Masinile electrice se inmultesc pe zi ce trece. Propunerile vizeaza toate segmentele si, incet-incet, aceste modele „musca” din cota de piata a versiunilor cu propulsie clasica. Iar Castrol, lider global in dezvoltarea lichidelor de transmisie, a lichidelor de racire si a lubrifiantilor specializati pentru solutiile de mobilitate electric, si-a propus sa-si calibreze mai bine planurile de viitor.

Cum? Prin intermediul unui studiu care sa reflecte cerintele cheie ale clientilor. Mai precis, care sunt elementele cheie care i-ar determina sa treaca la un astfel de automobil. Si a identificat trei valori, pe care le-a numit puncte critice. Pretul sa ajunga la 36.000 USD sau echivalent. Durata medie de incarcare sa fie de 31 de minute, iar autonomia de 469 kilometri.

La studiu au raspuns clienti, manageri de flote si lideri din industria auto din intreaga lume. Iar cercetarea a estimat, de asemenea, ca piata anuala a autovehiculelor electrice ar putea valora 367 miliarde USD pana in 2025 daca sunt atinse toate cele trei puncte critice.

Atitudine pozitiva pentru masinile electrice

Mandhir Singh, CEO al companiei Castrol a declarat: „In industria auto, influentata enorm de pandemia de coronavirus, masinile electrice pot juca un rol central in promovarea reducerii emisiilor de carbon pentru sectorul respectiv. Cercetarile Castrol arata ca consumatorii individuali au o atitudine pozitiva cu privire la trecerea catre utilizarea energiei electrice pana in 2024. Dar, la nivel de industrie, trebuie sa facem mai multe pentru a o transpune in decizii de cumparare. Cele trei puncte critice ofera o harta clara a elementelor asupra carora industria auto trebuie sa se concentreze. Ele sunt determinante pentru a accelera adoptarea evolutiei cu privire la autovehiculele electrice.”

Cercetarea a vizat opt dintre cele mai importante piete de autovehicule electrice din lume. Si a examinat cinci provocari care trebuie depasite pentru a promova o dezvoltarea viitoare pentru masinile electrice. Evidentiind, evident, diferitele prioritati pentru consumatori si pentru manageri de flote.

2024: anul autovehiculelor electrice?

In medie, soferii au afirmat ca ar lua in considerare achizitionarea unui autovehicul electric pana in 2024. Dar, aproape doua treimi (61%) dintre cei chestionati au afirmat ca adopta o abordare de tipul „astept si voi vedea”. Iar peste jumatate (54%) din managerii de flote spun ca asteapta concurenta sa faca aceasta schimbare inaintea lor.

Pretul este factorul cel mai important

In ceea ce priveste factorii cu cea mai mare probabilitate de a accelera adoptarea autovehiculelor electrice, pretul este prioritatea numarul unu pentru consumatori. 63% dintre acestia au spus ca autovehiculele electrice le depasesc bugetul.

Studiul constata, de asemenea, ca ceea ar putea impiedica consumatorii sa faca schimbarea sunt conceptiile gresite despre costurile de intretinere. 65% dintre participantii la studiu considera ca intretinerea autovehiculelor electrice este mai costisitoare decat in cazul autovehiculelor cu motor „clasic”.

In timp ce pretul de 36.000 USD a fost punctul critic pentru consumatorii din intreaga lume, exista o diferenta spectaculoasa intre piete. In medie, consumatorii japonezi sunt pregatiti sa plateasca cel mult 43.000 USD pentru un autovehicul electric. In timp ce consumatorii britanici nu ar accepta un pret mai mare de 30.000 USD.

Cerere de perioade de incarcare mai scurte

Consumatorii au identificat timpul de incarcare ca a doua bariera importanta in adoptarea autovehiculelor electrice. In medie, cei care au participat la sondaj au declarat ca doresc ca perioada de incarcare sa fie de 31 de minute. Mai mult, doi din trei consumatori considera ca autovehiculele electrice vor deveni regula atunci cand durata de incarcare va fi similara celei necesare pentru realimentare cu combustibil.

„Anxietatea cu privire la autonomie” este reala

Autonomia este cea de-a treia prioritate pentru consumatori. Trei din cinci dintre acestia fiind de acord o considera un factor important. In medie, se vizeaza o autonomie de 469 km pentru o singura incarcare. Adica aproximativ distanta dintre Londra si Paris. Acesta este, de asemenea, cu doar 72 km mai mare decat cea pe care o asigura deja specialistii din industria autovehiculelor electrice.

Desi doi din trei consumatori participanti la studiu isi folosesc in principal autoturismul pentru naveta sau calatorii scurte, au sugerat ca „anxietatea cu privire la autonomie” ramane. Si impune asigurarea unei valori superioare asigurata de o singura incarcare.

Mandhir Singh, CEO al companiei Castrol a adaugat: „Industria auto a demonstrat deja ce poate realiza. Spre exemplu, ca raspuns la pandemia de coronavirus, si-a transformat capacitatile de productie pentru a realiza echipamente medicale atat de necesare. Dat fiind ca tehnologia autovehiculelor electrice este intr-un proces de dezvoltare continua, provocarea de acum va ajuta la reducerea emisiilor de carbon si la accelerarea cat mai rapida a evolutiei autovehiculelor electrice.

Raportul cu privire la Accelerarea evolutiei autovehiculelor electrice, care include o defalcare completa a cercetarii si a rezultatelor detaliate, poate fi descarcat de pe site-ul oficial al celor de la Castrol.

Gama de lichide Castrol pentru autovehicule electrice

Folosind experienta si cunostintele dobandite in activitatea de peste un secol in sectorul lubrifiantilor auto, Castrol lucreaza pentru a sustine industria auto care accelereaza catre adoptarea curentului principal cu privire la autovehiculele electrice.

Castrol este lider mondial in dezvoltarea lichidelor pentru solutii hibride si complet electrice. Acestea sunt concepute special pentru a imbunatati eficienta si performanta autovehiculelor electrice. Peste jumatate din principalii producatori auto din lume folosesc acum lichidele Castrol pentru prima umplere a autovehiculelor electrice .

Gama de lichide Castrol pentru autovehicule electrice include:

  • lichide de transmisie. Ajuta la prelungirea duratei de viata a sistemului de transmisie. Deoarece ajuta la functionarea motorului electric cu mai putina degajare de caldura, permitandu-i sa functioneze la eficienta ridicata.
  • lichide de racire pentru baterii. Asigura functionarea bateriilor la temperaturi mai scazute chiar si in conditii extreme, pentru a mentine performanta optima.
  • lubrifianti pentru autovehicule electrice.  Sunt necesari pentru numarul din ce in ce mai mare de motoare electrice integrate la bord. Acestea indeplinesc o gama larga de sarcini. De la furnizarea de energie pentru propulsie pana la sustinerea serviciilor auxiliare in cadrul autovehiculului.

Castrol sustine echipele de top din sportul cu motor cu lichide specifice pentru cele mai exigente curse de autovehicule electrice, inclusiv echipa de Formula E Panasonic Jaguar Racing. Compania este, de asemenea, partener oficial al echipei Volkswagen ID.R, responsabila pentru producerea unui autoturism care a doborat recordul mondial pe muntele Tianmen, iar in 2019 a doborat un recordul anual detinut de 20 de ani la Festivalul de la Goodwood, viteza pe traseu montan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.