailing” – pentru a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil în modul de condus Eco. Aceasta operează la viteze de până la 125 km/h, iar motorul repornește atunci când șoferul apasă pedala de accelerație, frâna sau ambreiajul.

Pe lângă modelele EcoDynamics+, noul Stonic GT Line este disponibil și cu motorul Smartstream de 1.0 litri T-GDi non-hybrid, care produce 100 CP și este cuplat, la alegere, cu transmisia manuală cu șase trepte sau cu transmisia automată 7DCT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.