Mercedes EQV a fost prezentat, in varianta de concept, la Geneva. Mercedes-Benz Vans se tine de cuvant si vine cu versiunea de serie la Frankfurt.

EQV este al doilea model din familia Mercedes EQ, dupa EQC. Insa, pe de alta parte, vorbim despre o premiera. Pentru ca versiunea electrica a lui V-Class este primul monovolum electric din lume. Noul EQV va fi produs la uzina marcii din Vitoria, Spania, alaturi de alte versiuni V-Class si modelele Vito. Pretul de start va fi anuntat mai tarziu.

Fara surprize ca design

Stilistic vorbind, au fost preluate elementele conceptului. Insa acestea au fost coroborate cu tusele Clasei V facelift. Exista elemente care diferentiaza modelul electric de cel cu propulsie clasica. Elemente specifice unui EQ, precum grila de radiator, dar si prin jante de aliaj de 18 inch cu design special sau zona laterala optimizata aerodinamic.

Trecand la interior, descoperim sistemul de infotainment MBUX. Acesta nu are insa ecran de 12.3 inch, precum pe modelele noi ale constructorului german, ci de 10. Acesta integreaza asistent vocal cu functie „auto-learning”, dar si baza de date referitoare la peste 300.000 de puncte de incarcare.

Trenul de rulare electric

Trenul de rulare eATS este pozitionat sub partea frontala dinamica, in timp ce portul de incarcare este in stanga barei de protectie. Unitatea diesel de 2.0 litri este inlocuita de un motor electric de 150 kW (204 CP) si 362 Nm cuplu. Care permite atingerea unei viteze maxime de 160 km/h.

Mercedes EQV, pentru vacante "electrice" cu familia New-2020-Mercedes-Benz-EQV_19

Energia este furnizata de o baterie litiu-ion de 100 kWh care ofera o capacitate neta de 90 kWh. Autonomia maxima este de 405 kilometri. Valoarea este in provizorie, cea oficiala urmand sa fie precizata la momentul lansarii. Pozitionarea bateriei sub podea maximizeaza spatiul din interior si permite un nivel inalt al functionalitatii, versatilitatii si a posibilitatii de aa integra aplicatii. O marturie este posibilitatea de a dota acest model cu mai multe configuratii de scaune. Al caror numar variaza de la la 6 la 8.

Incarcarea bateriei

Mercedes-Benz EQV este echipat cu un incarcator de bord racit cu apa (OBC). Acesta poate fi incarcat cu curent alternativ, cu viteze de pana la 11 kW. La statiile de incarcare rapida valoarea este de 110 kW, alimentarea 10-80% fiind facuta in 45 de minute.

Modelul este dotat si cu sistem de recuperare a energiei, care permite reincarcarea bateriei in mers. Soferul poate regla desfasurarea procesului de recuperare prin intermediul padelelor din spatele volanului. Nu trebuie uitat nici Asistentul ECO. Acesta combina datele de navigatie, recunoasterea indicatoarelor rutiere si informatiile furnizate de sistemele inteligente de asistenta in materie de siguranta (radar si camera), si regleaza nivelul de recuperare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.